بهترین اقامتگاه‌های بوم گردی قشم از نظر قیمت و کیفیت

اقامتگاه‌های بوم گردی قشم در تمامی جزیره خواهند بود. بوم‌گردی قشم برای گردشگران و مسافران این جزیره بسیار جذاب و دلپذیر است. بوم‌گردان این جزیره با اقامت در بوم‌گردی‌ها به راحتی می‌توانند با آداب و رسوم و نوع زندگی مردم جزیره قشم آشنا شوند.

بوم‌گردی کلمه‌ای در صنعت گردشگری است که چند سالی می‌شود رایج شده است. بوم‌گردی به نوعی سفر گفته می‌شود که گردشگر به دیدار از طبیعت، روستا، منطقه بومی و محلی و… گرایش داشته باشد. این گردشگران را بوم‌گرد معرفی می‌کنند.

بوم‌گردی در ایران چند سالی است که فعالیت خود را آغاز کرده است. یکی از مناطق ایران که برای سفرهای بوم‌گردی مناسب است جزیره قشم خواهد بود. قشم به دلیل قدمت و دیرینگی سکونت منطقه مناسبی برای بوم‌گردی است. این جزیره تعداد زیادی شهر و روستا دارد که برای بوم‌گردی و اقامت مناسب است.

اقامتگاه‌های بوم گردی قشم در تمامی جزیره خواهند بود. بوم‌گردی قشم برای گردشگران و مسافران این جزیره بسیار جذاب و دلپذیر است. بوم‌گردان این جزیره با اقامت در بوم‌گردی‌ها به راحتی می‌توانند با آداب و رسوم و نوع زندگی مردم جزیره قشم آشنا شوند. جاباما برای رزرو و اجاره این اقامتگاه‌ها به شما اطلاعات خواهد داد. شما با هوشیاری و آگاهی هر کدام از اقامتگاه‌های بوم‌گردی قشم را که بخواهید می‌توانید برای سفر خود رزرو کنید.

اقامتگاه بوم گردی خانه دوست

اقامتگاه خانه دوست قشم یکی از اقامتگاه‌های باکیفیت در جزیره قشم است. این اقامتگاه چندین اتاق برای اجاره به بوم‌گردان دارد. اتاق‌ها اسم‌هایی برای معرفی دارند. این اسامی تمامی بومی و محلی هستند. امکانات این اقامتگاه شامل یخچال، سیستم سرمایشی، سرویس بهداشتی، حمام، رخت‌خواب سنتی، پنکه سقفی و… است.  

صبحانه، ناهار و شام در این اقامتگاه تهیه خواهد شد. اقامتگاه بوم‌گردی قشم برای بوم‌گردان غذاهایی مانند قلیه‌ماهی آماده خواهد کرد. پخت این غذای جنوبی و محلی و غذاهای دریایی دیگر مانند میگو با دستپخت آشپزان محلی در این اقامتگاه طعم و مزه ماندگاری را برای شما خواهد داشت.

این اقامتگاه با جزیره ناز یکی از جاذبه‌های طبیعی قشم 2 کیلومتر فاصله دارد. جاذبه‌های دیگر مانند دره ستاره‌ها یا جزیره هنگام از این اقامتگاه بوم‌گردی فاصله زیادی ندارد. اطلاعات کامل و دقیق این اقامتگاه در سایت جاباما آورده شده است. ورود به این سایت به شما این امکان را خواهد داد که مطابق سلیقه خود اقامتگاه انتخاب کنید.

اقامتگاه بوم گردی صفاآباد

یک روستا در جزیره قشم به اسم گورزین است. این روستا یک اقامتگاه زیبا به نام بوم‌گردی صفاآباد دارد. اسم این بوم‌گردی کاملا با محیط اقامتگاه هم‌خوانی و هماهنگی دارد. در ورودی اقامتگاه صفاآباد شبیه به یک قلعه ساخته شده است.

اتاق‌های این اقامتگاه از طریق راهروهای چوبی با یکدیگر ارتباط خواهند داشت. فاصله اتاق‌ها در این اقامتگاه رعایت شده و شما می‌توانید در یک محیط آرام، اقامت داشته باشید. امکانات اتاق‌ها در بوم‌گردی صفاآباد قشم مانند تخت، ملافه، سرویس بهداشتی، حمام، یخچال و چایی ساز است.

بوم گردی قشم

بوم‌گردی صفاآباد برای راحتی و آسایش گردشگران سیستم خنک کننده‌ای تعبیه کرده است با وجود این سیستم شما اصلا گرما و دمای بالا در جزیره را احساس نمی‌کنید. این بوم‌گردی به این دلیل اسم صفاآباد را به خود گرفته است چون قرار است در این بوم‌گردی به شما و خانواده بسیار خوش بگذرد.

جاباما این بوم‌گردی را در سایت خود به صورت مفصل معرفی کرده است. با دیدن عکس‌های این بوم‌گردی داخل سایت جاباما شیفته این اقامتگاه خواهید شد.  

برای رفع خستگی از حیاط اقامتگاه می‌توانید استفاده کنید. غذاهای دریایی، قهوه، قلیان، چای، شیک و انواع نوشیدنی‌ها، جوجه‌کباب و… تمامی در این اقامتگاه برای شما تهیه خواهد شد.

اقامتگاه بوم گردی بامحمود

یکی از قدیمی‌ترین اقامتگاه‌های قشم بوم‌گردی بامحمود است. این اقامتگاه نزدیک به یک قرن قدمت دارد. بوم‌گردی بامحمود میان یک نخلستان قرار دارد و اتاق‌های بزرگی را برای مسافران خود تدارک دیده است. بامحمود امکاناتی برای مسافران خود در نظر گرفته است که شما آنها را در سامانه جاباما می‌توانید بررسی کنید.

این اقامتگاه به جنگل حرای قشم بسیار نزدیک است. گشت و گذار در جزیره از این بوم‌گردی بسیار راحت خواهد بود چون بامحمود با جاده اصلی فاصله کمی دارد. اتاق‌ها در اقامتگاه بوم‌گردی بامحمود اسامی جالبی دارند. مغ، بادگیر، رطب و خنیوی تعدادی از نام‌هایی است که به اتاق‌ها اختصاص داده‌اند. این اقامتگاه برای استراحت مسافران از رخت‌خواب سنتی استفاده می‌کند.

اقامتگاه بوم گردی باغ هنر

اگر قصد سفر به جزیره قشم را دارید اقامتگاه بوم‌گردی باغ هنر برای شما گزینه خوبی خواهد بود. قیمت این اقامتگاه برای اتاق‌های خود بسیار کم است. بوم‌گردی باغ هنر فضای سبز زیبایی دارد و قسمتی از امکانات آن میان مسافران مشترک خواهد بود. جاذبه‌های گردشگری قشم با این اقامتگاه زیاد فاصله ندارد. شما از این اقامتگاه بوم‌گردی به راحتی می‌توانید از قشم دیدن کنید.

یکی از اتاق‌های این اقامتگاه برای 6 نفر تجهیز شده است. ظرفیت اتاق‌ها در این بوم‌گردی مشخص شده است. اگر تعداد شما با ظرفیت هماهنگی نداشته باشد برای نفر اضافه مبلغی را باید به صورت جداگانه بپردازید. سایت جاباما تمامی این هزینه‌های پرداختی را در سامانه خود لحاظ کرده و شما قبل از رزرو اقامتگاه با آگاهی کامل این اقامتگاه را انتخاب خواهید کرد.

اقامتگاه بوم گردی بادگیران سهیلی

اقامتگاه بوم‌گردی بادگیران سهیلی در جزیره قشم هزینه کمی را برای اجاره در نظر گرفته است. این اقامتگاه اتاقی را برای عکاسی با لباس محلی تهیه کرده است. یکی از نزدیک‌ترین جاذبه‌های گردشگری قشم به بوم‌گردی بادگیران سهیلی بام قشم است.

بام قشم با بوم‌گردی 3 دقیقه فاصله دارد و از بام جنگل‌های حرا و سواحل خلیج فارس به خوبی دیده می‌شود. این اقامتگاه به افراد مجرد و گروه‌های مجردی نیز خدمات و امکانات خواهد داد. برای استراحت و خواب، این اقامتگاه رخت‌خواب سنتی در اختیار شما خواهد گذاشت. سامانه جاباما این اقامتگاه را نیز برای اجاره پوشش می‌دهد و شما برای رزرو این اقامتگاه باید به جاباما مراجعه کنید.

تاثیر فرهنگ بر معماری بوم‌گردی

اقامتگاه‌های بوم‌گردی هماهنگ با معماری و فرهنگ منطقه ساخته می‌شوند. آداب و رسوم، فرهنگ، معماری و سنت‌ها در ساخت اقامتگاه‌های بوم‌گردی تاثیر مستقیم خواهند داشت و هیچ اقامتگاه بومی بدون دخالت این موارد ساخته نمی‌شود. مصالح ساختمانی بوم‌گردی‌ها نیز با یکدیگر تفاوت داشته و مختص منطقه بومی آن خواهد بود.

بوم گردی قشم

بوم‌گردی با فلسفه آشنایی با آداب و رسوم مناطق بومی ایجاد شده است. دوستداران طبیعت و طبیعت‌گردان با گشت و گذار و اقامت در منطقه‌های بومی با سبک زندگی آنها آشنا خواهند شد. این نوع سفر و اقامت در بوم‌گردی‌ها یک تجربه جدید از مسافرت خواهد بود. تجربه طعم و مزه غذاهای محلی را فقط با اقامت در بوم‌گردی‌ها می‌توانید داشته باشید.

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.