به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تنظیم مقررات؛

وزیر ارتباطات وظایف رگولاتوری را تشریح کرد

وزیر ارتباطات، برنامه ریزی برای افزایش جذابیت سرمایه گذاری در زیرساخت های نوین به ویژه مبتنی بر فیبرنوری و نسل های نوین شبکه های ارتباطات سیار را از وظایف کلیدی سازمان تنظیم مقررات دانست.

به گزارش فاواپرس به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با صدور پیامی به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پیامی صادر کرد.

متن کامل پیام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به این شرح است:

«سالروز تاسیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، فرصتی برای قدردانی از همکاران ارزشمند و پرتلاشم در یکی از مهمترین حلقه های سیاستگذاری، برنامه ریزی و تنظیم گری در زیست بوم پویای فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

در طول نزدیک به دو دهه، پیشرفت زیرساخت‌های ارتباطی، فناوری‌های نوین و توسعه شکل تازه از کسب و کار و نیازها و انتظارات کاربران، سطح پیچیده‌ای از تنظیم‌گری را پدید آورده است. همه گیری بیماری کرونا در ۲سال اخیر، اهمیت توسعه زیرساخت های پهن باند را بیش از پیش آشکار کرده است. چنانکه در کنار بخش بهداشت و درمان، هیچ زیرساختی به اندازه زیرساخت های ارتباطی، در این سال‌ها حایز حساسیت و توجه نزد مردم و سیاستگذاران نبوده است.

توسعه عادلانه دسترسی همه مردم عزیز ایران در اقصی نقاط کشور به خدمات پرسرعت و با کیفیت ثابت و سیار توام با تحریک تقاضا برای خدمات دیجیتال بومی در کنار حمایت از طیف متنوع صاحبان کسب و کارها اعم از سرمایه گذاران کلان یا کارآفرینان نوپا به دلیل شتاب تحولات و فراگیری دامنه خدمات، تنظیم گری در این زیست بوم را به یکی از دشوارترین وظایف حاکمیتی بدل کرده است.

مطالعات کارشناسی مداوم در مورد چالش های فراگیری چون نظام تعرفه گذاری اینترنت، برنامه ریزی برای افزایش جذابیت سرمایه گذاری در زیرساخت های نوین به ویژه مبتنی بر فیبرنوری و نسل های نوین شبکه های ارتباطات سیار در کنار تقویت رقابت در تمامی لایه های شبکه ملی اطلاعات، مشارکت در توسعه زیست بوم خدمات دیجیتال و تنظیم گری در حوزه فناوری اطلاعات، تعامل بهینه با رگولاتورهای موجود در بخش های دیگر حاکمیت، بهبود روش های پایش خدمات ارایه شده به تمامی کاربران و نزدیک شدن نتایج پایش به میزان ارزیابی کاربران از وضعیت این خدمات (QoE)، همچنین نوآوری در ابزارها و فناوری های تنظیم گری و افزایش ضمانت اجرایی اعمال مقررات از جمله وظایف کلیدی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در سال های پیش روی است.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در چارچوب این ماموریت ها باید بیش از گذشته برتوان و خرد جمعی عموم ذینفعان و توانمندسازی منابع انسانی ارزشمند درونی و بیرونی آن تاکید کند و سند تحول سازمان را در کوتاه ترین زمان ممکن تدوین و در دسترس عموم ذینفعان قرار دهد.

البته سایر بخش های مرتبط با ماموریت های جدید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز باید نقش خود را در تحقق اهداف این سازمان از طریق حداکثرسازی میزان مشارکت تشکل های تخصصی در فرآیند تصمیم سازی ایفا نمایند.

اینجانب به عنوان مسوول سیاست گذاری حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم تمامی تلاش خود را برای تحقق اهداف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به کار خواهم بست. پشتیبانی کامل و قاطع از جایگاه و تصمیمات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و اقدامات آن سازمان به عنوان بازوی اجرایی کمیسیون، ایجاد یک فضای باثبات برای سرمایه گذاران و فعالین کسب وکار و جذب منابع سرمایه ای لازم برای اقتصادی کردن توسعه زیرساخت های پهن باند ثابت در مناطق کمتر توسعه یافته از جمله سیاست های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال های پیش روی خواهد بود.

پیشاپیش از کوشش مسئولانه و همراهی یکایک شما در طی این مسیر دشوار قدردانی کرده و امیدوارم در کنار سایر ارکان و اعضای خانواده بزرگ فناوری اطلاعات و ارتباطات برای سربلندی ایرانیان و توسعه ایران، گام های موثرتری برداریم.»

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.