بانک مرکزی روسیه سرمایه‌گذاری روی رمزارزها را ممنوع می‌کند

دو منبع آگاه بازار مالی روسیه اعلام کرده‌اند که بانک مرکزی این کشور قصد دارد سرمایه‌گذاری روی رمزارزها را ممنوع کند، زیرا افزایش تعداد تراکنش‌های رمزارزها خطراتی را برای ثبات مالی این کشور به همراه خواهد داشت.

کشور روسیه در سال‌های گذشته به صورت متعدد علیه رمزارزها بیانیه صادر کرده و مقامات کشور عقیده دارند که از این روش می‌توان برای پولشویی یا تامین مالی تروریسم استفاده کرد. هرچند در سال ۲۰۲۰ روسیه قانون اصلی رمزارز را تصویب کرد، اما اجازه استفاده از آن‌ها به عنوان وسیله پرداخت را صادر نکرده است.

بر اساس گزارش رویترز، هم اکنون بانک مرکزی این کشور در حال مذاکره با فعالان و کارشناسان بازار است تا نظر نهایی خود را درباره ممنوعیت احتمالی رمزارزها اعلام کند. یکی از منابع بازار مالی در این رابطه توضیح می‌دهد که در صورت تایید قانون‌گذاران، قانون ممنوعیت برای خریدهای جدید رمزارز اعمال خواهد شد و تاثیری روی ارزهای خریداری شده قبلی نخواهد داشت.

منبع دیگری عنوان کرد که موضع فعلی بانک مرکزی روسیه «رد کامل» تمام رمزارزها است. با این وجود به نظر می‌رسد بانک مرکزی هم اکنون در حال تهیه یک گزارش مشورتی برای بیان موضع خود است.

طبق اعلام بانک مرکزی، حجم سالانه تراکش‌های رمزارز انجام شده توسط شهروندان روسی حدود ۵ میلیارد دلار است. معاون اول بانک مرکزی روسیه این ماه اعلام کرده بود که افزایش محبوبیت رمزارزها نگرانی‌ها و خطراتی را برای ثبات مالی این کشور ایجاد کرده است. او با اشاره به تجربه چین در این زمینه، اضافه کرد که روسیه نیز به مقررات بیشتری در حوزه رمزارزها نیاز دارد.

بانک مرکزی چین در مهر ماه معاملات رمزارزها را در این کشور به صورت رسمی ممنوع اعلام کرد. در بیانیه این سازمان آمده بود که معامله بیت کوین و سایر رمزارزها به نظام اقتصادی و مالی این کشور لطمه زده و نرخ پول‌شویی، جذب غیرقانونی سرمایه، کلاهبرداری، طرح‌های هرمی و سایر فعالیت‌های غیرقانونی و مجرمانه را افزایش داده است.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.