انتخاب متا به عنوان بدترین شرکت سال 2021

براساس اعلام یاهو فاینانس، متا (فیسبوک سابق) در جدیدترین نظرسنجی‌ها، به عنوان بدترین شرکت سال 2021 انتخاب شده است.

یاهو فاینانس هر سال بهترین شرکت‌ها را انتخاب می‌کند، اما تصمیم گرفته است علاوه بر بهترین بدترین شرکت‌ را هم اعلام نماید که متا توانسته در صدر این فهرست قرار گرفته و به عنوان بدترین شرکت سال 2021 انتخاب شود.

یاهو فاینانس دسامبر هر سال یعنی آخرین ماه تقویم میلادی، بهترین شرکت سال را بر اساس پارامترهایی مثل عملکرد بازار و سایر دستاوردها انتخاب می‌کند. امسال مایکروسافت موفق شد عنوان بهترین شرکت سال را به‌خود اختصاص دهد. علاوه بر این یاهو فاینانس این بار تصمیم گرفته است بدترین شرکت سال را هم براساس نظرسنجی مخاطبان خود انتخاب کند. این عنوان برای شرکتی در نظر گرفته می‌شود که مردم را بیشتر از همه ناراحت کرده است.

به گزارش فاواپرس به نقل از نئووین، براساس نظرسنجی انجام شده از ۱۵۴۱ پاسخ‌دهنده، به‌نظر می‌رسد فیسبوک، عنوان بدترین شرکت سال 2021 را به خود اختصاص داده است. شاید یکی از دلایلی که فیسبوک نام خود را به متا تغییر داد، این بود که چهره‌ی نه چندان خوشایند این شرکت بین کاربران کمی تغییر کند ولی ظاهرا این تغییر نام هیچ تأثیری روی احساس کاربران به فیسبوک نداشته است.

دلایل زیادی برای انتخاب متا (فیسبوک سابق) به‌عنوان بدترین شرکت سال میلادی جاری وجود دارد که از آن جمله می‌توان به تصورات مربوط به سانسور، به‌ویژه درمورد صداهای حزب راست و محافظه‌کار اشاره کرد.

در واقع برخی از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کرده‌اند که احساس می‌کنند آزادی بیان در پلتفرم فیسبوک، ناعادلانه است. به عقیده‌ی افرادی که فیسبوک را به‌عنوان بدترین شرکت سال انتخاب کرده‌اند، این پلتفرم در افزایش دیدگاه‌های افراطی راست‌گرا (در ایالات متحده) مقصر است.

یکی دیگر از شکایت‌های مطرح شده علیه متا، عدم نظارت کافی بر پست‌ها هنگام به اشتراک‌گذاری اطلاعات نادرست است؛ به عنوان مثال برخی اعلام کرده‌اند دیدگاه‌های منتقدان بر برداشت افراد از عدم جدیت کلی پتانسیل همه‌گیری کرونا، تأثیر داشته است.

فیسبوک متا بدترین شرکت سال 2021

متا (فیسبوک سابق) بدترین شرکت سال 2021

طبق این نظرسنجی که در آن ۱,۵۴۱ نفر شرکت کرده‌اند، فیسبوک برای دستیابی به بالاترین رتبه در فهرست بدترین شرکت‌های 2021، ۵۰ درصد رای بیشتری نسبت به فروشگاه اینترنتی چینی علی‌بابا دریافت کرده و شرکت علی‌‎بابا در رتبه دوم این فهرست قرار گرفته است.

افرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند، شکایات زیادی درباره فیسبوک داشتند که از جمله آن‌ها می‌توان به نگرانی‌ها پیرامونی سانسور، تاثیرات منفی شبکه اجتماعی اینستاگرام روی سلامت روان و همچنین عدم توجه به حریم خصوصی اشاره کرد.

از دیگر نام‌های حاضر در فهرست بدترین شرکت‌های 0221 می‌توان به AT&T، نیکولا، شرکت سازنده کامیون‌های برقی و همچنین تسلا اشاره کرد. شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی از عرضه محصولات پیش از آماده شدن و همچنین مشکلات محیط کاری تسلا شکایت کرده‌اند.

مدت‌هاست شاهد انتشار گزارش‌های منفی درباره متا (فیسبوک سابق) و سرویس‌های متعلق به آن مانند اینستاگرام هستیم. این شرکت حالا روی متاورس تمرکز کرده و مدتی قبل برای نشان دادن چنین تمرکزی، تصمیم به تغییر نامش به متا گرفت. البته فیسبوک با این تغییر نام به دنبال بهبود احساسات عمومی درباره خودش هم بود، با این حال، چنین تغییر نامی نتوانست وضعیت را برای این کمپانی غول‌پیکر بهبود دهد.

در مقابل متا به عنوان بدترین شرکت سال 2021، ردموندی‌ها توانسته‌اند لقب بهترین کمپانی ۲۰۲۱ را از Yahoo Finance دریافت کنند. مایکروسافت توانست در سال ۲۰۲۱ ارزش بازارش را به ۲ میلیارد دلار برساند و ارزش سهامش رشد سالانه بیش از ۵۳ درصدی را تجربه کرد.

نظر شما درباره بهترین و بدترین شرکت سال 2021 چیست؟ آیا متا واقعا بدترین شرکت سال 2021 است و مایکروسافت می‌تواند به خاطر عملکردش در سال جاری میلادی باید به عنوان بهترین کمپانی انتخاب شود؟ شما نیز می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگر کاربران در این صفحه به اشتراک بگذارید.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.