شبکه 5G می‌تواند باعث سقوط هواپیما و به خطر افتادن جان انسان‌ها شود

شرکت‌های هواپیمایی ادعا کرده‌اند که فناوری استفاده شده در نسل بعدی ارتباطات بی‌سیم می‌تواند صنعت هوانوردی را مختل کند. اداره هوانوردی فدرال (FAA) نیز با انتشار گزارشی مدعی شد که شبکه 5G می‌تواند باعث تاخیر و سقوط هواپیماها شود و حتی جان خلبانان و مسافران را به خطر بیندازد.

به گزارش فاواپرس، FAA با انتشار یک گزارش مفصل، نگرانی‌های متعددی را در مورد امواج رادیویی یا فرکانس‌هایی مطرح کرده است که معمولا برای خدمات شبکه 5G مورد استفاده قرار می‌گیرند. اداره هوانوردی فدرال در اطلاعیه خود توضیح می‌دهد که امواج هوایی این شبکه باعث از کار افتادن برخی فناوری‌های هواپیماها خواهند شد.

ادعا جدید علیه شبکه 5G

گزارش Faa: شبکه 5G می‌تواند باعث سقوط هواپیما و به خطر افتادن جان انسان‌ها شود
گزارش Faa: شبکه 5G می‌تواند باعث سقوط هواپیما و به خطر افتادن جان انسان‌ها شود

با این حال انجمن صنعت ارتباطات سلولی (CTIA) که نماینده صنعت ارتباطات بی‌سیم در ایالات متحده محسوب می‌شود، ادعاهای FAA را رد کرده است. در اطلاعیه این کانون به «ناقص بودن» تجزیه و تجلیل FAA اشاره شده و آن‌ها توضیح می‌دهند که امواج یا فرکانس‌های مربوط به شبکه 5G در حدود ۴۰ کشور از جهان هم اکنون مورد استفاده قرار می‌گیرد و هیچ خطری برای هواپیماها نداشته است.

«مردیت اتول بیکر» رئیس و مدیر عامل CTIA عنوان می‌کند: «در برخی از کشورها، سیگنال‌های شبکه 5G در محدوده مجاور تجهیزات هوانوردی کار می‌کنند. خطوط هوایی ایالات متحده هر روز به داخل و خارج این کشورها پرواز دارند و اگر تاثیری روی آن‌ها داشته باشند، از مدت‌ها قبل آن را تجربه می‌کردیم.»

ظاهرا FAA به طور خاص ادعا دارد که امواج 5G روی ابزاری به نام «ارتفاع سنج رادیویی» تاثیرگذار خواهند بود که ارتفاع هواپیما را از سطح زمین اندازه گیری می‌کند. در گزارش این سازمان آمده است که در برخی موارد خلبانان به دلیل تاثیر امواج شبکه، قادر نخواهند بود تا از این فناوری استفاده کنند.

یک هواپیما دارای چندین فناوری دیگر است که خلبانان با استفاده از آن‌ها، ارتفاع، سرعت، جهت‌گیری و سایر عوامل حیاتی پرواز خورد را اندازه‌گیری می‌کنند. در حالی که به نظر می‌رسد هم اکنون نیز اقداماتی برای کاهش تاثیر امواج شبکه 5G انجام شده است، هنوز مشخص نیست که FAA و CTIA برای برطرف کردن این مشکل مهم چه تصمیمی خواهند گرفت.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.