اسپید تست گزارش داد:

ایران در رتبه ۷۰ سرعت اینترنت همراه

سرعت دانلود اینترنت همراه ایران در مقایسه با ۱۳۷ کشور دنیا در رتبه ۷۰ قرار گرفته است و سرعت دانلود اینترنت ثابت ایران در رتبه ۱۴۲ از میان ۱۸۱ کشور دنیا قرار دارد.

به گزارش فاواپرس، گزارش وب‌سایت speedtest نشان می‌دهد که رتبه ایران در زمینه سرعت دانلود اینرنت همراه در کشور در مقایسه با ماه گذششته آن ۳ رتبه و وضعیت سرعت دانلود اینترنت ثابت یک رتبه بهبود یافته است.

وضعیت اینترنت ثابت و همراه در ایران در گزارش نوامبر اسپید تست

طبق این گزارش میانه سرعت دانلود اینترنت همراه در ایران ۲۵.۱۹ و میانه سرعت دانلود اینترنت ثابت ۹.۸۵ مگابیت بر ثانیه است. همچنین میانه سرعت آپلود اینترنت همراه در ایران ۹.۹۹ مگابت برثانیه با تاخیر ۳۰ میلی‌ثانیه است و میانه سرعت آپلود اینترنت ثابت ۱.۳۹ مگابیت برثانیه و تاخیر ۲۹ میلی‌ثانیه است.میزان تاخیر یا لیتنسی (latancy) به صورت مستقیم روی تجربه کاربری در استفاده از اینترنت تاثیر دارد هرچه لیتنسی افزایش یابد کیفیت اینترنت کاهش خواهد یافت. میانگین لیتنسی در دنیا ۱۰ میلی‌ثانیه بوده است این درحالی است که میانگین لیتنسی در ایران تقریبا ۳۰ میلی‌ثانیه محاسبه شده است.

طبق گزارش اسپیدتست تا ماه نوامبر سال ۲۰۲۱، میانه جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۲۹.۰۶ مگابیت‌برثانیه و میانه جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۸.۵۳ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۲۹ میلی‌ثانیه است. در حوزه اینترنت ثابت نیز میانه جهانی سرعت دانلود، ۵۸ مگابیت‌برثانیه و میانه جهانی سرعت آپلود ۲۴.۲۷ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۱۰ میلی‌ثانیه است.

جایگاه ایران در اینترنت همراه

امارات متحده عربی و نروژ دو کشور اول در زمینه سرعت دانلود اینترنت همراه هستند. میانگین سرعت دانلود در امارات متحده عربی ۱۳۶.۴۲ مگابیت برثانیه است. همچنین میانگین سرعت دانلود اینترنت در نروژ ۱۱۶.۶۶ است. همچنین سنگاپورو شیلی دو کشور برتر در زمینه اینترنت ثابت هستند. سرعت دانلود اینترنت در سنگاپور ۱۸۴.۶۵ و در شیلی ۱۷۳.۰۹ است.

گزارش اسپید تست نشان می‌دهد که وضعیت دانلود اینترنت همراه ایران از وضعیت اینترنت همراه اسرائیل و مالزی بهتر است این دو کشور به ترتیب در رتبه‌های ۷۱ و ۷۲ قرار گرفته‌اند اما وضعیت ایران از وضعیت اوکراین، کوزوو و بوسنی و هرزگوین بدتر است.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.