حراج نخستین پیامک تاریخ در پاریس

خانه حراج آگوتس (Agutte) در پاریس نخستین پیامک تاریخ را به همراه توکن غیرقابل معاوضه (NFT) حراج می‌کند.

نیل پاپورث یکی از اعضای تیمی مهندسی که در دهه ۱۹۹۰ بر توسعه فناوری ارسال پیام کوتاه متنی یا پیامک (SMS) متمرکز شده بود، در ۳ دسامبر ۱۹۹۲، پیامک «کریسمس مبارک» را از رایانه خود برای یکی از مدیران اپراتور ودافون (Vodafone) در بریتانیا ارسال کرد. او این پیامک را در جریان حضور در یک مهمانی پایان سال در نیویورک دریافت کرد. بدین ترتیب نخستین پیامک تاریخ ثبت شد.

ماکسیمیلیا آگوت، مدیر حراجی آگوتس در پاریس با اعلام خبر حراج این پیامک تاریخی توضیح داد که با توجه به ممنوعیت فروش کالا‌های نامشهود در فرانسه، قاب حاوی این پیامک به معرض فروش گذاشته شده، ولی برنده این حراج این قاب را به همراه رمز دیجیتالی غیرقابل معاوضه (ان اف‌تی) آن دریافت خواهد کرد.

به گفته او ارزش رمز دیجیتالی غیرقابل معاوضه این پیامک بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار یورو تخمین زده شده و فروشنده آن که اپراتور ودافون است، عواید حاصل از حراج این پیامک را به آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) اهدا خواهد کرد.

رمز دیجیتالی غیرقابل معاوضه (ان اف‌تی) یک «گواهی اصالت» است که به جای یک برگه شامل یک رشته منحصر به فرد از علائم رمزی است. این رشته علائم رمزی به یک زنجیره بلوکی ( بلاکچین) متصل است که به عنوان یک دفتر بزرگ ثبت دیجیتالی معاملات بر مبنای اصول باز بودن، عدم تمرکز و غیرقابل هک بودن طراحی شده است.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.