وب 3 و متاورس به بیان ساده و جذاب «جادی»!

وب 3 چیست؟ یکی از ترندهای این روزها متاورس و نسل سوم وب است که بسیاری از کاربران آشنایی چندانی با آن ندارند. «جادی» در کانال یوتیوب خود تلاش کرده با زبانی ساده این مفاهیم رو توضیح بدهد.

نسل سوم وب قرار است غیرمتمرکز بودن را به اینترنت بیاورد. آیا دیگر خبری از کمپانی‌های بزرگ و پرزرق و برق نخواهد بود؟ البته این ادعای بزرگی است، اما باید دید در آینده چه اتفاقی می‌افتد. آنچه به ترند محبوب این‌روزهای اهالی وب تبدیل شده، بازی‌ها، اپلیکیشن‌ها و تقریبا همه جیزهای «غیرمتمرکز» یا Decentralized و بر بستر نسل سوم وب است. اما وب 3 جیه و متاورس قرار است چه اتفاقاتی را رقم بزند.

جادی، یکی از خوش‌صحبت‌ترین گیک‌های ایرانی در کانال یوتیوب خود، ویدیویی بارگزاری کرده است که به زبان ساده وب 3 را توضیح می‌دهد.

وب 3 و متاورس چیست؟

بازی‌های متاورسی نظیر آپلند و دسنترالند بسیاری را مجذوب خود کرده است. در حوزه‌های مالی و شبکه‌های اجتماعی نیز متاورس کلیدواژه پرطرفداری شده است. بسیاری با فکر این که قرار است پولدار شوند به فکر سرمایه‌گذاری و بالا و پایین شدن نمودارها هستند. فارغ از این که درست فکر می‌کنند یا خیر، سوال این است: آیا واقعا انقلاب یا تغییری در وب را شاهد هستیم؟ در ابتدا باید باید با مفاهیم ابتدایی آشنا شویم. یکی از جذاب‌ترین توضیحاتی که در این خصوص در وب فارسی دیدیم، ویدیوی زیر بود.

توضیحات ساده و جذاب «جادی» را ببینید! در ویدیوی زیر می‌توانید توضیحات جادی در مورد وب 3 را ببنید:

قسمت اول

 

قسمت دوم

 

جادی رو می‌تونید در توییتر و یوتیوب دنبال کنید. کانال تلگرام کیبرد آزاد هم محتواهای خوبی تولید می‌کند که دنبال کردن آن خالی از لطف نیست.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.