گلکسی S23 اولترا با دوربین 200 مگاپیکسلی می‌آید

بر اساس اخبار نشت کرده رسیده، گوشی سامسونگ گلکسی S23 اولترا با دوربین 200 مگاپیکسلی ساخته و روانه‌ی بازار می‌شود.

به گزارش فاواپرس و بر اساس اطلاعات کسب شده، گوشی گلکسی S23 اولترا با دوربین 200 مگاپیکسلی ساخته خواهد شد. شرکت سامسونگ یکی از اولین شرکت‌هایی بوده که شروع به تولید سنسورهایی با رزولوشن بالا کرده است. پس از آن، استفاده از رزولوشن های ۴۸، ۶۴ و یا حتی ۱۰۸ مگاپیکسلی در بین گوشی های اندرویدی رایج شده است.

گلکسی S23 اولترا با دوربین 200 مگاپیکسلی

اگر اخبار را زیر نظر داشته باشید می‌دانید که ماه پیش سامسونگ از سنسور ISOCELL HP1 رونمایی کرد. در ابتدا قرار بود در دوربین 200 مگاپیکسلی سنسور S22 Ultra به کار گرفته شود.

ولی در حال حاضر قرار است در این دوربین از سنسور گلکسی S23 اولترا استفاده شود. سنسور این مدل از سنسور ISOCELL HP1 بهرمند شده که همین امر باعث شده این گوشی از کیفیت دوربین بالاتری نسبت به نسل قبلی خود داشته باشد.

انتظار می‌رود که در سال ۲۰۲۳ و با گوشی گلکسی S23 اولترا، سنسور ایزوسل HP1 نیز به کار گرفته شود. این سنسور پرچمدار به شما امکان فیلم‌برداری با فرمت های 4K و 8K با زاویه دید وسیع را می‌دهد.

همانطور که می‌دانید. سنسور ISOCELL HP1 در ماه سپتامبر رونمایی شد و توانست به عنوان اولین سنسور دوربین جهان را به خود اختصاص دهد. این سنسور از وضوح 200 مگاپیکسلی برخوردار بوده که اندازه هر پیکسل ۰.۶۴ میکرومتر است و در حالت عادی تصاویر با وضوح ۵۰ مگاپیکسل گرفته می‌شوند.

گوشی گلکسی S23 اولترا

البته به کمک فناوری Pixel binning این امکان نیز وجود دارد که ۱۶ پیکسل کنار هم قرار بگیرند و پیکسل های بزرگ ۲.۵۶ میکرومتری را تشکیل دهند. در این صورت عکس ها رزولوشنی ۱۲.۵ مگاپیکسلی خواهند داشت.

و شما به لطف پیکسل های بزرگ، می‌توانید عکس های با کیفیتی در شرایط کم‌نور بگیرید. مطابق با گزارش GizChina، سنسور ISOCELL HP1 قادر به ضبط ویدئو هایی با فرمت 8K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه است. در صورت نیاز به فریم ریت بالاتر می‌توانید ویدئو هایی با کیفیت 4K و نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه ضبط کنید.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.