بررسی مشخصات و قیمت گوشی تاشو هواوی P50 پاکت

گوشی تاشو هواوی P50 پاکت یکی از محصولات جدید کمپانی محبوب هواوی است که دارای ویژگی‌هایی منحصر به فرد است و توانسته نظر همه را به خود جلب کند. در ادامه با بررسی مشخصات فنی Huawei P50 Pocket، این گوشی جذاب هواوی باشید.

شرکت هوآوی یکی دیگر از کمپانی‌های گوشی‌های اندرویدی است که طرفداران بسیار زیادی دارد. این کمپانی اکنون گوشی جدید خود یعنی گوشی تاشو هواوی P50 پاکت را رونمایی کرده است.

روز 23 دسامبر بود که کمپانی هواوی از این گوشی پرچمدار جدید خود رونمایی کرد. پیش از این عکس‌های متعددی از این گوشی لو رفته بود و اطلاعاتی از آن افشا شده بود.

این افشاگری‌ها از ظاهر بسیار جذاب این گوشی خبر داده‌اند. اکنون لازم است که مشخصات فنیHuawei P50 Pocket بررسی شود. پرچمدار جدید شرکت هواوی از فرم تاشو بهره گرفته و این گوشی با گلکسی زد فلیپ 3 (Galaxy Z Flip 3) وارد رقابت شده است.

گوشی تاشو هواوی P50 پاکت

مشخصات گوشی هواوی P50 پاکت این گوشی جذاب در ادامه بررسی شده است. اگر مایل هستید با ویژگی‌ها و قابلیت‌های مهم این گوشی جذاب آشنا شوید، با ما همراه باشید.

بررسی طراحی ظاهری و کیفیت گوشی تاشو هواوی P50 پاکت

این دستگاه که هواوی P50 پاکت یا P50 Pocket نام دارد، از دو نمایشگر بهره می‌برد که نمایشگر بیرونی‌ آن برخلاف رقیبش، طراحی دایره‌ای دارد و زیر دوربین اصلی قرار گرفته است.

هواوی در این گوشی هوشمند از نمایشگر داخلی ۶.۹ اینچی با نسبت تصویر ۲۱:۹ و رزولوشن ۲۷۹۰ در ۱۱۸۸ پیکسل استفاده کرده که از رفرش ریت ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۳۰۰ هرتز پشتیبانی می‌کند و بسیار باکیفیت و دیدنی است.

گوشی تاشو هواوی P50 پاکت

روی پنل پشتی این گوشی هوشمند دو حلقه به چشم می‌خورد که حلقه بالایی میزبان دوربین اصلی است و در حلقه پایینی نمایشگر ثانویه قرار گرفته است. چینی‌ها در این گوشی هوشمند از لولای جدیدی استفاده کرده‌اند که در هنگام بسته شدن دستگاه، فاصله‌ای به چشم نمی‌خورد و ضخامت چندان زیادی هم ندارد.

گوشی تاشو هواوی P50 پاکت در هنگام باز بودن ضخامتی برابر ۷.۲ میلی‌متر دارد و زمانی که بسته شود، ضخامتش به ۱۵.۲ میلی‌متر می‌رسد. هواوی همچنین توانسته میزان مقاومت این دستگاه در برابر ضربه را ۶۲ درصد افزایش دهد.

در گوشی تاشو هواوی با تراشه پرچمدار کوالکام روبه‌رو هستیم، البته نسل قبلی‌ آن و نه اسنپدراگون ۸ نسل ۱. هواوی برای این گوشی تاشو خود از اسنپدراگون ۸۸۸ بدون مودم 5G‌ استفاده کرده و آن را به یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۴۰ واتی مجهز کرده است. این دستگاه همچنین از وای فای ۶ پشتیبانی می‌کند.

در بخش دوربین با سه سنسور روبه‌رو هستیم که شامل سنسور اصلی ۴۰ مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین ۳۲ مگاپیکسلی فوق طیفی می‌شود. در دوربین آخر از موتور عکس XD Fusion Pro هواوی هم استفاده شده تا تجربه بهتری در اختیار کاربران قرار دهد.

در گوشی تاشو هواوی از سنسور اثر انگشت روی فریم استفاده شده، با این حال از قابلیت فیس آنلاک هم پشتیبانی می‌کند؛ این از دیگر مشخصات گوشی هواوی P50 پاکت است.

برخلاف سه نسل از هواوی میت ایکس، پی ۵۰ پاکت تلاشی متفاوت محسوب می‌شود که قرار نیست گوشی را به تبلت تبدیل کند. در عوض با تا کردن پی ۵۰ پاکت آن را کوچک‌تر کرده و می‌توانید به راحتی در جیب یا کیفتان قرار دهید.

بررسی صفحه نمایش گوشی تاشو هواوی P50 پاکت

این محصول تمرکز خاصی روی طراحی و مد دارد. این گوشی در سه رنگ مختلف طلایی، مشکی و نقره‌ای به بازار عرضه خواهد شد که هرکدام بافت متفاوتی روی بدنه خود دارند. نسخه مشکی رنگ طراحی ساده‌تری داشته اما نسخه‌های طلایی و نقره‌ای با بافت متفاوتی عرضه می‌شوند.

گوشی تاشو هواوی P50 پاکت

از جمله مشخصات فنی هواوی P50 پاکت بهره بردن آن از یک لولای خاص است که برخلاف برخی رقبا هیچ فاصله‌ای را بین نمایشگر باقی نمی‌گذارد. هواوی می‌گوید حق اختراع (پتنت) این لولای خاص را ثبت کرده است.

P50 پاکت همچنین از شیشه سه‌بعدی برای طراحی بدنه خود استفاده کرده است و برجستگی‌ها و فرورفتگی‌های روی آن کاملاً با سطح شیشه یکپارچه هستند.

این گوشی از نمایشگر اصلی ۶.۹ اینچی OLED با نرخ ۱۲۰ هرتزی و وضوح ۲۷۹۰ در ۱۱۸۸ پیکسل استفاده می‌کند و این از مشخصات فنی Huawei P50 Pocket است که قابل توجه است. این نمایشگر نسبت به نمایشگر گلکسی زد فلیپ سامسونگ بزرگ‌تر بوده و با نسبت تصویر ۲۱:۹ کمی هم عریض‌تر محسوب می‌شود. هواوی هم مانند سامسونگ برای دوربین سلفی از یک حفره در نمایشگر استفاده کرده است.

به گفته هواوی این نمایشگر نرخ نمونه‌برداری لمسی ۳۰۰ هرتزی دارد و بازه رنگی P3 را به‌صورت کامل پوشش می‌دهد. نمایشگر دوم یک اینچی P50 پاکت برخلاف رقبا دایره‌ای شکل طراحی شده است. این نمایشگر می‌تواند زمان، تاریخ و اعلان‌ها را نشان دهد. علاوه بر این هواوی یک سرویس ویژه اختصاصی برای ویجت‌های این نمایشگر طراحی کرده است.

گوشی تاشو هواوی P50 پاکت

به این ترتیب قابلیت‌های آن فراتر از رقباست. از نمایش نقشه و مسیریاب گرفته تا کد QR، وضعیت هوا، موزیک پلیر و دستیار صوتی همگی در صورت بسته بودن گوشی نیز در دسترس خواهند بود. به این ترتیب مثلاً می‌توانید در حالت باز مسیریابی را آغاز کرده، گوشی را ببندید و کماکان به آن دسترسی داشته باشید.

تاشوی جدید هواوی در حالت باز ۷.۲ میلی‌متر و در حالت بسته ۱۵.۲ میلی‌متر ضخامت داشته و وزن آن هم ۱۹۰ گرم است. به این ترتیب این گوشی کمی ضخیم‌تر و سنگین‌تر از رقیب کره‌ای خود محسوب می‌شود. مشخصات فنی Huawei P50 Pocket و ویژگی‌های خاص آن همه را حیرت زده کرده است.

بررسی دوربین گوشی تاشو هواوی P50 پاکت

این محصول از فرم تاشو استفاده می‌کند و سعی دارد با سامسونگ گلکسی Z Flip3 رقابت کند. این گوشی دارای طراحی دو دایره‌ در جلو است که یک حلقه میزبان سه دوربین است، در حالی که یکی از آنها صفحه نمایش 1 اینچی خواهد بود.

هواوی P50 پاکت را به سه دوربین مجهز کرده است. دوربین اصلی ۴۰ مگاپیکسلی با لنز معادل ۲۶ میلی‌متری در نظر گرفته شده است. دوربین دوم ۱۳ مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم f/2.2 بوده و دوربین سوم نیز یک دوربین خاص ۳۲ مگاپیکسلی است که هواوی آن را Ultra Spectrum می‌نامد. به گفته هواوی این دوربین سوم برای بهبود تشخیص رنگ و ثبت بازه بهتری از رنگ‌ها استفاده می‌شود.

هواوی همچنین گوشی تاشو هواوی P50 خود را به نسخه 4G تراشه اسنپدراگون 888 مجهز کرده است. هواوی با توجه به تحریم‌های آمریکا قادر به خرید تراشه‌های 5G آمریکایی نیست.

گوشی تاشو هواوی P50 پاکت

علاوه بر این هواوی از سیستم‌عامل HarmonyOS خود در این گوشی استفاده کرده که از سرویس‌های گوگل در آن خبری نخواهد بود. این گوشی تاشو به ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی مجهز شده است.

بررسی باتری گوشی تاشو هواوی P50 پاکت

از دیگر مشخصات فنی هواوی P50 پاکت می‌توان به باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری آن با ظرفیت 4000 میلی‌آمپر ساعت اشاره کرد. این گوشی به شارژ سریع ۴۰ واتی مجهز است و هواوی در زمینه باتری از گوشی تاشوی گلکسی زد فلیپ 3 با ظرفیت 3300 میلی آمپر ساعتی پیشی گرفته است. با توجه دستگاه‌های قبلی هواوی، انتظار می‌رود این گوشی با شارژر قوی خود در یک ساعت شارژ شود.

به این ترتیب باتری می‌تواند مزیت اصلی P50 Pocket نسبت به Galaxy Z Flip 3 محسوب شود. شایان ذکر است گوشی هواوی P50 Pocket از وای فای ۶ پشتیبانی می‌کند. این دستگاه در نسخه‌های مختلف مجهز به ۸ و ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار شده است و دو قیمت متفاوت برای هر نسخه آن در نظر گرفته شده است.

بررسی مشخصات اسپیکر گوشی Huawei P50 Pocket

گوشی تاشو هواوی P50 پاکت

از دیگر مشخصات فنی هواوی P50 پاکت اسپیکر آن است که بسیار قدرتمند است. هواوی برای این گوشی از بهترین قطعات و ویژگی‌ها استفاده کرده است و همین باعث شده یک محصول خاص و منحصر به فرد باشد. هواوی در این گوشی از جک ۳.۵ میلی‌متری استفاده نکرده است بنابراین در این گوشی امکان استفاده از آن وجود ندارد.

مشخصات فنی Huawei P50 Pocket از نظر نرم‌افزاری و سخت‌افزاری

از جمله مشخصات گوشی هواوی P50 پاکت قلب تپنده آن است. قلب تپنده هواوی P50 پاکت تراشه اسنپدراگون 888 است که از شبکه 6G پشتیبانی می‌کند.

در کنار این تراشه، گفتیم که دو مدل حافظه رم 8 و 12 گیگابایتی و دو مدل حافظه داخلی 256 و 512 گیگابایتی قرار دارد که به پردازش سریع‌تر اطلاعات کمک می‌کنند. در بخش نرم‌افزار همانطور که انتظار می‌رفت، هواوی P50 پاکت به سیستم عامل هارمونی مجهز شده است.

بررسی قیمت تاشو هواوی P50 پاکت

گوشی تاشو هواوی P50 پاکت

در نهایت باید اشاره کرد که هواوی P50 پاکت در دو رنگ مشکی و سفید عرضه خواهد شد و یک نسخه طلایی پرمیوم نیز از هواوی P50 پاکت نیز به فروش خواهد رسید. برچسب قیمتی مدل پایه هواوی P50 پاکت با حافظه رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی 1410 دلار است.

همچنین نسخه طلایی پرمیوم نیز با مشخصات فنی رم 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 512 گیگابایتی 1725 دلار قیمت دارد. بنابر اعلام هواوی، اولین فروش هواوی P50 پاکت در چین آغاز شده است.

مشخصات کلی:

  • نمایش داده: OLED 6.9 اینچی با سرعت 120 هرتز
  • چیپس: اسنپدراگون 888 4G
  • رم: 8 و 12 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 256 و 512 گیگابایت
  • باتری: 4000 میلی آمپر ساعت با شارژر 40 وات
  • دوربین بزرگ: 40 + 13 + 32 مگاپیکسل

در این مطلب مشخصات گوشی هواوی P50 پاکت مورد بررسی قرار گرفت. این گوشی دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی منحصر به فرد است که در این مطلب مورد بررسی قرار گرفته است. قیمت هواوی P50 پاکت نیز اعلام شده است.

نظر شما در خصوص گوشی تاشو هواوی P50 پاکت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با فاواپرس در میان بگذارید.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.