مرکز توسعه تجارت الکترونیکی کشور:

بخشی از دارندگان ای‌نماد بدون ستاره محدودیت تراکنش ندارند

مدیر مرکز توسعه تجارت الکترونیکی تاکید کرده که صدور ای‌نماد بدون ستاره تنها با یک شناسنامه امکان پذیر است و این موضوع که تمامی دارندگان این نوع ای‌نماد با محدودیت‌های تراکنش روبرو هستند را رد کرده است.

مدیر مرکز توسعه تجارت الکترونیکی تاکید کرده که صدور ای‌نماد بدون ستاره تنها با یک شناسنامه امکان پذیر است و این موضوع که تمامی دارندگان این نوع ای‌نماد با محدودیت‌های تراکنش روبرو هستند را رد کرده است. به گفته او برخی از دارندگان ای‌نماد بدون ستاره هیچ گونه محدودیت تراکنشی نخواهند داشت و بخش دیگر نیز پس از رد کردن سقف تراکنش‌های مجاز خود در ماه، فرصتی کافی برای اخذ اینماد اصلی خود خواهند داشت. او مدت زمان این فرصت کافی را در حال حاضر ده روز اعلام کرده است.

«علی رهبری» مدیر مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در نشست آسیب شناسی ای‌نماد اجباری پس از شنیدن انتقادات بخش خصوصی نسبت به این روند، قویاً به اجباری بودن اینماد تاکید کرد و گفت باید به‌جای برخورد احساسی واقع بینانه وارد فرایند حل مسأله شد: «اینماد توسعه فعالیت داده و بسیاری از راهکارها را تست کرده و دغدغه ها را می‌شنود. ما میخواهیم ذهن هایمان بیشتر به هم نزدیک شود.»

او با ذکر این نکته که در این مرکز فرایند کاغذی حذف شده و در حال حاضر هفتاد درصد اینمادها بدون دخالت انسانی صادر می‌شود به مساله ای‌نماد بدون ستاره تاکید کرد که تنها با یک شناسنامه و در عرض چند دقیقه قابل دریافت است. او در پاسخ به انتقادات فعالین درباره وجود محدودیت در تراکنش‌ها گفت: «در ای‌نماد بدون ستاره، کسب و کارها به دو بخش پرریسک و کم ریسک تقسیم می‌شوند. کسب و کارهای کم ریسک که تعدادشان هم کم نیست اصلا سقفی برای تراکنش ندارند و کسب و کارهای پرریسک نیز پس از آنکه از سقف اعلام شده گذر کردند، فرصت زیادی دارند تا اینماد خود را از حالت بی‌ستاره خارج کنند و درجا درگاه‌شان مسدود نمی‌شود.»

رهبری تاکید کرد که رقم اعلام شده برای محدودیت میزان یا تعداد تراکنش‌ها در این کسب و کارها نیز «وحی منزل» نیست و می‌توان درباره آن با خود کسب و کارها و فعالین صنفی آن دسته مذاکره کرد و تغییراتی در آن ایجاد کرد.

پیش از این اعلام شده بود که ای‌نماد بدون ستاره محدودیت‌هایی در انجام تراکنش خواهد داشت و این محدودیت‌ها شامل کسب‌ و کار خرد است؛ کسب‌ و کاری است که تعداد تراکنش‌ های آن در ماه کمتر از ۵۰ عدد و مجموع مبلغ تراکنش‌ های آن در ماه کمتر از ۵۰ میلیون تومان باشد. حال رهبری تاکید کرده که این محدودیت در همه دارندگان ای‌نماد بدون ستاره اعمال نمی‌شود و تنها فروشگاه‌های پرریسک شامل این محدودیت خواهند شد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.