دولت با تشکیل کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال موافقت کرد

کارگروه ویژه توسعه اقتصاد دیجیتال با ریاست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت تشکیل می‌شود. تصمیمات این کارگروه هم‌ارز مصوبات هیات دولت خواهد بود.

به گزارش فاواپرس، امروز (۸ دی ۱۴۰۰)، اعضای هیات دولت با تشکیل کارگروه اقتصاد دیجیتال موافقت و اعضای آن را تعیین کردند. در این کارگروه وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، صمت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دفاع حضور دارند. همچنین معاون علمی و فناوری رییس جمهور و رییس کل بانک مرکزی از دیگر اعضای این کارگروه خواهند بود. ریاست کارگروه نیز برعهده وزیر ICT خواهد بود.

این کارگروه طبق اصل ۱۲۷ قانون اساسی تشکیل می‌شود که این اختیار را به رییس جمهور می‌دهد بر حسب ضرورت نمایندگانی ویژه با اختیاراتی مشخص تعیین نماید و تصمیمات این نمایندگان در حکم تصمیمات رییس جمهور و هیات وزیران خواهد بود.

توسعه زیرساخت‌های اقتصاد دیجیتال، برطرف کردن موانع و شتاب‌بخشی به شکل‌گیری زیست‌بوم اقتصاد دیجیتال در کشور، حمایت از پلتفرم‌ها و کسب‌و‌کارهای دیجیتال و فناوری پایه در کشور، بسترسازی برای توسعه اشتغال فناوری پایه در کشور، برطرف کردن موانع فعالیت پلتفرم‌های ایرانی در سطح بین‌المللی و توسعه مهارت‌های الزام‌آور اقتصاد دیجیتال، از وظایفی است که برای این کارگروه مشخص شده است.

این کارگروه همچنین باید به صورت ماهانه گزارش عملکرد خود را به رییس جمهور ارایه دهد.

آخرین آمار اعلام شده در مورد سهم اقتصاد دیجیتال از GDP که توسط وزیر ارتباطات دولت گذشته مطرح شد نشان می‌دهد ۶.۴ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور در سال ۹۹ مربوط به بخش اقتصاد دیجیتال بوده است. در سال ۹۲ این عدد ۱.۷ درصد را نشان می‌داد. آذری جهرمی پیش‌بینی کرده بود این سهم تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۷ درصد برسد.

زارع‌پور، وزیر ارتباطات دولت سیزدهم نیز از ابتدای حضورش در این وزارتخانه از برنامه‌هایش برای توسعه سهم اقتصاد دیجیتال در GDP کشور صحبت کرده و وعده داده تا عمر دولت سیزدهم این سهم به ۱۰ درصد از GDP برسد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.