گوگل با نسل جدید گوگل گلس وارد حوزه متاورس می‌شود

همه شرکت‌های بزرگ فناوری به دنبال ورود به حوزه متاورس هستند و ظاهرا گوگل هم در این زمینه برنامه‌هایی در نظر دارد. گزارشی جدید می‌گوید این شرکت احتمالا با یکی از زیرمجموعه‌های خود به سراغ تولید نسل جدید گوگل گلس می‌رود.

به گزارش نیویورک تایمز، غول دنیای فناوری در تابستان سال ۲۰۲۰ شرکت North را خرید تا تمرکز جدی‌تری در دنیای فضاهای مجازی داشته باشد. North قبلا در زیرمجموعه اینتل نتوانسته بود محصول مناسبی به عنوان دنباله اولین گجت خود بسازد و حالا ظاهرا قرار است فعالیتش را صرف ساخت نسخه جدیدی از گوگل گلس کند.

با وجود اینکه North در زمان اضافه شدن به زیرمجموعه گوگل روی پروژه‌های مختلفی کار می‌کرد، مهم‌ترین پروژه آن‌ها همان عینک هوشمندی بود که می‌توانست با لنزهای طبی همراه شود. عینک هوشمند این شرکت با میکروفن داخلی و حلقه‌ای که روی انگشت قرار می‌گرفت و اجازه کنترل دستگاه را می‌داد، محصول بسیار جذاب و نوآورانه‌ای به حساب می‌آمد.

گوگل گلس جدید در راه است؟

گزارش امروز نیویورک تایمز در شرایطی منتشر می‌شود که گوگل چند هفته پیش نیروهای برجسته‌ای را برای این حوزه به استخدام خود درآورد. ظاهرا یکی از کارمندان سابق آکیلس هدایت تیم توسعه سیستم عامل AR/VR این شرکت را برعهده گرفته است. در مجموع، به نظر می‌رسد که اهالی ماونتین ویو برنامه‌های بزرگی را برای این فضا درنظر گرفته‌اند، با این حال مشخص نیست که مراحل تولید هدست واقعیت مجازی به کجا رسیده و چقدر باید صبر کنیم تا این دستگاه را در بازار ببینیم.

گوگل حدود یک دهه پیش با ایده‌ای آینده‌نگرانه محصولی به نام گلس را برای توسعه‌دهندگان تولید کرد. نسخه تجاری این دستگاه با توجه به مشکلاتی که در آن سال‌ها وجود داشت، هرگز به بازار نیامد. ولی اکنون به نظر می‌رسد که ترند متاورس دوباره گوگل را به فکر فعالیت در این حوزه انداخته و خرید North می‌تواند به تولید نسل بعدی عینک هوشمند آن‌ها کمک کند.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.