معرفی 18 مورد از معروف‌ترین خیابان‌های استانبول

استانبول شهر بزرگی است که جذابیت‌های زیادی برای هر تازه وارد دارد و به یقین آشنایی با معروف‌ترین خیابان‌های استانبول برای گشت‌وگذار، تفریح و یا خرید، قطعا تجربه بهتری را از سفر به این شهر زیبا برای شما به ارمغان می‌آورد.

استانبول شهر بزرگی با بیش از 15 میلیون نفر جمعیت است که همین حالا بزرگ‌تر از برخی کشورهای دنیا است. به مانند هر شهر بزرگ دیگری،‌ استانبول نیز خیابان‌های زیاد و محله‌های معروفی دارد؛ پس برای آشنایی با معروف‌ترین خیابان‌های استانبول با فاواپرس همراه باشید.

این شهر از 39 منطقه و محله اصلی تشکیل شده است و هرکدام دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود هستند. استانبول مرزی میان دو قاره و دو فرنگ اروپایی و آسیایی است. 25 ناحیه از استانبول در سمت اروپایی و 14 محله در سمت آسیایی هستند. در میان این محله‌های پرشمار، خیابان‌های جذاب و متعددی وجود دارند. در این نوشتار به خیابان های معروف استانبول می‌پردازیم.

معروف‌ترین خیابان‌های استانبول

در صورتی که مایل به تجربه یک سفر و گشت‌و‌گذار رویایی در شهر تاریخی استانبول باشید، ناگزیر به آشنایی با مهم‌ترین و معروف‌ترین خیابان‌های استانبول هستید؛ خیابان‌هایی برای خرید، زندگی و البته خیابان‌هایی با شهرت جهانی.

البته به طور معمول بسیاری از افراد و عاشقان سفر، خیابان معروف استقلال را می‌شناسند؛ خیابانی زیبا و تاریخی که هر ساله افراد زیادی از آن دیدن می‌کنند. اما باید بدانید فهرست معروف‌ترین خیابان‌های استانبول به همین‌جا ختم نمی‌شود و این تنها شروع این فهرست است.

1. خیابان استقلال

معرفی 18 مورد از معروف‌ترین خیابان‌های استانبول

استقلال همان طور که گفته شد از معروف‌ترین خیابان‌های استانبول است که هر روزه بازدیدکنندگان زیادی دارد. این خیابان در نزدیکی میدان تقسیم قرار گرفته و بوتیک‌ها و کافه‌های متعددی در آن وجود دارد و در نتیجه شاید بهترین خیابان استانبول برای خرید باشد.

جز تراموا، هیچ وسیل نقلیه دیگری اجازه تردد در این خیابان‌ را ندارد و این خیابان به شکلی طراحی شده است که از همه نقاط استانبول متمایز شده است. اگر قصد خرید از برندهای مشهور و شناخته شده را داشته باشید،‌ نمایندگی آن‌ها را در این خیابان پیدا می‌کنید. در نتیجه استقلال بهترین خیابان استانبول برای خرید است.

2. خیابان فرانسوی یا الجزایر

معرفی 18 مورد از معروف‌ترین خیابان‌های استانبول

این خیابان که با نام خیابان الجزایر نیز شناخته می‌شود به عنوان یکی از معروف‌ترین خیابان‌های استانبول در نزدیکی خیابان استقلال است. خیابان فرانسوی‌ها یکی از بهترین خیابان‌ها برای تفریح شبانه است و تا پاسی از شب کافه‌ها و رستوران‌های آن باز و در دسترس است. هم‌چنین اگر به بازدید از گالری آثار هنری علاقه‌مند باشید حتما باید سری به این خیابان بزنید.

ساختمان‌های رنگی از زیبایی‌های این خیابان است که آن را به یکی از جذاب‌ترین خیابان‌های استانبول بدل کرده است. هم‌چنین این بهترین خیابان استانبول برای خرید است. در ادامه با دیگر خیابان‌های معروف استانبول با ما باشید.

3. خیابان تورانجی باشی استانبول

معرفی 18 مورد از معروف‌ترین خیابان‌های استانبول

تورانجی باشی به عنوان یکی از معروف‌ترین خیابان‌های استانبول که در مناطق مرکزی استانبول واقع شده است. این خیابان طرحی شبیه به حرف L در زبان انگلیسی دارد و از شلوغی و هیاهوی استقلال دور است و در نتیجه آرامش بیشتری دارد.

البته این خیابان بسیار به مرکز شهر استانبول نزدیک است و از معروف‌ترین خیابان‌های این شهر است. همچنین این خیابان آرام‌تر و خلوت‌تر از خیابان‌های استانبول برای زندگی است که آرامش خاص آن بسیار خواستنی است.

این خیابان سنگ‌فرش شده و جذابیت زیادی دارد که قدم زدن در آن لذت خاصی برای هر کس به همراه دارد. این خیابان یک رستوران کوچک و جذاب به نام هایووره دارد که در آن طعم بهترین غذاهای دریای سیاه را تجربه خواهید کرد. این خیابان هم‌چنین دو حمام قدیمی و جذاب دارد که یکی گالاتاسرای نام دارد و دیگری آگا. پیتزافروشی چوکورجوما 49 به عنوان یکی از محبوب‌ترین و بهترین پیتزافروشی‌های استانبول نیز در این خیابان قرار دارد.

تورانجی باشی به عنوان یکی از معروف‌ترین خیابان های استانبول هم‌چنین جای خوبی برای گشت‌وگذار است. این خیابان چند مکان تاریخی و دیدنی هم دارد که از آن جمله باید به مدرسه یونانی اشاره کرد. به علاوه یک فروشگاه دست دوم و یک گالری هنری به نام گاما نیز در این خیابان وجود دارد که گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند.

4. خیابان بغداد

معرفی 18 مورد از معروف‌ترین خیابان‌های استانبول

بغداد از دیگر خیابان‌های معروف استانبول است که برای بازدید از آن باید به بخش آسیایی شهر بروید. در خیابان بغداد تعداد زیادی از برندهای شناخته شده نمایندگی دارند.

هم‌چنین در بخش دیگری از این خیابان بوتیک‌ها و فروشگاه‌های ارزان‌قیمت‌تری را نیز می‌توانید پیدا کنید، در نتیجه این بهترین خیابان استانبول برای خرید اقتصادی و به صرفه است.

در بخش‌های دیگری از خیابان هم کارهای دستی هنرمندان مجسمه‌ساز، نقاش‌ها و البته سرامیک‌سازها به فروش می‌رسد. هم‌چنین کافه و رستوران‌گردی در خیابان بغداد نیز جذابیت زیادی دارد که اگر سری به این خیابان بزنید متوجه می‌شوید.

5. خیابان عبدی ایپکچی

معرفی 18 مورد از معروف‌ترین خیابان‌های استانبول

یکی از معروف‌ترین خیابان‌های استانبول خیابان عبدی اپیکچی است. این خیابان از یک منظر بسیار خاص است و آن اقامت برخی هنرمندان معروف، روشنفکران و برخی خارجیان مشهور مقیم ترکیه است. این خیابان می‌توانید کافه‌ها و رستوران‌هایی لاکچری و زیبا را ببینید.

بسیاری از برندهای مشهور خارجی نیز در این خیابان دارای نمایندگی هستند. اپیکچی در همسایگی نیشان تاشی است که مغازه‌های بسیار لوکسی دارد و شاید بهترین خیابان استانبول برای خرید باشد.

6. خیابان تشویقیه

معرفی 18 مورد از معروف‌ترین خیابان‌های استانبول

از دیگر خیابان‌های معروف استانبول، خیابان تشویقیه است که در نزدیکی خیابان عبدی اپیکچی قرار گرفته است. این محل جایی برای خریدهای مقرون به صرفه و متعادل است. این خیابان جایی برای برندهای معمول با قیمت متوسط است. بوتیک‌های زارا،‌ ماسیمو دوتی،‌ اسکاچ و سودا و برخی برندهای ترک در این خیابان مستقر هستند.

7. خیابان نیسپتیه

معرفی 18 مورد از معروف‌ترین خیابان‌های استانبول

اگر دوست دارید در برج‌های تجاری بزرگ و پاساژها خرید کنید حتما باید به نیسپتیه به عنوان یکی از خیابان‌های معروف استانبول سر بزنید. آک مرکز مال جایی به مساحت 180 هزار متر مربع و از بزرگترین مراکز خرید استانبول است که در این خیابان واقع شده است.

8. خیابان نور عثمانیه

معرفی 18 مورد از معروف‌ترین خیابان‌های استانبول

نورعثمانی یکی از خیابان‌های معروف استانبول است که فروشگاه‌های متعددی از فرش‌فروشی و جواهرفروشی تا عتیقه‌فروشی دارد. نورعثمانیه جایی است که می‌توانید محصولات بومی ترکیه را با قیمت مناسبی خریداری کنید و در نتیجه در مورد منسوجات بومی ترکیه بهترین خیابان استانبول برای خرید است.

در صورت پیاده‌روی در طول این خیابان در انتها به بازار بزرگ استانبول می‌رسید. مسجد معروف نورعثمانیه نیز در همین خیابان واقع شده است. این مسجدی مربوط به قرن 18 میلادی است و در سال 2016 به ثبت جهانی رسیده است و از مهمترین جاذبه‌های گردشگری ترکیه است.

9. خیابان سوفیالی استانبول

معرفی 18 مورد از معروف‌ترین خیابان‌های استانبول

سوفیالی یکی از جذاب‌ترین خیابان‌های استانبول است که برای تفریحات شبانه شرایط بی‌نظیری دارد اما بی‌تردید جزو بهترین خیابان های استانبول برای زندگی نیست.

در صورتی که قصد ندارید شب شلوغی را در خیابان استانبول تجربه کنید ولی همچنان مشتاق حال و هوای خوب و مثبت مشابه با آن هستید، باید این خیابان را ببینید. این خیابانی پر از کافه‌های دنج و جذاب است که شبی به یاد ماندنی برای شما می‌سازد.

10. خیابان نیشان تاشی

معرفی 18 مورد از معروف‌ترین خیابان‌های استانبول

نیشان تاشی از لاکچری‌ترین و البته از معروف‌ترین خیابان‌های استانبول است که محل زندگی بسیاری از برجستگان و افراد شناخته شده در ترکیه است. این خیابان با ساختمان‌های مجلل و جذابش یکی از بهترین خیابان‌های استانبول برای زندگی است.

البته در این خیابان کافه‌ها و رستوران‌های زیادی نیز وجود دارد و از آنجا که محلی بسیار گرانقیمت است، سرشناس‌ترین برندهای بین‌المللی در آن شعبه دارند و شماری از مهمترین و بهترین ساختمان‌های استانبول در آن قرار دارد.

11. خیابان ایجادیه

معرفی 18 مورد از معروف‌ترین خیابان‌های استانبول

ایجادیه خیابانی متفاوت اما جذاب در استانبول است که با بافت شهری استانبول متفاوت است. این خیابانی با بافت سنتی و حتی بعضا به نظر روستایی است که شباهت زیادی به دیگر خیابان‌های استانبول ندارد.

مدت کوتاهی قدم زدن در این خیابان کافیست تا خود متوجه این تفاوت چشمگیر شوید. در این خیابان یک باغ زیبا به نام بوستان کوزگونجوک وجود دارد که دیدن آن برایتان بسیار جالب توجه خواهد بود. دقیقا پشت این باغ خانه‌های رنگارنگی وجود دارد که دقیقا مشابه با خانه‌های رنگارنگ محله معروف بالات در استانبول است.

بسیاری از گردشگران و بسیاری از عروس و دامادها برای گرفتن عکس عروسی به این خیابان می‌روند. این را هم باید بدانید که برخی فروشگاه‌های مهم و جذاب از جمله فروشگاه کیک فروشی دیلیم در این خیابان وجود دارد. رستوران کوزگونجوک کلاس کوفته با کوفته‌های لذیذش،‌ نانوایی اکمک تکنسی با نان‌هایی خوشمزه و رستوران کوزگونجوک بالیکچیشی از مهمترین رستوران‌های این خیابان است.

12. خیابان کادیفه

معرفی 18 مورد از معروف‌ترین خیابان‌های استانبول

کادیفه از معروف‌ترین خیابان‌های استانبول است که کافه‌هایی بسیار محبوب دارد. کافه‌های کادیفه بی‌اغراق شهرتی جهانی دارند و معمولا به طور شبانه‌روزی توریست‌هایی در این کافه‌ها تا صبح شب زنده‌داری می‌کنند.

یکی از معروف‌ترین رستوران‌های ترکیه یعنی کیمیون در این خیابان واقع شده است که انواع مختلفی از غذا و سوپ در آن سرو می‌شود. کافه باهانه کالتور نیز از محبوب‌ترین کافه‌های خیابان کادیفه است. کافه دیگر کافه‌ای به نام بینا است که شهرتی زیاد به خاطر باغ زیبایش دارد.

13. خیابان مودا استانبول

معرفی 18 مورد از معروف‌ترین خیابان‌های استانبول

مودا یکی از معروف‌ترین خیابان‌های استانبول است که در بخش آسیایی آن واقع شده است و نام خیابانی در منطقه‌ای به همین نام است. این خیابان در منطقه کادیکوی دریای مرمره واقع شده است و بسیار شلوغ و سرزنده است. یک کافه با نام کافه زو در این خیابان وجود دارد که کیک‌های بسیار معروفی می‌فروشد.

برخی رستوران‌های معروف استانبول مانند مودا میدیجیسی،‌ مینی ایتری و کافه معروف پسیفیک پاستانسی در این خیابان قرار دارد. بستنی‌فروشی معروفی هم در این خیابان وجود دارد که مشتریان زیادی دارد.

14. خیابان بهاریه

معرفی 18 مورد از معروف‌ترین خیابان‌های استانبول

بهاریه از معروف‌ترین خیابان‌های استانبول است که در منطقه کادیکوی استانبول قرار دارد و یکی از بهترین خیابان‌های استانبول برای گردشگری و خرید است. منطقه کادیکو اساسا به امکان خرید انواع سوغاتی‌های استانبول شهرت دارد.

بهاریه خیابانی با معماری سنتی است و مکانی بسیار مناسب برای خرید از انواع فروشگاه‌ها و بوتیک‌ها است. در حقیقت برای خرید در رده مالی متوسط بهترین گزینه این خیابان است. البته بعید است بتوان آن را در شمار خیابان های استانبول برای زندگی به شمار آورد.

15. خیابان بشیکتاش

معرفی 18 مورد از معروف‌ترین خیابان‌های استانبول

خیابان بشیکتاش یکی از مهمترین خیابان های معروف استانبول است که ترکیب جذابی از مد اروپایی با معماری ترکیه است. این خیابان به علت نزدیک بودن به مراکز دانشگاهی و ساختمان‌های عمومی یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین خیابان‌های استانبول است. دسترسی به این خیابان ساده است و قیمت اجناس مختلف در آن نیز مناسب است.

در اواسط خیابان نیز می‌توانید لوازم الکترونیکی را با قیمت مناسبی تهیه کنید و همچنین در رستوران‌های این خیابان انواع غذاهای گیاهی و دریایی ارایه می‌شود. این خیابان در منطقه بشیکتاش قرار دارد و جایگاه یکی از معروف‌ترین تیم‌های ترکیه یعنی بشیکتاش است. استادیوم بشیکتاش نیز در نزدیکی همین خیابان قرار دارد.

هم‌چنین در خیابان جذاب بشیکتاش کاخ‌هایی متعلق به قرن نوزدهم وجود دارد که با انواع مرمر تزیین شده است و یکی از این کاخ‌ها محل اقامت رییس جمهور ترکیه است. یکی از معروف‌ترین کاخ‌های این خیابان هم کاخ دولما باغچه است.

16. خیابان سردار

معرفی 18 مورد از معروف‌ترین خیابان‌های استانبول

سردار هم از دیگر خیابان‌های معروف استانبول است که کل مسیر آن سنگ‌فرش شده است. در این خیابان همچنین فروشگاه‌های رسمی برندهای معروف وجود دارد و تنها مکانی است که بوتیک‌های آن اجناس مختلفی عرضه می‌کنند. در این فروشگاه‌ها انواع البسه برند و عتیقه‌جات کمیاب را می‌توانید ببینید. به علاوه کافه معروف ماورا در این خیابان واقع شده است و می‌توانید لذت قهوه ترک اصل را با کیک‌های شکلاتی در آن تجربه کنید.

17. خیابان باگات

معرفی 18 مورد از معروف‌ترین خیابان‌های استانبول

باگات یکی از خیابان‌های بخش آسیایی استانبول است و معمولا آخر هفته‌های شلوغی دارد. اگر در طول روز سری به این خیابان بزنید متوجه خیل عظیم مردمی می‌شوید که در جای جای خیابان یا سرگرم خرید از مغازه‌ها و یا در کافه‌ها مشغول گفت‌وگو هستند. باگات به لحاظ جغرافیایی فاصله بسیار کمی تا دریا دارد. در نتیجه شما بعد از خرید یا گشت‌و‌گذار خود می‌توانید به لب ساحل رفته و قدم بزنید و از زیبایی سواحل مدیترانه لذت ببرید.

18. کوکورکوما کاداسی

معرفی 18 مورد از معروف‌ترین خیابان‌های استانبول

این خیابان که یکی از معروف‌ترین خیابان‌های استانبول است بخش عمده شهرتش را مدیون عتیقه‌فروشی‌ها و معماری زیبای نئوکلاسیک خود می‌باشد. ویترین‌های این خیابان جذاب هر بازدید‌کننده‌ای را سر شوق می‌آورد و تقریبا حتی هر گردشگری بی‌اطلاعی از دنیای قدیم را برای تماشای عتیقه‌ها به وجد می‌آورد.

در این خیابان همچنین موزه‌ای به نام موزه بی‌گناهی دایر است که نمایشگاهی از تاریخ استانبول است. از مهمترین مغازه‌های این خیابان هم باید از A La Turca و Modern Tarih و Objects of Desire یاد کرد.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.