اداره هوانوردی آمریکا خواستار تعلیق پیاده‌سازی شبکه 5G از سوی اپراتورها شد

وزیر ترابری و رئیس اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) به‌صورت مشترک از دو اپراتور AT&T و ورایزن خواستند تا پیاده‌سازی شبکه 5G در بستر باند C را به خاطر نگرانی‌هایی که پیرامون اختلال با سیستم‌های رادیویی هواپیماها وجود دارد، دو هفته به تعویق بیندازند.

رویترز به‌تازگی نامه مشترک «پیت بودجج»، وزیر ترابری و «استیو دیکسون»، رئیس FAA به رئیس AT&T و ورایزن را مشاهده کرده است. در این نامه از هر دو اپراتور خواسته شده تا به عنوان بخشی از طرح راهکار همزیستی 5G در باند C و حمل و نقل امن پروازها، پیاده‌سازی این شبکه دو هفته عقب بیفتد.

این اپراتورها حق استفاده از باند C را در معامله‌ای به ارزش 80 میلیارد دلار از دولت خریده و توافق کرده بودند که به منظور پیشگیری از تداخلات احتمالی جهت احتیاط شش ماه از آن استفاده نکنند. حالا در این نامه آمده است: «از شرکت‌های شما می‌خواهیم به مدت دو هفته دیگر پس از موعد مقرر فعلی به تاریخ 5 ژانویه از پیاده‌سازی خدمات در باند C دست نگه دارید.»

اداره هوانوردی آمریکا به ارزیابی خطرهای احتمالی ادامه می‌دهد

شرکت‌های ورایزن و AT&T می‌گویند نامه را دریافت کرده‌اند و در حال بررسی آن هستند. آن‌ها پیش‌تر صنعت هوافضا را به گروگان گرفتن طیف باند C متهم کرده و مدعی بودند که این صنعت می‌خواهد پیشرفت شبکه را آن‌قدر به تاخیر بیندازد تا اپراتورها مجبور شوند هزینه ارتقای ارتفاع‌سنج هواپیماها را بپردازند.

بودجج و دیکسون می‌گویند تحت چارچوب مشخص‌شده سرویس‌دهی تجاری در باند C مطابق برنامه و به استثنای چند فرودگاه از ماه ژانویه آغاز می‌شود. FAA و صنعت هوانوردی به شناسایی فرودگاه‌هایی خواهند پرداخت که می‌توانند با کمک منطقه دافعه به فعالیت‌های ایمن خود ادامه دهند. در عین حال FAA ارزیابی‌های خود را از تداخلات احتمالی برآورد خواهد کرد.

پیش‌تر FAA در گزارشی مدعی شده بود که 5G می‌تواند باعث سقوط هواپیماها و به خطر افتادن جان انسان‌ها شود. با این حال، گروه صنعت بی‌سیم CTIA اعلام کرده که 5G و طیف‌های آن ایمن است و در حدود ۴۰ کشور دنیا استفاده می‌شود.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.