بررسی شیائومی 12 پرو؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

گوشی‌های شیائومی در حال حاضر یکی از بهترین و کاردبردی ترین گوشی‌های جهان هستند. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی شیائومی 12 پرو و موشکافی مشخصات آن بپردازیم.

گوشی‌های شیائومی در حال حاضر یکی از بهترین و کاردبردی ترین گوشی‌های جهان هستند. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی شیائومی 12 پرو و موشکافی مشخصات آن بپردازیم.

افراد زیادی به دلیل مشخصات بسیار عالی و نمره‌های بالای این مدل آن را انتخاب می‌کنند اما مهم ترین دلیل آن‌ها مقرون به صرفه بودن این گوشی است. در ابتدا مدل‌های شیائومی 1 و شیائومی 2 به عنوان مدل‌های کلاسیک معرفی شد، اکنون MIX ,Civi و سری‌های دیگر و حتی کل برند Redmi از مدل‌های این گوشی هستند.

می‌توان گفت سری دیجیتال، پایه تلفن‌های همراه شیائومی است و همچنین به عنوان یکی از بزرگترین گروه‌های کاربری تلفن‌های شیائومی معرفی می‌شود.

شیائومی 12 (MIUI 12.5) را می‌توان به عنوان به روز ترین نسخه راه اندازی شده شیائومی معرفی کرد. قبل از عرضه سری 12 شیائومی، اطلاعات به دست آمده از آن به ندرت به پیکربندی سخت‌افزار اشاره می‌کند، گوشی‌های شیائومی تقریباً همیشه تجربه‌محورعمل کرده‌اند. در ادامه با برسی شیائومی 12 پرو (Xiaomi 12 Pro) همراه فاواپرس باشید.

شیائومی 12 پرو

این بار شیائومی سه مدل، به ترتیب، شیائومی 12X، شیائومی 12، Xiaomi 12 Pro را به عنوان جدیدترین گوشی‌های خود معرفی کرده است. اندازه بدنه شیائومی 12 و Xiaomi 12 Pro یکسان است.

به طور کلی، فرم چهار منحنی از صفحه جلویی Xiaomi 12 Pro حذف شده و با یک دیزاین هذلولی جایگزین شده است. این شرایط در پرچمدار اصلی این گوشی نیز یکی است. گوشه بدنه R گردتر و صاف تر، مطابق با ادراک بصری و کنترل حاشیه پایین تر است.

این نما یک نمای کلی متوسط ​​​​دارد اما متأسفانه، هیچ لبه‌ای از دوربین جلو در زیر صفحه نمایش وجود ندارد ابتدا به Xiaomi 12 Pro نگاه کنید، و سپس به پرچمدار معمولی آن توجه داشته باشید متوجه می‌شوید که تفاوت چندانی با هم ندارند، برای سری دیجیتال، به نظر می‌رسد شیائومی محتاط تر شده است، پارامترها نیز به طور معمول ارتقای بیشتری یافته‌اند.

مشخصات فنی شیائومی 12 پرو در یک نگاه:

بررسی شیائومی 12 پرو

Xiaomi 12 Pro از صفحه نمایش 6.73 اینچی AMOLED با رزولوشن 3200 × 1440p، متریال E5 سامسونگ، LPTO نسل دوم، 552 PPI، روشنایی تمام صفحه تا 1000 نیت، حداکثر روشنایی 1500 نیت، پشتیبانی از نرخ refresh، پشتیبانی از 120 هرتز استفاده می‌کند.

نرخ نمونه برداری لمسی ده انگشتی 480 هرتز، و همچنین JNCD ≈ 0.43 △ E ≈ 0.4، دو سنسور نور محیط جلو و عقب، عمق رنگ 10 بیت و غیره نیز از مشخصات آن است. در ادامه با مشخصات فنی شیائومی 12 پرو همراه ما باشید.

سیستم و مشخصات فنی شیائومی 12 پرو

بررسی شیائومی 12 پرو

شیائومی 12 پرو نسخه پایدار MIUI 13 مبتنی بر اندروید 12 را اجرا می‌کند، مشاهده می‌شود که MIUI برای مدت طولانی صیقل داده شده است و نسخه جدید آن قادر به نصب پایدار بوده است.

دوربین شیائومی 12 پرو

وقتی برای اولین بار گوشی را نگاه کنید، واقعاً متوجه نخواهید شد که MIUI 13 است، به نظر می‌رسد که همان MIUI 12.5 باشد زیرا رابط کاربری و نمادها تغییر زیادی نکرده‌اند، در مقایسه با نسل‌های قبلی، پیشرفت‌های اساسی MIUI 13 به نظر نمی‌آیند.

بررسی شیائومی 12 پرو

رابط اصلی تغییر چندانی نکرده است، صفحه نمایش منفی ظاهر جدیدی دارد، محتوای آن جمع و جورتر است، اطلاعات آن واضح است، تایپوگرافی به نظر راحت می‌آید ، هیچ آرم در زیر لوگو وجود ندارد و ساده‌تر به نظر می‌رسد.

فونت پیش‌فرض از Xiaomi Lanting Pro به MiSans جدید جایگزین شده است که همچنان از تنظیم بدون مرحله پشتیبانی می‌کند و اندازه و ضخامت آن قابل تنظیم است. به نظر می‌رسد فونت جدید بیضی شکل‌تر است که با سبک آیکون‌های MIUI مطابقت دارد.

بررسی شیائومی 12 پرو

Xiaomi 12 Pro از صفحه نمایش 2K + 120 هرتز استفاده می‌کند، رزولوشن پیش فرض 2K است، می‌توانید به طور خودکار رزولوشن را با توجه به صحنه تغییر دهید، موتور کیفیت تصویر اصلی هوش مصنوعی نیز پشتیبانی می‌شود، صفحه نمایش پویا، تماشای فیلم را برای ما راحت می‌کند.

بررسی شیائومی 12 پرو

MIUI 13 یک عملکرد نوار کناری جدید را به ارمغان می‌آورد که مشخصات آن بدین شکل است: پشتیبانی از نمایش جهانی، اسلاید یک مکان خاص را می‌توان با استفاده از آن باز کرد، برنامه‌های اخیرا باز شده را نشان می‌دهد و میانبر راحتی است، اما گاهی اوقات ممکن است این لبه به طور تصادفی و ناخواسته نیز لمس شود.

بررسی شیائومی 12 پرو

ویجت قابلیتی است که MIUI 13 مشتاقانه منتظر آن است، یک بلوک مستطیلی یا بلوک مربعی که محتوای متفاوتی مانند تقویم، عکس‌های یادبود و غیره را نشان می‌دهد، می‌تواند روی دسکتاپ قرار بگیرد و به عنوان میانبر از آن استفاده شود، بنابراین می‌توان گفت هم زیبا و هم کاربردی است.

برخی از یادداشت‌ها، فهرست‌های کار، یا کدهای سلامت و شورت کات دستگاه Mi Home توسط ویجت‌هایی که به دسکتاپ اضافه شده‌اند پشتیبانی می‌شوند.

بررسی شیائومی 12 پرو

MIUI 12 ویژگی‌های حفظ حریم خصوصی مانند شبکه رهگیری و موقعیت یابی و غیره را به ارمغان آورده است. متعاقباً، بسیاری از رام‌های جریان اصلی، حفاظت از حریم خصوصی را تقویت کردند، MIUI 13 حالت ضد ردیابی را به صحنه اضافه کرده است.

بررسی شیائومی 12 پرو

این حالت اول از همه، برنامه را از دریافت آدرس MAC منع می‌کند تا از ردیابی از طریق آدرس MAC دستگاه جلوگیری کند، در حالی که به طور هوشمند انواع ردیاب‌های تعبیه شده در برنامه را شناسایی و غیرفعال می‌کند.

عملکرد Xiaomi 12 Pro

پیکربندی هسته Xiaomi 12 Pro به پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1، با LPDDR5 6400 مگابیت بر ثانیه و با امکانات کامل از حافظه فلش UFS 3.1 مجهز شده است. (اسنپدراگون 8 نسل 1 جدیدترین پلتفرم موبایلی است که توسط کوالکام منتشر شده است).

معماری CPU، Snapdragon 8 Gen1 بر اساس مجموعه دستورالعمل‌های 64 بیتی خالص ARMv9 برای ایجاد Kryo 8 هسته‌ای، اولین نسخه اصلی تغییر دهه، با سال‌ها نسخه 8 در نهایت پایین کشیده شد، نسخه 9 جدید به امنیت و قابلیت‌های یادگیری ماشین و کارایی عملیاتی بهبود می‌بخشد.

CPU به ترکیب 1+3+4 است که شامل یک مگا هسته Cortex-X2 با فرکانس 3 گیگاهرتز و سه A710 با فرکانس 2.5 گیگاهرتز و چهار A510 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز است. طبق گفته کوالکام، عملکرد پردازنده اسنپدراگون 8، 20 درصد و نسبت بهره‌وری انرژی 30 درصد است و اولین پلتفرمی است که از Unreal پشتیبانی می‌کند.

GPU نیز یک طراحی معماری جدید است، اگر Adreno 730 باشد، پس اولین نسل در پنج سال است، منطقه هسته 60٪ افزایش یافته است، سرعت رندر گرافیک 30٪، عملکرد Vulkan 60٪ افزایش یافته است.

بررسی شیائومی 12 پرو

پس از آزمایش واقعی، امتیاز اجرای AnTuTu شیائومی 12 پرو 1020324، شکستن یک میلیون امتیاز اجرا، CPU به حدود 230000 رسید، در مقایسه با شیائومی 11 پرو دارای افزایش اندکی است، امتیاز GPU گفته می‌شود نزدیک به 450000 است که بزرگترین ارتقای عملکرد نسل جدید اسنپدراگون 8 به شمار می‌رود.

MEM و UX نیز افزایش متناظری دارند، نسخه کامل حافظه LPDDR5 به حداکثر نرخ 6400 مگابیت در ثانیه رسیده است در حالی که دارای صفحه نمایش نرخ تجدید تطبیقی ​​120 هرتزی است، این دستاورد غیرمنتظره نیست.

فضای ذخیره سازی، Xiaomi 12 Pro مجهز به نسل جدیدی از حافظه فلش UFS 3.1 است. توانایی خواندن متوالی 1941.2 مگابایت بر ثانیه، سرعت نوشتن متوالی 1256 مگابایت بر ثانیه است، در مقایسه با فلش UFS 3.1 معمولی، می‌توانید افزایش زیادی در عملکرد نوشتن مشاهده کنید. مدل‌های حافظه تقریبا دو برابر شده‌اند که این یک مزیت است.

از نظر دما، واضح ترین گرمای بدنه سمت لنز محل پردازنده است، اما دما قابل قبول است، بالاترین دما 44.8 درجه بوده و دمای متوسط ​​40.9 درجه است.

پردازنده گرافیکی اسنپدراگون 8 نسل 1 پیشرفت چشمگیری داشته است. مدل‌های قبلی اسنپدراگون 888 قبل از شروع قفل شدن فقط می‌توانستند 60 فریم در ثانیه را حدود 10 دقیقه حفظ کنند، این اتفاق در مورد Xiaomi 12 Pro با حداکثر دمای 47.6 درجه و میانگین دمای 41.7 درجه رخ نداد.

دوربین شیائومی 12 پرو

همه ما با دوربین فوق العاده گوشی‌های شیائومی آشنا هستیم. برخی از افراد گمان می‌کنند که حتی دوربین‌های گوشی شیائومی تصاویر زیباتری نسبت به دوربین‌های آیفون می‌گیرد. در ادامه مشخصات دوربین شیائومی 12 پرو را برسی کرده‌ایم.

مشخصات تصویر برداری Xiaomi 12 Pro به این شکل است که 50 مگاپیکسل زاویه عریض + 50 مگاپیکسل پرتره + 50 مگاپیکسل با سه دوربین فوق عریض، شامل دوربین اصلی IMX707 CMOS، پایین 1/1.28 اینچی، پشتیبانی از تثبیت کننده اپتیکال OIS، 4 اینچی -1، دریافت نور تا 49 درصد افزایش یافته است، بنابراین قابلیت حساست به نور بهبود یافته است.

دو سال طول کشیده است تا Xiaomi 12 Pro معماری تصویر خود را دوباره مهندسی کند. این نسخه برای اولین بار به شیائومی Image Brain مجهز شده است که دارای چهار ماژول داخلی تشخیص، موتور شتاب و یک واحد محاسبه است.

موتور سازگار با محیط زیست، سرعت عکس گرفته شده را تا 53 درصد، سرعت عکسبرداری در شب را تا 40 درصد و سرعت عکسبرداری مداوم را 209 درصد افزایش می‌دهد، بنابراین آنچه شما تصویر برداری می‌کنید همان چیزی است که در واقعیت مشخص است.

Xiaomi 12 Pro در پشت سه لنز 50 مگاپیکسلی دارد که دوربین اصلی آن اولین سنسور IMX707 سونی است، عملکرد کلی دستگاه در معرض نوردهی بسیار عالی است.

تولید مثل رنگ دارای لکه‌های هوش مصنوعی است اما آن زیاد واضح نیست، آسمان کمی آبی‌تر بوده و انتقال طبیعی است، پس در نتیجه پردازش بسیار شفاف است، دامنه دینامیکی لنز با زاویه فوق العاده بیشتر است. متاسفانه این دستگاه مجهز به لنز پریسکوپ نیست، بنابراین حداکثر پشتیبانی تنها 20 برابر زوم دیجیتال است.

صحنه شب Xiaomi 12 Pro دیگرروشنایی مصنوعی ارائه نمی‌دهد. هایلایت‌ها سرکوب شده در حالی که قسمت‌های تاریک تا حد ممکن جزئیات، بازیابی می‌شوند. نکته قابل توجه آن است که تصویر شب مستقیما و به طور مصنوعی روشن نخواهد شد.، ارتقاء الگوریتم شبانه 2.0 واضح تر است، کنترل رنگ بسیار زیاد است.

برای صحنه‌هایی که به اندازه کافی روشن نیستند، Xiaomi 12 Pro به‌طور خودکار حالت شب را در مقایسه با مدل قبلی خود باز می‌کند، سرعت تصویربرداری این بار یک تغییر کیفی است. باید خودتان به چشم این تغییر را ببینید. در ادامه با مشخصات گوشی Xiaomi 12 Pro از نظر باتری و سلامت همراه شما هستیم.

عمر باتری Xiaomi 12 Pro

Xiaomi 12 Pro به باتری 4600 میلی آمپر ساعتی مجهز است، توجه داشته باشید که این باتری یک قطعه است، نه دو سلولی، همچنین از شارژ سریع 120 واتی پشتیبانی می‌کند و در مقایسه با ترکیب دو سلولی 4500 میلی آمپر ساعتی بزرگتر است.

تست استرس یکی از ویژگی‌های داخلی تست AnTuTu است که با انجام محاسبات با بار بالا، پایداری عملکرد دستگاه را آزمایش می‌کند و CPU را ملزم می‌کند تا تعدادی محسابات را انجام دهد.

بررسی شیائومی 12 پرو
بررسی باتری در مشخصات گوشی Xiaomi 12 Pro

تحت این آزمایش مصرف ابرقدرت، Xiaomi 12 Pro به مدت 140 دقیقه دوام آورد، انرژی بیشتری در مقایسه با پرچمدار معمولی اسنپدراگون 888 صرف شد و فرکانس واقعی بار کامل را حفظ کرد.

پس از انجام این آزمایش اگر به داده‌ها توجه کنیم، با در نظر گرفتن استفاده روزانه ما و زمان روشن بودن صفحه نمایش، این داده‌ها به یک ضریب تبدیل می‌شوند و در نتیجه شیائومی 12 Pro حدود 5 ساعت عمر باتری دارد. این نتیجه بر اساس CPU بوده که در صورت بارگذاری کامل به دست آمده است.

با این همه تفاسیر می‌توان گفت عمر باتری این گوشی به شکل قابل توجه‌ای خوب است. توجه داشته باشید که این گوشی حدود 5 ساعت باتری خود را نگه می‌دارید این شرایط در صورتی است که شما به طور مداوم از این گوشی استفاده کنید.

بررسی شیائومی 12 پرو

شیائومی 12 Pro از شارژ سریع سیمی 120 واتی پشتیبانی می‌کند، دو حالت برای شارژ وجود دارد. در حالت فست شارژ 18 دقیقه تا 100 درصد در حالی که از شارژ سریع بی‌سیم 50 واتی، 42 دقیقه تا 100 درصد پشتیبانی می‌کند.

بررسی شیائومی 12 پرو
بررسی باتری در مشخصات فنی شیائومی 12 پرو

پس از آزمایش دقیق و واقعی از نحوه شارژ شیائومی 12 Pro مشخص شد که حدود 19 دقیقه طول کشیده که از از 1٪ به 100٪ شارژ در حالت فست شارژ برسد. قبل از آن حدود 3 دقیقه برای شارژ 21٪ طول کشیده و 9 دقیقه زمان برده است تا به شارژ 58٪ برسد.

سخن نهایی

شیائومی 12 Pro سومین نسل پرچم‌دار رده‌های خود است، بدنه تمام پیکربندی آن تقریباً برای هرنوع خدمتی آماده است، مانند نسل دوم صفحه نمایش 2K کم مصرف بوده، نرخ نوسازی پویا هوشمند داشته، برنامه‌ریزی عملکرد پویا روی آن انجام شده.

میتوان گفت مغز تصویری شیائومی تجربه‌ای بی نظیر را به کاربرانش میدهد به طوری که می‌توان آن را به طور کامل پرچمدار سری‌های شیائومی دانست.

تلفن‌های همراه شیائومی دارای سری های Note، MIX، Play، CC، Civi و بسیاری از سری‌های دیگر هستند، اگرچه برخی از خطوط تولید در حال حاضر قطع شد ه است، اما بدون شک سری دیجیتال خاص ترین آنهاست، زیرا از آغاز تأسیس شیائومی بیش از ده سال است که این مدل وجود دارد.

نکته قابل توجه برای شما این است که بدانید شیائومی با هر آپدیت جدیدش عملکردهای بهتری را از خود نشان می‌دهد و در واقع این عملکردها در جهت خواسته کاربران این گوشی‌ها است. پس اگر به دنبال یک گوشی مقرون به صرفه و با کیفیت خوب می‌گردید پیشنهاد ما برای شما شیائومی است.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.