افزایش عمر باتری آیفون با غیرفعال‌سازی این قابلیت‌های iOS

اپل در سری آیفون ۱۳ بهینه‌سازی‌های خوبی را برای بهبود عمر باتری محصولات خود اعمال کرده. ولی ظاهرا چند تغییر کوچک دیگر می‌تواند باعث افزایش عمر باتری آیفون شود.

اپل در سری آیفون ۱۳ بهینه‌سازی‌های خوبی را برای بهبود عمر باتری محصولات خود اعمال کرده. ولی ظاهرا چند تغییر کوچک دیگر می‌تواند باعث افزایش عمر باتری آیفون شود، چون برخی از اپلیکیشن‌ها حتی در صورت عدم استفاده مداوم می‌توانند باتری زیادی مصرف کنند.

یکی از محتواسازان تیک تاک با نام کاربری kadama که ۱.۹ میلیون دنبال‌کننده دارد، ترفندهایی را برای افزایش عمر باتری آیفون معرفی کرده که مورد توجه نشریه نیویورک پست قرار گرفته است. این محتواساز می‌گوید بهترین روش برای جلوگیری از اجرای اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه آیفون این است که به مسیر Settings > General > Background App Refresh بروید و سوئیچ حاضر را غیرفعال کنید. سپس به مسیر Settings > Battery > Battery Health بروید و گزینه Optimized Battery Charging را فعال نمایید.

افزایش عمر باتری آیفون

با این کار بخشی از قابلیت‌های سیستم را از دست می‌دهید. در واقع، همزمان که عمر باتری آیفون بالا می‌رود، اپلیکیشن‌ها دیگر نمی‌توانند در پس‌زمینه به‌روز شوند و به شما نوتیفیکیشن بدهند. با اعمال این تنظیمات، اپلیکیشن‌ها تنها زمانی به‌روز می‌شوند که آن‌ها را باز کنید.

افزایش عمر باتری آیفون با توقف پخش خودکار جلوه‌های بصری

کاربر kadama در پست دیگری توصیه کرده که به مسیر Settings > Accessibility > Motion بروید و دو گزینه Auto-Play Message Effects و Auto-Play Video Previews را غیرفعال کنید. با انجام این کار، جلوه‌های تمام صفحه در اپلیکیشن Messages به‌صورت خودکار نشان داده نمی‌شود و پیش‌نمایش خودکار ویدیوها هم غیرفعال می‌گردد.

اگر به‌روزرسانی اطلاعات اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه یا نمایش خودکار جلوه‌ها در اپلیکیشن Messages برایتان اهمیتی ندارد، با استفاده از این ترفندها می‌توانید کمی به عمر باتری دستگاه خود اضافه کنید. اما قابلیت اول احتمالا برای بسیاری از کاربران مهم است و ترجیح می‌دهند که با صرف عمر باتری نوتیفیکیشن‌های مورد نیاز خود را بگیرند.

آیفون ۱۳ پرو مکس با باتری ۴۳۵۲ میلی‌آمپرساعتی بزرگ‌ترین باتری تاریخ گوشی‌های هوشمند اپل را در اختیار دارد.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.