رییس رگولاتوری: تعرفه اینترنت همراه بایستی افزایش یابد، اما امسال نه

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه نیاز به افزایش تعرفه در بخش اینترنت همراه حس می‌شود، اعلام کردن این امر امسال رخ نخواهد داد.

به گزارش فاواپرس، صادق عباسی شاهکوه، معاون وزیر ارتباطات و رییس رگولاتوری در پاسخ به این سوال که آیا افزایش قیمت اینترنت همراه تا پایان سال جاری در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: «در حوزه اینترنت همراه، امسال نمی‌توانیم کاری انجام دهیم؛ زیرا طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی امسال مجاز به تغییر تعرفه اینترنت نیستیم. امسال را باید با همین تعرفه ادامه دهیم.»

او در گفتگو با فارس به ضرورت افزایش تعرفه در این بخش اشاره کرده و معتقد است نیاز افزایش تعرفه در بخش اینترنت همراه حس می‌شود. بحث ضرورت افزایش تعرفه اینترنت همراه موضوعی است که طی ماه‌های اخیر بارها به آن اشاره شده است.

وزیر ارتباطات ماه گذشته در نشست خبری خود از افزایش تدریجی تعرفه‌های ارتباطاتی خبر داد: «در ۱۰ سال اخیر قیمت‌ها تقریبا ثابت بوده است از همین روی افزایش تعرفه قطعی است؛ اما با اصلاح هیجانی قیمت اینترنت مخالفم. شرکت‌های خصوصی پیشنهادهایی داشتند که بالا بود و به همین دلیل من مخالفت کردم. تعرفه باید به شکل پلکانی اصلاح شود.»

رییس رگولاتوری نیز پیش از این تاکید کرده بود ارایه خدمات با کیفیت بدون تغییر تعرفه ممکن نیست: «در چند سال گذشته علیرغم توسعه مطلوب موبایل در کشور، چون قدرت سرمایه‌گذاری اپراتورها به دلیل ثابت ماندن تعرفه پایین آمده، کیفیت خدمات نیز تحت تأثیر قرار گرفته است.»

بحث لزوم تغییر تعرفه اینترنت در حالی مطرح می‌شود که به اعتقاد برخی کارشناسان، این امر می‌تواند تبعات امنیتی و اقتصادی به دنبال داشته باشد.

به طور مثال مدیرعامل رایتل در گفتگو با دیجیاتو؛ اینترنت را در حال حاضر وسیله سرگرمی، آموزش و کسب‌وکار مردم دانسته و اعتقاد داشت افزایش تعرفه اینترنت موبایل تبعات امنیتی، فرهنگی و اجتماعی به دنبال خواهد داشت.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.