مصرف برق شبکه بیت کوین 8 برابر مجموع گوگل و فیسبوک

شبکه بیت کوین بیش از 8 برابر مجموع گوگل و فیسبوک برق مصرف می‌کند.

گفته می‌شود شبکه بیت کوین 8 برابر مجموع گوگل و فیسبوک برق مصرف می‌کند. میزان برقی که هر ساله برای استخراج در شبکه بیت کوین استفاده می‌شود اکنون به بیش از 8 برابر مجموع برق مصرفی گوگل و فیسبوک رسیده و حتی بیشتر از برق مصرفی کشورهایی مثل نروژ و سوئیس است. این آمارها بر نگرانی‌ها پیرامون اثرات زیست محیطی بزرگ‌ترین رمزارز بازار دامن می‌زند.

شرکت TradingPlatforms در گزارش جدیدی اعلام کرده که مصرف برق شبکه بیت کوین در سال حدود 143 تراوات ساعت است. گوگل به عنوان بزرگ‌ترین موتور جستجوی دنیا سالانه فقط یک دوازدهم بیت کوین یعنی 12 تراوات ساعت برق مصرف می‌کند. این رقم برای فیسبوک به عنوان بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان به 3.5 درصد مصرف بیت کوین یعنی 5 تراوات ساعت می‌رسد.

مصرف برق شبکه بیت کوین

مصرف برق شبکه بیت کوین بالاتر از برخی کشورهاست

از سوی دیگر شماری از کشورهای کم جمعیت اروپا از جمله نروژ و سوئیس سالانه فقط 124 و 56 تراوات ساعت برق مصرف می‌کنند. در گزارش این شرکت آمده است: «مقدار انرژی مصرفی توسط بیت کوین نگران‌کننده است. انجام تراکنش‌های این شبکه در حال حاضر بیشتر از برخی کشورها به انرژی نیاز دارد و با توجه به افزایش فزاینده دشواری استخراج که موجب افزایش نیاز به برق می‌شود، این اعداد بیشتر هم خواهد شد.»

مصرف برق شبکه بیت کوین

اثر زیست محیطی بیت کوین مدت‌هاست انتقاد بسیاری از فعالان را به دنبال داشته است. بر اساس اطلاعات شرکت Money Supermarket، انجام هر تراکنش در این شبکه به طور متوسط 1173 کیلووات ساعت برق نیاز دارد. با توجه به اینکه متوسط مصرف برق ماهانه در هر خانه در بریتانیا 350 کیلووات ساعت است، این انرژی می‌تواند بیش از سه ماه برق یک خانه را تامین کند. اگر ملاک را خانه‌های آمریکا با متوسط مصرف ماهانه 877 کیلووات ساعت قرار دهیم، این انرژی معادل تامین شش هفته برق هر خانه خواهد بود.

محققان دانشگاه کمبریج قبلا در ماه آوریل گفته بودند که مصرف برق شبکه بیت کوین در سال به 120 تراوات ساعت رسیده و از مصرف برق امارات متحده عربی بیشتر شده است. گفته می‌شود که علت بالای مصرف انرژی در شبکه بیت کوین به مکانیزم اثبات کار مربوط است که صحت تراکنش‌ها را تایید می‌کند.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.