ادامه ورود سرمایه‌گذاران بزرگ و افزایش ورود نقدینگی به بازار ارزهای دیجیتال

بازار رمزارزها شاهد رشدی خیره‌کننده در سال ۲۰۲۱ بود. روز گذشته پلتفرم سرمایه‌گذاری کوین‌شرز آمار سالانه ورود پول نهادی به فضای رمزارزها در سال گذشته را منتشر کرد.

بازار رمزارزها شاهد رشدی خیره‌کننده در سال ۲۰۲۱ بود. روز گذشته پلتفرم سرمایه‌گذاری کوین‌شرز آمار سالانه ورود پول نهادی به فضای رمزارزها در سال گذشته را منتشر کرد. بر اساس این گزارش، ورود پول‌های سرمایه‌گذاران نهادی به بازار رمزارزها در سال ۲۰۲۱ حدود ۹٫۳ میلیارد دلار بود که در مقایسه با سال ۲۰۲۰ رشدی ۳۶ درصدی داشت. علاوه بر این، کل دارایی‌های رمزارز و محصولات سرمایه‌گذاری از ۹ به ۱۵ عدد در سال ۲۰۲۱ رسیده است.

همچنین ۳۷ محصول سرمایه‌گذاری جدید در سال گذشته راه‌اندازی شده که نسبت به سال ۲۰۲۰ رشدی ۵۴ درصدی داشته است. کوین‌شرز در این رابطه توضیح می‌دهد: «با توجه به این که رشد سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ بیش از ۸۰۰ درصد بود، ما معتقدیم این صنعت در حال رسیدن به بلوغ است. کل دارایی‌های موجود در این صنعت در سال۲۰۲۱ به بیش از ۶۲٫۵ میلیارد دلار رسیده و این در حالی است که این عدد برای سال ۲۰۱۹ تنها ۲٫۸ میلیارد دلار بود.»

با این حال بیت‌کوین در مقایسه با آلت‌کوین‌ها هنوز با ورود پول بیشتری مواجه است. نقدینگی تزریق شده به بیت‌کوین در سال ۲۰۲۱ حدود ۶٫۳ میلیارد دلار بوده که رشدی ۱۶ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است. از سوی دیگر، اتریوم هم در سال ۲۰۲۱ با ورود ۱٫۳ میلیارد دلاری پول مواجه بوده است. دیگر صندوق‌های چند دارایی با سبدی از رمزارزها هم شاهد ورود ۷۷۵ میلیون دلاری پول بوده‌اند.

بزرگترین صندوق مدیریت دارایی دیجیتال دنیا (گری اسکیل) هم همچنان با ۴۳٫۵ میلیارد دلار دارایی بیشترین سهم بازار را به خود اختصاد داده است. با این حال سام بانکمن-فرید، بنیانگذار صرافی FTX در گفتگو با فوربس گفته بود که انتظار دارد خرید سرمایه‌گذاران نهادی در سال ۲۰۲۲ همچنان ادامه داشته باشد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.