هدست واقعیت ترکیبی اپل برای ساخت متاورس نخواهد بود

با توجه به این که بسیاری از گزارش‌ها از رونمایی هدست واقعیت ترکیبی اپل در سال جاری خبر می‌دهند، در گزارشی تازه گفته شده که تمرکز اپل بر ساخت متاورس نیست و در عوض هدست خود را به عنوان دستگاهی برای بازی، ارتباط و مصرف محتوا می‌سازد.

مارک گرمن، خبرنگار بلومبرگ می‌گوید تقریبا به‌طور مستقیم به او گفته شده که ایده متاورس در دستور کار هدست واقعیت ترکیبی اپل قرار ندارد. با این حساب، استراتژی کوپرتینویی‌ها با شرکت‌هایی مثل متا ( فیسبوک سابق) تفاوت عمده‌ای پیدا خواهد کرد. در واقع اپل نمی‌خواهد جهانی مجازی برای کاربران بسازد تا به‌طور کامل به آن فرار کنند.

این شرکت در عوض تمرکز خود را بر ساخت هدستی برای واقعیت ترکیبی گذاشته که تجربه گیمینگ، ارتباط و تماشای محتوا را فراهم می‌کند. ولی این هدست قرار نیست دستگاهی برای استفاده در تمام طول روز باشد.

هدست واقعیت ترکیبی اپل

هدست واقعیت ترکیبی اپل گران خواهد بود

بر طبق شایعات فعلی، اولین هدست واقعیت مجازی و واقعیت افزوده اپل احتمالا در دنباله سال جاری میلادی معرفی خواهد شد. این دستگاه احتمالا طراحی پیشرفته‌ای خواهد داشت و از سه نمایشگر بهره می‌برد. با این حال، هدست اپل احتمالا با قیمت بسیار بالایی در حدود 3000 دلار به بازار می‌آید و بعید است که در نسل اول افراد زیادی توانایی خرید آن را داشته باشند.

افزون بر این، در گزارش‌های قبلی پیش‌بینی شده بود که هدست اپل با فاصله نسبتا زیاد از زمان رونمایی وارد بازار شود. اپل برای جلوگیری از افشای اطلاعات و اخبار خود احتمالا خیلی زود از این دستگاه پرده برمی‌دارد، اما چندین ماه بعد آن را تولید و روانه بازار می‌کند.

نظر شما درباره استراتژی اپل در حوزه واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی چیست؟ آیا کناره‌گیری احتمالی این شرکت از دنیای متاورس را تصمیم درستی می‌دانید یا حدس می‌زنید که کوپرتینویی‌ها هم در نهایت مجبور خواهند شد که به این حوزه قدم بگذارند؟ دیدگاه‌های خود را با ما در میان بگذارید.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.