چرا باید زودتر از بازار ارز دیجیتال خارج شد یا حداقل تغییر تاکتیک داد؟

بیت کوین در برزخ؛ چشم انداز بازار ارز‌های دیجیتال

اگر یک سال پیش بیت کوین خریده بودید، ظرف این مدت فقط سه درصد سود نصیب شما می‌شد، در حالی که سپرده‌گذاری همان پول در بانک به عنوان محافظه‌کارانه‌ترین شیوه سرمایه‌گذاری بین ۱۷ تا ۲۱ درصد سودآوری داشته است. بازدهی بلندمدت بیت‌کوین مدام در حال آب رفتن است

قیمت ارز دیجیتال از بیت کوین گرفته تا ریپل و کاردانو و حتی دوج کوین و شیبا اینو در هفت روز گذشته کاهش پیدا کرده است. اتفاقی که در یک ماه اخیر به‌شکل مداوم رخ داده، اما چیزی که سرمایه‌گذاران بازار ارز دیجیتال را عصبانی می‌کند از دست رفتن رویایی است که در سر داشتند، چون جلوی چشمشان بازدهی ارز دیجیتال در بازه‌های بلندمدت هم آب می‌رود.

اگر کسی یک ماه پیش برای خروج از بازار بیت کوین تصمیم می‌گرفت، می‌توانست با بازدهی یکساله ۱۶۳ درصد صحنه را ترک کند، اما از نیمه آذر تا نیمه دی، بازدهی یک‌ساله بیت کوین به تنهایی ۱۶۰ درصد کاهش پیدا کرده است. در همین مدت بازدهی یک ساله دوج کوین به یک چهارم و بازدهی یک ساله شیبا به نصف تقلیل پیدا کرده است. شما بودید عصبانی نمی‌شدید؟

به گزارش فرارو، بیت کوین در هفت روز گذشته با ضرر ۱۱ درصدی روبرو است و بیشترین زیان را سرمایه‌گذاران سولانا، اتریوم، بایننس کوین و شیبا متحمل شده‌اند که ارزششان بین ۱۶ تا ۱۹ درصد پایین آمده. به طور کلی در یک هفته اخیر هیچ ارز دیجیتال معروفی شده مثبت نیست. در بازه یک‌ماهه در بر همین پاشنه می‌چرخد. اتریوم و بایننس با ۲۵ درصد ریزش عمیق‌ترین زخم را بر سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال وارد کرده‌اند و قیمت بیت‌کوین با کاهش ۱۳ درصدی خود را پشت سر آن‌ها می‌کشد.

تنها اگر شش ماه پیش برای ورود به بازار ارز دیجیتال اقدام کرده باشید، هنوز می‌توانید بدون ضرر و با اتکا به سود ۲۵ درصدی از شر بیت‌کوین‌های خود خلاص شوید و بهتر است هرچه زودتر این کار را انجام دهید، چون ارزش بیت کوین به شکل هشدارآمیزی در حال کاهش است.

مقایسه بازدهی بیت‌کوین

قیمت بیت کوین امروز یکشنبه ۱۹ دی ماه به زیر ۴۲ هزار دلار رسیده که به پول ما می‌شود تقریبا یک میلیارد و ۱۹۶ میلیون تومان. به این ترتیب آن‌هایی که یک سال پیش بیت کوین خریده بودند، ظرف این مدت فقط سه درصد سود کرده‌اند.

اگر همان پول را در بانک گذاشته بودید الان وضعتان بهتر بود. آن‌هایی که شش ماه پیش سراغ بیت‌کوین رفته‌اند حس بهتری دارند، چون با سود ۲۵ درصدی روبرو هستند، اما همین مقدار بازدهی نسبت به یک ماه پیش تقلیل پیدا کرده است. قیمت بیت کوین ظرف یک ماه گذشته ۱۳ درصد و در عرض هفت روز گذشته ۱۱ درصد کاهش پیدا کرده است.

مقایسه بازدهی اتریوم

قیمت اتریوم امروز یکشنبه ۱۹ دی حدود سه هزار و ۱۳۰ دلار رسید. یک ماه پیش هر اتریوم حداقل چهار هزار و ۳۰۰ دلار ارزش داشت. به این ترتیب قیمت اتریوم در حال حاضر به پول ایران معادل ۸۹ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان می‌شود و بازدهی هفت روزه آن به منفی ۱۶ درصد می‌رسد.

اتریوم همچنین در بازه یک‌ماهه با بازدهی منفی ۲۵ درصد روبرو است، اما آن‌هایی که شش ماه پیش و یک سال پیش اقدام به خرید اتریوم کرده‌اند هنوز می‌توانند به‌ترتیب با سود ۵۲ درصدی و حدود ۱۶۰ درصدی خوشحال باشند. اگرچه از ماه پیش تا الان بازدهی یک ساله اتریوم از ۶۳۷ درصد به ۱۶۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

مقایسه بازدهی بایننس کوین

بایننس کوین سومین ارز دیجیتال پرطرفدار دنیا محسوب می‌شود و قیمت آن در روز یکشنبه ۱۹ دی به حدود ۴۳۳ دلار معادل ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است. سرمایه‌گذاران بایننس‌کوین الان در بازه هفت روزه با ضرر ۱۶ درصدی روبرو هستند و در بازه ۳۰ روزه حدود ۲۵ درصد زیان را تحمل می‌کنند. در عوض آن‌هایی که شش ماه پیش اقدام به خرید بایننس کوین کرده‌اند هنوز به بازدهی ۳۶ درصدی روبرو هستند.

در بازه یک ساله نیز اگرچه بایننس کوین هنوز با بازدهی ۹۱۷ درصدی روبرو است، اما در مقایسه با یک ماه پیش که این عدد معادل هزار و ۸۸۴ درصد بود، زنگ خطر برای خریداران بایننس کوین هم به صدا درآمده است.

مقایسه بازدهی سولانا

قیمت سولانا در هفت روز اخیر حداقل ۱۹ درصد کاهش پیدا کرد تا در نهایت امروز یکشنبه ۱۹ دی به ۱۴۰ دلار برسد. هر سولانا در حال حاضر به پول ایران حدود چهار میلیون تومان می‌ارزد. آن‌هایی که یک ماه پیش سولانا خریده بودند فعلا ضرر ۲۲ درصدی را تحمل می‌کنند. ولی اگر کسی شش ماه پیش توجهش به سولانا جلب شده باشد هنوز با بازدهی مثبت ۳۶۰ درصد روبرو است.

در بازه یک‌ساله سولانا با بازدهی چهار هزار و ۴۶۵ درصدی روبرو است و شاید فکر کنید باید سرش را بالا بگیرد، اما واقعیت اینجاست که ماه پیش بازدهی یک ساله سولانا به بالای ۱۰ هزار درصد می‌رسید.

مقایسه بازدهی کاردانو

کاردانو با نماد ADA از یک سال پیش تا الان ۲۹۴ درصد سود نصیب سرمایه‌گذاران خود کرده، اما حتی سود کاردانو هم در حال کاهش است. یک پیش همین موقع‌ها بازدهی یکساله کاردانو به ۸۰۰ درصد می‌رسید. کاردانو ظرف همین چند ماه اخیر شهرت پیدا کرده و بعید است در جمع ما آدم خوش‌شانسی پیدا کنیم که به چنین سودی دست پیدا کرده باشد.

احتمالا حتی برعکس این ماجرا صادق خواهد بود، چون کسانی که شش ماه پیش فریب زرق و برق کاردانو را خورده‌اند الان متحمل ۹ درصد زیان شده‌اند. بازدهی کاردانو در یک ماه اخیر منفی ۹ درصد و در بازه هفت روزه منفی ۱۳ درصد است.

مقایسه بازدهی ریپل

ریپل با نماد XRP روز و روزگای تا سقف قیمت سه دلار پیش رفته بود، ولی بعد با مغز زمین خورد. از آن موقع تا حالا هم نتوانسته خودش را جمع کند. الان هر ریپل زیر یک دلار ارزش دارد که به پول ما حدود ۲۱ هزار و ۴۰۰ تومان می‌شود. اگر قرار است گول قیمت پایین ریپل را بخورید، بهتر است اول بازدهی آن را مرور کنید.

در هفت روز گذشته قیمت ریپل ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده ودر بازه یک‌ماهه با عقب‌گرد ۱۲ درصدی روبرو هستیم. مقایسه قیمت ریپل ما را به بازدهی ۱۸ درصدی در بازه شش ماهه می‌رساند. آن‌هایی که یک سال پیش اقدام به خرید ریپل کرده‌اند الان خوشحال هستند، چون بازدهی بلندمدت ریپل از ۳۸ درصد هفته گذشته به تا حدود ۱۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

مقایسه بازدهی پولکادات

پولکادات امروز یکشنبه ۱۹ دی حدود ۲۴ دلار قیمت دارد. اگر قیمت پولکادات را به پول ایران تبدیل کنیم، تقریبا می‌شود ۶۸۰ هزار تومان. پولکادات در هفت روز گذشته ۱۴ درصد ارزان شده و در بازه یک ماهه با بازدهی منفی ۱۲ درصدی روبرو است. آن‌هایی که در بازه شش ماهه و یک ساله روی پولکادات سرمایه‌گذاری کرده‌اند به ترتیب با بازدهی مثبت ۶۱ و ۱۶۵ درصدی روبرو هستند. اما محض اطلاع بازدهی یک ساله پولکادات در عرض یک ماه اخیر به حدود یک سوم کاهش پیدا کرده که نشان می‌دهد اگر یک ماه پیش خودتان را برای خلاص شدن از شر پولکادات‌های موجود در کیف پولتان راضی کرده بودید، الان احساس بهتری داشتید.

مقایسه بازدهی دوج کوین

دوج کوین در بازه هفت روزه با ۱۱ درصد زیان روبرو است. آن‌هایی که یک ماه پیش برای خرید دوج کوین اقدام کرده‌اند هم ۱۱ درصد از ارزش پولشان کم شده است. خریداران دوج کوین شش ماه پیش احتمالا خیلی خوشحال بوده‌اند، اما الان آن‌ها هم با بازدهی منفی ۲۶ درصد روبرو هستند.

دوج کوین تنها در بازه یک ساله هنوز مثبت است و با هزار و ۴۲۵ درصد سود به سرمایه‌گذاران لبخند می‌زند، اما بهتر است خام این روی خوش نوشید، چون یک ماه پیش همین موقع، بازدهی یک ساله دوج کوین بیش از پنج هزار درصد بود. قیمت دوج کوین امروز یکشنبه ۱۹ دی ماه به ۰.۱۵ دلار رسیده که معادل چهار هزار و ۳۵۰ تومان خودمان است.

مقایسه بازدهی شیبا

شیبا به‌عنوان یک «شت کوین» شهرت زیادی در بازار ارز‌های دیجیتال دارد. بخشی از این شهرت و محبوبیت به‌خاطر قیمت ناچیز آن است که در روز یکشنبه ۱۹ دیماه به ۰.۰۰۰۰۲۸ دلار معادل یک تومان خودمان برآورد می‌شود.

بخش دیگری از محبوبت شیبا به خاطر توجه به بازدهی افسانه‌ای آن است. یک ماه پیش بازدهی یک ساله شیبا اینو به بیش از ۶۳ میلیون درصد می‌رسید، اما قیمت همین شیبا در هفت روز گذشته ۱۶ درصد و در یک ماه گذشته ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است. شیبا اینو اگرچه در بازه شش ماهه با بازدهی ۲۶۰ درصدی روبرو است، اما بازدهی یک ساله آن مدام در حال کاهش است به شکلی که از اعداد ۷۵ میلیون و ۶۲ میلیون به حدود ۲۳ میلیون درصد رسیده. تقریبا در حال نصف شدن است.

به‌طور کلی برای اینکه بتوانید از شیبا سودی به جیب بزنید، باید مقدار زیادی از آن را در کیف پول خود ذخیره کنید.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.