افزایش سقف پرداخت در پایا و ساتنا

بانک مرکزی سقف مبلغ دستور پرداخت پایا را به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش داد و کف مبلغ دستور پرداخت ساتنا را نیز به ۵۰ میلیون تومان رساند.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، کف مبلغ دستور پرداخت‌های بین مشتری در ساتنا از ۱۵ میلیون تومان به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافت و این تغییرات از ۲۵ دی‌ماه در شبکه بانکی اعمال می‌شود.

بخشنامه بانک مرکزی برای تغییر سقف و کف ساتنا و پایا
بخشنامه بانک مرکزی برای تغییر سقف و کف ساتنا و پایا

از ۲۵ دی‌ماه (شنبه) مشتریان بانکی اگر بخواهند مبالغ کمتر از ۵۰ میلیون تومان را منتقل کنند باید از سرویس پایا استفاده کنند. همچنین سقف مبلغ دستورهای پرداخت پایا نیز از ۵۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

از ابتدا سامانه ساتنا با هدف انتقال وجه برای مبالغ بالاتر و سامانه پایا برای انتقال وجه در مبالغ خردتر و پرداخت‌های گروهی پیش‌بینی شده بود.

در خصوص چرخه‌های تسویه پایا در روزهای عادی (غیرتعطیل رسمی)، چرخه جدیدی در ساعت 17:45 به منظور تسویه دستورپرداخت‌های غیرشاپرکی افزوده خواهد شد.

طبق پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته، دستورپرداخت‌های ساتنا و پایا با مبدأ و مقصد بانک مرکزی و همچنین دستورپرداخت‌های مربوط به تسویه وجوه پرداخت‌یاران، از شمول محدودیت‌های مبلغی ذکرشده مستثنی هستند. بدیهی است در صورت رعایت نکردن کنترل‌های برشمرده، وجه التزام سامانه‌های ساتنا و پایا اعمال خواهد شد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.