هکرهای کره شمالی در ۲۰۲۱ حدود ۴۰۰ میلیون دلار رمزارز دزدیدند

به لطف رشد چشمگیر قیمت رمز ارزها در سال 2021، عجیب نیست که کلاهبرداران هم در این حوزه فعال‌تر شده‌اند. گزارشی جدید مدعی است که هکرهای کره شمالی در سال گذشته میلادی 395 میلیون دلار سرمایه از صنعت ارزهای دیجیتال به سرقت برده‌اند.

به گزارش فاواپرس به نقل از وایرد، شرکت تحقیقاتی Chainalysis، درآمد نزدیک به 400 میلیون دلاری هکرهای کره شمالی از افزایش تقریبا 100 میلیون دلاری نسبت به سال 2020 خبر می‌دهد. اکنون مجموع رقم دزدی این هکرها در حوزه رمزارزها در پنج سال اخیر به 1.5 میلیارد دلار رسیده است.

واکنش به اقدامات هکرهای کره شمالی؟

شرکت Chainalysis چند روز پیش در گزارشی گفته بود که درآمد جهانی کلاهبردارها از بازار کریپتو در سال 2021 حدود 14 میلیارد دلار بوده است. «ارین پلانت»، مدیر ارشد تحقیقات این شرکت می‌گوید: «هکرهای کره شمالی بسیار موفق بوده‌اند. حالا هیجان‌زده‌ایم تا واکنش سازمان‌های دولتی برای مقابله با کره شمالی را ببینیم.» البته او هشدار داده که تهدیدات این کشور همچنان پابرجاست و در واقع در روند صعودی قرار دارد.

گزارش حاضر بر اساس قیمت ارزهای دیجیتال در زمان سرقت محاسبه شده است. افزایش رقم درآمد هکرها متناسب با افزایش تعداد آمار سرقت‌ها در سال گذشته میلادی است. Chainalysis می‌گوید در سال 2021 هفت رخنه امنیتی به وقوع پیوست که سه عدد بیشتر از 2020 بود. با این حال، هکرهای کره شمالی در سال 2018 حملات موفقیت‌آمیز بیشتری داشتند و مجموعا 522 میلیون دلار به جیب زده بودند.

این گزارش می‌گوید بیت کوین دیگر ارز دیجیتال اول هکرها نبوده و فقط 20 درصد از پول‌های مسروقه را تشکیل داده است. در عوض 58 درصد این سرمایه‌ها در قالب اتر از شبکه اتریوم بوده است.

Chainalysis مدعی است که همه حملات از سوی گروه هکری Lazarus انجام شده که در خدمت دولت کره شمالی فعالیت می‌کند. افزون بر Lazarus، به نظر می‌رسد که سایر گروه‌های هکری این کشور نیز اولویت خود را بر حوزه ارزهای دیجیتال گذاشته‌اند. چون پولشویی در این شبکه‌ها بسیار آسان است و به اقتصاد کره شمالی کمک شایانی می‌کند.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.