اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که علاقهای به دریافت پیامکهای تبلیغاتی ندارید و این دسته از پیامها آزارتان میدهد با ما همراه باشید تا با روشهای کلی و به تفکیک اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل برای لغو پیامک تبلیغاتی آشنا شوید.
توجه داشته باشید در صورت ثبت درخواست عدم دریافت پیامک تبلیغاتی، پیامکهای اطلاعرسانی و تخفیف از فروشگاههای مختلف که مشتری آن هستید یا پیامکهای اپراتورتان مثل دریافت اینترنت رایگان و… نیز برایتان ارسال نخواهد شد.
روش کلی لغو پیامک تبلیغاتی
رگولاتوری از سال ۹۶ سامانه #۸۰۰* را برای مسدودسازی و لغو پیامک تبلیغاتی معرفی کرد. همچنین طبق قانون این سازمان، تبلیغات اپراتورها به هر نحوی غیرقانونی بوده و در صورت دریافت تبلیغات با وجود لغو آن، حق شکایت از آن را دارید.
مشترکین تمامی اپراتورهای تلفن همراه با شمارهگیری کد دستوری #۸۰۰* میتوانند درخواست لغو پیامک تبلیغاتی را ثبت کنند. پس از شمارهگیری این رقم، منویی نمایش داده میشود که بایستی گزینه یک را انتخاب کنید.
روشهای عدم دریافت پیامک تبلیغاتی همراه اول
همراه اول در وبسایت خود دو مسیر را در کنار شمارهگیری کد دستوری #۸۰۰* معرفی کرده است تا مشترکین این اپراتور که تمایلی به دریافت پیامک تبلیغاتی ندارند آن را غیرفعال کنند.
اولین راه تماس با مرکز اطلاع رسانی ۹۹۹۰ و ثبت درخواست در این زمینه است. روش دوم نیز، مراجعه به سامانه همراه من است.
اگر کاربر همراه اول هستید با ورود به حساب کاربری خود در سامانه همراه من، از فهرست کشویی «خدمات من» گزینه «پیامکهای تبلیغاتی و محتوایی» را انتخاب کنید.
در این مرحله میتوانید «خدمات مبتنی بر محتوا» و «خدمات پیامکی انبوه» را غیرفعال کنید. منظور از خدمات پیامکی انبوده، پیامکهای تبلیغاتی، اطلاعرسانی و اضطراری است که بدون دریافت هیچ گونه وجهی برای شما ارسال میشود.
خدمات مبتنی بر محتوا نیز همان خدمات پیامکی ارزش افزوده بوده که به خواست خود آن را دریافت کرده و به ازای آن هزینه پرداخت میکنید.
با انتخاب گزینه «خدمات پیامکی انبوه» به مرحله بعد رفته و میتوانید پیامکهای تبلیغاتی ارسالی از سوی اپراتور یا سایر را بنا به خواست خود لغو کنید. برای قطع هر یک از این پیامها کافی است روی گزینه مورد نظر کلیک کرده و در صفحه جدید، کلید دریافت را غیرفعال کنید.
راهنمای لغو پیامک تبلیغاتی ایرانسل
ایرانسل برای مدیریت پیامکهای تبلیغاتی سه روش را در اختیار کاربرانش قرار داده است. اگر از مشترکین ایرانسل هستید میتوانید با شمارهگیری کد دستوری #۵۰۰۶* درخواست قطع دریافت پیامکهای تبلیغاتی را ثبت کنید.
ارسال پیامک به سرشماره ۵۰۰۶ نیز یکی دیگر از روشهای قطع دریافت این نوع از پیامکها است. قطع دریافت پیامکهای تبلیغاتی ایرانسل برای هر دسته مختلف، کلید واژهای جداگانه داشته که میتوانید فهرست مربوطه را در سایت ایرانسل مشاهده کنید.
سومین روش نیز استفاده از «ایرانسل من» است. با ورود به حساب کاربری خود، گزینه «مدیریت پیامکهای تبلیغاتی» و سپس گروه مورد نظر خود را برای دریافت پیامکهای مرتبط انتخاب کنید.
همچنین در نسخه وب میتوانید به بخش «خدمات» رفته و گزینه «خدمات ارزش افزوده» را انتخاب کنید. در صورت فعال بودن این دسته از پیامکها امکان غیرفعالسازی آن در اختیارتان قرار خواهد گرفت.
آموزش عدم دریافت پیامکهای تبلیغاتی رایتل
سرویسهای اختصاصی رایتل برای مدیریت خدمات پیامکی انبوه و ارزش افزوده تنها به روشهای اینترنتی محدود شده است.
با ورود به «رایتل من» گزینه «خدمات پیامکی» را انتخاب کنید. در صفحه جدید یکی از گزینههای «مدیریت خدمات پیامکی انبوه» که شامل پیامکهای رایگان تبلیغاتی، اطلاعرسانی و اضطراری شده یا گزینه «مدیریت خدمات ارزش افزوده» که پیامکهای غیر رایگان را شامل میشود انتخاب کنید.
با انتخاب گزینه خدمات پیامکی انبوه به مرحله بعد رفته و میتوانید با کلیک روی «غیرفعال شود» هر یک از پیامکهای تبلیغاتی اپراتور و سایر را قطع کنید.
اگر مایلید پیامکهای ارزش افزوده را غیرفعال کنید کافی است در مرحله پیشین «خدمات ارزش افزوده» را انتخاب کنید. این پیامکها با پیامکهای تبلیغاتی متفاوت بوده، به خواست مشترک فعال شده و به ازای آن هزینه پرداخت میکنید.