هک شدن شبکه یک و تلاش برای خرابکاری در صداوسیما + تکمیلی

شبکه یک سیما و وب‌سایت تلوبیون وابسته به صداوسیما مورد حمله سایبری قرار گرفت.

با هک شدن شبکه یک و تعدادی از شبکه‌های رادیویی از جمله رادیو قرآن و رادیو پیام، صداوسیما مورد حمله سایبری قرار گرفت.

شبکه یک سیما، رادیو قرآن، رادیو پیام، رادیو تهران و وبسایت تلوبیون وابسته به صداوسیما مورد حمله سایبری قرار گرفت.

خبرگزاری فارس: پیگیری‌ها برای منشأ این خرابکاری آغاز شده است.

به گزارش فاواپرس، خبرگزاری فارس در این مورد نوشت: دقایقی پیش تصویر سرکرده معدوم گروهک تروریستی منافقین و مریم رجوی در وبسایت تلوبیون وابسته به صداوسیما برای لحظاتی منتشر شد.

خبرگزاری صداوسیما هم نوشت: «تصویر شبکه یک سیما برای لحظاتی هک شد.»

براساس این گزارش عصر امروز، در میان پخش آنونس برنامه‌ها به مدت ده ثانیه، تصاویری از سران منافقین و صوت یکی از سخنرانی‌های آن‌ها روی آنتن شبکه یک دیده شد.

مسئولان فنی سازمان صدا و سیما می‌گویند احتمالا سرور، مورد حمله هکری قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، اتفاقاتی شبیه به این در شبکه قرآن، رادیو پیام و جوان هم رخ داده است.

هک شدن شبکه یک

توضیحات خبرگزاری صدا و سیما درباره هک شدن شبکه یک

افراد یا گروهی ناشناس دقایقی قبل تلاش کردند تا چند شبکه صدا و سیما را هک کنند.

در میان پخش آنونس برنامه ها به مدت ده ثانیه، تصاویری از سران منافقین و صوت یکی از سخنرانی های آنها روی آنتن شبکه یک دیده و شنیده شد.

مسئولان فنی سازمان صدا و سیما می‌گویند احتمالا سرور، مورد حمله هکری قرار گرفته. براساس این گزارش، اتفاقاتی شبیه به این در شبکه قرآن، رادیو پیام و جوان هم رخ داده است.

توضیحات معاون فنی صداوسیما درباره ماجرای هک شدن شبکه یک

در ارتباط با مساله هک شدن شبکه یک، معاون توسعه و فناوری صداوسیما، عاملان هک شبکه های تلویزیونی و پخش تصاویری از منافقین را صاحبان تکنولوژی ای دانست که می تواند به زیرساخت ها صدمه بزند.

رضا علیدادی ـ معاون توسعه و فناوری صدا و سیما ـ در توضیح این اتفاق گفت: باتوجه به اینکه زیرساخت های مد نظر از قبل در نظر گرفته شده بود، به نظر می رسد این اتفاق، کار ساده ای نیست؛ کار فوق العاده پیچیده ای است که به احتمال خیلی زیاد کسانی که صاحب این تکنولوژی هستند می توانند از امکاناتی که خودشان از قبل روی سیستم ها در نظر گرفتند، بهره برداری کنند و بتوانند به زیرساخت ها صدمه بزنند.

وی افزود: همکاران ما دارند بررسی می کنند. امیدواریم که در کوتاه ترین زمان ممکن بتوانیم خیلی سریع علت و محدوده مشکل را اعلام کنیم.

تصاویر مربوط به این اتفاق هم اینک در فضای مجازی در حال نشر است. همچنین توضیحات مربوط به این اتفاق از طریق زیرنویس در شبکه خبر اعلام می شود.

اختلال در رسانه ملی، هک یا خرابکاری؟

در راستای هک شدن شبکه یک، خبرگزاری مهر نوشت: پیگیری‌های خبرنگار مهر حاکیست با توجه به بسته بودن سیستم‌های رایانه‌ای پخش، احتمال حمله هکری بسیار پایین است، چرا که این سیستم‌ها امکان دسترسی از طریق اینترنت را ندارند.

کی از کارشناسان مطلع در گفت و گو با مهر اعلام کرد احتمال می‌رود کدهای مخرب از طریق عامل انسانی به این سیستم‌ها وارد شده باشند.

در این خرابکاری، هیچکدام از برنامه‌های زنده صدا و سیما مختل نشده است، اما منافقین توانسته‌اند در هنگام پخش آگهی‌های بازرگانی و برنامه‌های ضبط شده، برای لحظاتی خودنمایی کنند.

معاون فنی صداوسیما هم در شبکه خبر اعلام کرد: همکاران ما در حال بررسی هستند؛ این اقدام کار پیچیده‌ای است و صاحبان این تکنولوژی می‌توانند از بک دورها و امکاناتی که از قبل روی سیستم‌ها در نظر گرفته‌اند بهره‌برداری کنند و صدمه بزنند.

هنوز جزییات دقیق‌تری از ابعاد مختلف این خرابکاری و هک شدن شبکه یک توسط مسئولان منتشر نشده و موضوع در حال بررسی است.

بازتاب هک شدن شبکه یک و دیگر شبکه‌های رادیو و تلویزیون در فضای مجازی

تصاویر مربوط به هک شدن شبکه یک هم اینک در فضای مجازی در حال نشر است. همچنین توضیحات مربوط به آن از طریق زیرنویس، در شبکه خبر اعلام می شود.

همچنین کانال خبرگزاری صداوسیما در جدیدترین خبر اعلام کرد: «هشتگ مرگ بر منافق در حال داغ شدن در شبکه های اجتماعی است.

این هشتگ را برخی کاربران شبکه های اجتماعی پس از آن راه انداختند، که عصر امروز، برای چند ثانیه تصویر شبکه یک سیما هک و تصاویری از سران منافقین و شعار آنها پخش شد.

مسئولان فنی سازمان صداوسیما می گویند احتمالا سرور، مورد حمله هکری قرار گرفته است.»

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.