آشنایی با بهترین مشاغل فنی برای مهاجرت در سال 2022

نیاز به نیروی کار حرفه‌ای و ماهر در بسیاری از کشورها وجود دارد و پذیرش از کشورهای مهاجرپذیر از طریق تخصص‌های کاری به یکی از روش‌های پرطرفدار برای مهاجرت تبدیل شده است.

مشاغل فنی برای مهاجرت از بهترین روش‌های مهاجرت کاری برای افراد به شمار می‌رود که در چند سال اخیر در بین متقاضیان مهاجرت بسیار پرطرفدار شده‌اند؛ پس برای آشنایی با بهترین مشاغل فنی برای مهاجرت، با فاواپرس همراه شوید.

پذیرش به واسطه تخصص و مشاغل فنی برای مهاجرت از بهترین روش‌های مهاجرت کاری برای افراد به شمار می‌رود که در چند سال اخیر در بین متقاضیان مهاجرت بسیار پرطرفدار شده‌اند؛ چرا که در کشورهای دیگر نیروی کار با توجه به افت میزان تولد در چند دهه اخیر، کاهش یافته است و کشورهای مختلف به دنبال جذب نیروی کار متخصص در شغل‌های فنی مختلف است.

بهترین مشاغل فنی برای مهاجرت

بدین ترتیب هر کشور متناسب با نیاز خود، امتیازها و ظرفیت‌های مختلفی را برای انواع مشاغل در رشته‌های پزشکی، پرستاری، فنی و … در نظر گرفته است. در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین مشاغل فنی برای مهاجرت به کانادا، استرالیا، آلمان و … بپردازیم.

شما نیز در صورتی که قصد مهاجرت به هر یک از کشورهای اروپایی، آمریکا، کانادا و استرالیا را دارید، می‌توانید با مطالعه ادامه متن اطلاعات مفیدی نسبت به شغل مدنظر خود برای مهاجرت به دست آورید.

بهترین مشاغل فنی برای مهاجرت

مشاغل مناسب زیادی برای مهاجرت وجود دارند که ما لیست تعدادی از این مشاغل فنی را به شما پیشنهاد می‌دهیم که با انتخاب هر یک از این مشاغل و فراگیری آن، امتیازهای بالایی برای مهاجرت به دست خواهید آورید.

بهترین مشاغل فنی برای مهاجرت

1- تعمیرات لوازم خانگی از بهترین مشاغل برای مهاجرت به آلمان

خدماتی مانند تعمیرات لوازم خانگی در بسیاری از کشورها زیر نظر شرکت‌های خاص انجام می‌شود. استفاده از کالاهای دسته دوم و قدیمی در کشورهای صنعتی و پیشرفته مانند آلمان بسیار مرسوم است؛ به همین آموزش تعمیرات لوازم خانگی مانند تعمیر ماشین ظرفشویی، تعمیرات ماکروفر، تعمیر یخچال، غذاساز، مخلوط کن، تعمیرات جارو برقی و … در کشورهای دیگر که آمار مصرف گرایی بسیار پایین است و فرهنگ استفاده از کالاهای سالم اما قدیمی در آن‌ها رواج دارد؛ پس تردیدی نیست که این حرفه می‌تواند یک از بهترین مشاغل فنی برای مهاجرت و قدم بزرگی برای شما باشد.

بهترین مشاغل فنی برای مهاجرت

2- تعمیرات موبایل از بهترین مشاغل فنی برای مهاجرت

استفاده از گوشی تلفن همراه در تمام کشورهای جهان در بین مردم رواج و گسترش زیادی داشته است که همین موضوع سبب افزایش تقاضای تعمیرات موبایل خواهد شد. تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری انواع گوشی‌های با سیستم عامل اندروید و iOS در تمام کشورها از پرطرفدارترین مشاغل فنی هستند بنابراین اگر آموزش تعمیرات موبایل را به صورت حرفه ای ببینید می‌توانید شغلی پردرآمد داشته باشید.

درآمد تعمیرات موبایل هم در ایران و هم در کشورهای آمریکایی، اروپایی، استرالیایی بالاست و می‎‌توانید با ثبت‌نام در این دوره به مهاجرت موفقیت‌آمیز نزدیک‌تر شوید.

مشاغل فنی تعمیرات ایسیو خودرو

3- تعمیرات ایسیو (ECU)

ایسیو یکی از مهم ترین قطعات در خودرو و تعمیر و عیب یابی آن بسیار تخصصی و پیچیده است. تخصصی بودن تعمیرات ایسیو این شغل را در تمام کشورها بسیار پردرآمد و یکی از بهترین مشاغل فنی برای مهاجرت کرده است. با آموزش تعمیرات ایسیو و یادگیری نحوه عیب یابی و تعمیرات این قطعه می توانید به راحتی برای گرفتن ویزای کاری اقدام نمایید.

بهترین مشاغل فنی برای مهاجرت

4- نصب و تعمیرات کولر گازی

تعمیرات و نصب کولر گازی از بهترین شغل‌های فنی دنیا به شمار می‌رود. همان طور که می‌دانید امروزه از کولرهای گازی در بیشتر ساختمان های اداری، تجاری، فروشگاهی و غیره استفاده می‌شود. کولرهای گازی جز دستگاه‌هایی هستند که به سرویس دوره‌ای و منظم نیاز داشته و با هر چند وقت یکبار سرویس شوند.

همین موضوع شغل تعمیرات کولر گازی را به شغلی عالی تبدیل کرده است.خوب است بدانید که با گذراندن دوره‌های آموزش تعمیرات کولر گازی و یادگیری مهارت های این شغل مسیر گرفتن ویزا و اقامت برای شما هموارتر خواهد شد.

بهترین مشاغل فنی برای مهاجرت

5- نصب و تعمیرات پکیج

نصب پکیج دیواری و تعمیرات آن از دیگر شغل‌های فنی عالی و آینده‌دار برای مهاجرت است. همانطور که می‌دانید امروزه پکیج‌های دیواری جایگزین دیگر سیستم‌های گرمایشی در تمام کشورها شده‌اند. این دستگاه مانند دیگر لوازم با گذشت زمان خراب شده و به تعمیرات نیاز پیدا می‌کند. پکیج‌های دیواری از قطعات گوناگونی تشکیل شده و تعمیر آنها تخصصی است.

این موضوع بازار کار را برای تعمیرکاران پکیج دیواری بسیار عالی کرده است. معمولا اصول تعمیرات پکیج در تمامی برندها و مدل‌ها یکسان بوده و اگر بتوانید یک مدل از پکیج را تعمیر کنید می‌توانید دیگر مدل‌های پکیج را عیب‌یابی و سرویس کنید. اگر می‌خواهید به خارج از ایران مهاجرت کنید، تعمیرات پکیج یکی از بهترین مشاغل فنی برای مهاجرت است.

بهترین مشاغل فنی برای مهاجرت

6- جوشکاری از بهترین مشاغل فنی برای مهاجرت

یکی از مشاغل مناسب برای مهاجرت جوشکاری است که می‌توان با درآمدهایی بالا از کشورهای مختلف ویزای مهاجرت کاری گرفت. برای یادگیری این شغل پر طرفدار نیاز به تحصیلات خاصی نیست، بلکه با گذراندن دوره‌های آموزش جوشکاری به صورت عملی می‌توانید این شغل را فرا بگیرید و به فرصت‌های شغلی عالی آن فکر کنید. درآمد سالانه یک جوشکار در کانادا با توجه به ایالت و سابقه کار و تخصص فرد، بین 15 تا 50 هزار دلار کاناداست و همین آن را به یکی از بهترین مشاغل فنی برای مهاجرت به کشور کرده است.

بهترین مشاغل فنی برای مهاجرت

7- مکانیک خودرو از بهترین مشاغل برای مهاجرت به کانادا

مکانیک خودرو جز آن دسته از مشاغل مرتبط با خودرو است که در تمامی کشورها بازار کار خوبی دارد. علت این موضوع نیز رشد روز افزون تعداد خودرو است. درآمد سالانه یک مکانیک خودرو در کانادا 23 تا 68 هزار دلار کاناداست که این مبالغ به سابقه کار و با توجه به استان مقصد تفاوت خواهد داشت.

بیشترین درآمد در کشور کانادا برای شغل مکانیک خودرو در استان‌های کبک و انتاریو می‌باشد. اگر از علاقه مندان به مشاغل مرتبط با خودرو هستید مکانیک خودرو بهترین انتخابی است که می توانید داشته باشید.

بهترین مشاغل فنی برای مهاجرت

8- برق خودرو

یکی از بهترین مشاغل فنی برای مهاجرت در سال‌های اخیر، تکنسین برقکار خودرو بوده است که همچنان جزو شغل‌های موفق برای انجام مهاجرت کاری محسوب می‌شود. افرادی که در شغل برق خودرو آموزش دیده باشند، می‌توانند با امتیاز بالایی برای مهاجرت به کشورهای اروپایی، استرالیایی و کانادایی اقدام نماید.

مهم‌ترین موضوع برای موفقیت در این شغل و مهاجرت مسلط بودن به برقکاری خودرو است. اگر برقکاری خودرو را به صورت حرفه‌ای یاد گرفته باشید، می‌توانید در تمام کشورها مشغول فعالیت شوید.

بهترین مشاغل فنی برای مهاجرت

9- نجاری

نجاری نیز از جمله مشاغل پرطرفدار برای مهاجرت است که با یادگیری آن می‎‌‌توانید برای مهاجرت به کشورهای مختلف سراسر دنیا از جمله استرالیا و کانادا اقدام کنید. در صورت فراگیری برش و شکل دادن به چوب، نصب وسایل چوبی ساخته شده، ساخت فونداسیون، اندازه گیری و سایر مهارت‌های این حرفه، از برخی افراد شانس مهاجرت بیشتری خواهید داشت.

بهترین مشاغل فنی برای مهاجرت

10- برق ساختمان

برقکاری ساختمان از دیگر مشاغل عالی و پردرآمد فنی است که با توجه به اهمیت برق در ساختمان ها بازار کاری دایمی و همیشگی دارد. اصول و استانداردهای برق کشی ساختمان در تمامی کشورها یکسان است. بنابراین اگر به صورت اصولی و تخصصی برقکاری ساختمان را یاد بگیرید می‌توانید از یک شغل پردرآمد در تمام کشورها بهره‌مند شوید که جزو بهترین مشاغل فنی برای مهاجرت محسوب می‌شود.

بهترین مشاغل فنی برای مهاجرت

11- لوله‌کش ساختمان

لوله‌کشی ساختمان یکی از بهترین مشاغل فنی برای مهاجرت به کشورهای دیگر به شمار می‌رود. در صورتی که دارای مهارت در شغل لوله‌کشی ساختمان هستید، می‌توانید با خیالی آسوده برای مهاجرت به کشورهای مختلف دنیا به دنبال کارهای خود برای گرفتن ویزا و اقامت در کشور مقصد باشید.

بهترین مشاغل فنی برای مهاجرت

یک پیشنهاد عالی دیگر برای مهاجرت کاری، شغل راننده لیفتراک است که باید در اروپا با اخذ مدرک گواهینامه خاصبا تمام موارد ایمنی آشنا شوید. این شغل در کارخانه‌ها، انبارها و … مورد نیاز است. متوسط درآمد راننده لیفتراک در ایالت‌های مختلف کشور کانادا 37 تا 39 هزار دلار کانادا در ماه است. در اروپا محدوده درآمد سالیانه یک راننده لیفتراک 25 تا 47 هزار یورو می‌باشد که با توجه به سابقه کار فرد، این میزان متغیر است و این مساله آن در ردیف یکی از بهترین مشاغل فنی برای مهاجرت قرار داده است.

جمع‌بندی و پرسش‌های متداول در مورد مشاغل فنی برای مهاجرت

منظور از مهاجرت نیروی کار متخصص چیست؟

یکی از روش‌های مهاجرتی، ویزای نیروی کار متخصص (Skilled Worker) است که در آن، دولت کشور مقصد، برای یکسری فاکتورها مجموعه‌ای از امتیازات را قرار می‌دهد که اگر نمرات به حدنصاب مشخص‌شده رسیده باشند، شما می‌توانید شهروند آن کشور شوید.

مهاجرت از طریق مشاغل حرفه‌ای به چه صورت انجام می‌گیرد؟

اگر قصد مهاجرت به‌صورت کاری دارید باید بدانید که بهترین نوع ولی در عین حال سخت‌ترین روش مهاجرتی، دریافت ویزای کاری با مهاجرت از طریق تخصص است. اگر می‌خواهید بدانید آیا شما امکان مهاجرت از طریق تخصص را دارید یا خیر باید به سؤالات زیر پاسخ دهید:
۱- آیا سن شما بین ۲۰ تا ۵۵ سال می‌باشد؟
۲- آیا تحصیلات دانشگاهی دارید؟
۳- سابقه کاری شما چند سال است؟
۴- همسر شما در چه رشته‌ای تحصیل‌کرده است؟
۵- سابقه کاری همسرتان چند سال است؟
6- در چه زمانی قادر هستید تا سطح زبان انگلیسی خود را به سطح نمره حداقل شش ونیم در آزمون آیلتس دانشگاهی برسانید؟
این امتیازات در نظر گرفته‌شده، شامل موارد مختلفی نظیر سن، تحصیلات، سابقه کار، داشتن اقوام درجه یک یا دو در کشور مقصد، مدرک زبان، تحصیل یا کار در کشور موردنظر می‌باشد. به‌عنوان‌مثال یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای دولت کانادا برای صدور اقامت که الزامی نیز می‌باشد، دانستن زبان انگلیسی و در بعضی از ایالت‌ها دانستن زبان فرانسه است.
در این روش شایسته‌سالاری وجود دارد و امکان پذیرش بسیار سخت است چون حتی نمره زبان و تحصیلات و… شرایط شریک زندگی شما نیز دارای امتیاز بوده و تأثیرگذار است.

برای مهاجرت از طریق مشاغل حرفه‌ای چه شرایطی لازم است؟

در صورتی‌که قصد مهاجرت از طریق کاری را دارید، می‌توانید از طریق افزایش امتیاز اسکیل ورکر با دریافت پیشنهاد شغلی شانس قبولی خود در دریافت ویزا را افزایش دهید.
به عنوان مثال در شرایط امتیازدهی مهاجرت کاری از طریق مشاغل حرفه‌ای در کانادا موارد زیر مورد بررسی قرار می‌گیرند:
1- مدرک دانشگاهی
2- سابقه کار
3- سن متقاضی

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.