اپلیکیشن گوگل برای جذب کاربران آیفون به اندروید منتشر شد

گوگل اپ جدیدی به نام «Switch to Android» را برای کاربران iOS منتشر کرده تا امکان مهاجرت از آیفون به اندروید فراهم شود.

گوگل اپ جدیدی به نام «Switch to Android» را برای کاربران iOS منتشر کرده تا امکان مهاجرت از آیفون به اندروید فراهم شود. این برنامه هم اکنون در بازار ایالات متحده و چندین کشور دیگر منتشر شده و وعده می‌دهد کاربران می‌توانند به وسیله آن داده‌های مهم‌شان از قبیل تصاویر، ویدیوها و مخاطبین را بطور امن، سریع و به صورت بی‌سیم به دستگاه‌های اندرویدی منتقل کنند.

پیش از گوگل، ا‌پل برنامه مشابهی را با نام «Move to iOS» برای کاربران اندرویدی منتشر کرده بود تا بتوانند اطلاعات خود مانند مخاطبین، تصاویر، ویدیوها و پیام‌ها را به آیفون منتقل کنند. این اپ هم مانند برنامه گوگل به صورت بی‌سیم کار می‌کند.

در توضیحات برنامه در اپ استور آمده است: اپلیکیشن Switch to Android از گوگل به شما کمک می‌کند تا به سرعت و با امنیت مهم‌ترین داده‌ها خود (عکس‌ها، ویدیوها، مخاطبین و رویدادهای تقویم) را به یک دستگاه اندرویدی کاملا جدید و بدون نیاز به کابل منتقل کنید.

انتقال فایل‌ها از یک دستگاه اندرویدی به دستگاه جدید، کار نسبتا راحتی است و با متصل کردن هر دو گوشی به صورت بی‌سیم یا با کابل USB می‌توانید این کار را انجام دهید. با این حال، کپی کردن داده‌ها از یک گوشی آیفون به اندروید کار تقریبا ساده‌ای نیست و برای انجام آن، ابتدا باید داده‌های خود را به گوگل درایو منتقل کرده و سپس آن‌ها را به صورت دستی در گوشی آیفون خود بازیابی کنید. از سویی دیگر، اندروید 12 این کار را کمی آسان‌تر کرد تا کاربران بتوانند مخاطبین، برنامه‌ها و فایل‌های رسانه‌ای خود را کپی کنند، اما این روش فقط از طریق اتصال کابل لایتنینگ انجام می‌شود.

اما حالا با وجود اپلیکیشن Switch to Android کاربران آیفون می‌توانند تمام داده‌های خود را در چند مرحله نسبتا ساده، به گوشی اندرویدی خود منتقل کنند.

دانلود اپلیکیشن Switch to Android

همانطور که در گزارش 9to5Google اشاره شده، اپلیکیشن جدید گوگل به عنوان یک «برنامه فهرست نشده» در دسترس قرار گرفته است، به این معنی که کاربران فقط از طریق لینک‌ها به آن دسترسی خواهند داشت و با جستجو آن را نمی‌توان پیدا کرد. با این حال، می‌توانید از طریق لینک مستقیم اپ استور آن را دانلود کنید.

پیش از گوگل، اپل در سال 2015 برنامه مشابهی با نام «Move to iOS» را برای کاربران اندرویدی منتشر کرده بود تا بتوانند اطلاعات خود مانند مخاطبین، تصاویر، ویدیوها و پیام‌ها را به آیفون منتقل کنند.

در مجموع، برنامه Switch to Android یک تجربه بسیار ساده و کاربردی برای کاربرانی محسوب می‌شود که از هر دو اکوسیستم iOS و اندروید استفاده می‌کنند. البته هنوز مشخص نیست که گوگل چه زمانی نسخه نهایی آن را به صورت گسترده در دسترس کاربران قرار خواهد داد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.