بزرگ‌ترین نبرد تلویزیونی سال 2022 در راه است

به لطف اعلام تاریخ انتشار سریال های خاندان اژدها (House of the Dragon) و ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت ( Lord of the Rings: The Rings of Power)، بازی تاج و تخت و ارباب حلقه‌ها اکنون بزرگ‌ترین نبرد سریالی تلویزیون در سال ۲۰۲۲ را انجام خواهند داد.

سریال های ارباب حلقه ها و بازی تاج و تخت همواره به شکلی با هم در ارتباط خواهند بود. جرج آر آر مارتین نویسنده کتاب های ترانه ای از یخ و آتش همواره به مقدار قابل توجهی تحت تاثیر جی آر آر تالکین بوده است و شباهت این دو بسیار بیشتر از اسامی میانی آن هاست. مارتین کتاب خود را به خاطر تقلیدهای بسیاری که از آثار تالکین شده بود نوشت اما سعی کرد برخی از کلیشه های آثار او و ژانر فانتزی را به کلی تغییر دهد.

خاندان اژدها ارباب حلقه ها

این دیدگاه در مورد اقتباس های سینمایی و تلویزیونی آن ها نیز صدق می کند در شرایطی که سریال بازی تاج و تخت بسیار مرهون فیلم های ارباب حلقه ها ساخته پیتر جکسون است. اما علیرغم ارتباطاتشان، این دو پروژه ادبی و بصری هرگز به صورت مستقیم همپوشانی نداشته اند.

اولین کتاب مارتین به نام A Game of Thrones حدود ۴۰ سال پس از کتاب The Lord of the Rings نوشته و منتشر شد و نسخه سریالی آن نیز یک دهه پس از اکران ارباب حلقه ها: یاران حلقه منتشر شد. در شرایطی که هر دوی این ها اکنون فرانچایزهای سینمایی/تلویزیونی محبوب و شناخته شده ای هستند، اکنون دوران رویارویی مستقیم آن ها در قالب سریال هایی بسیار پرهزینه و مورد انتظار فرا رسیده است.

خاندان اژدها

همچنین زمانبندی انتشار سریال های House of the Dragon و The Rings of Power نشان می دهد که این دو در مراسم امی ۲۰۲۳ نیز با هم رقابت خواهند داشت و انتظار می رود که هر دوی آن ها مطابق انتظار سازندگانشان در بخش های مختلف نامزد دریافت این جایزه تلویزیونی باشند و بیش از پیش رقیب دیگر در دنیای تلویزیون باشند.

خاندان اژدها و حلقه های قدرت هر دو نتیجه میل شبکه ها و استریمرها به پیدا کردن بازی تاج و تخت بعدی هستند و به همین دلیل تصمیم گرفتند سریال های فانتزی پرهزینه و حماسی بسازند که بتوانند اعتبار و قدرت سریال بازی تاج و تخت را تکرار کنند. البته ترندهای تلویزیونی در همین سال های کوتاه پس از پایان سریال Game of Thrones در سال ۲۰۱۹ تغییر کرده اند، از این رو نمی توان انتظار داشت که هر یک از سریال های فانتزی جدید بتوانند دقیقاً همان میزان موفقیت را تکرار کنند.

با این وجود، استریمرها می خواهند که سریال پرطرفدار بعدی متعلق به آن ها باشد و در شرایطی که دو رقیب بزرگ به صورت تقریباَ همزمان منتشر می شوند، انتظار می رود که هر کدام نقاط ضعف و قوت خاص خودشان را در این مسیر داشته باشند. خاندان اژدها باید طرفداران بازی تاج و تخت را بار دیگر به سمت خود بکشد در شرایطی که فصل پایانی سریال اورجینال بسیار بحث برانگیز و تفرقه افکن بود در حالی که حلقه های قدرت به خاطر تغییرات فراوان نسبت به ارباب حلقه ها با انتقاداتی از طرف طرفداران دنیای تالکین مواجه شده است.

هنوز مشخص نیست که کدام یک از این سریال ها دیگری را شکست خواهد داد اما نبرد وستروس در مقابل زمین میانی بدون شک هیجان انگیز خواهد بود و امیدواریم که برنده واقعی این رقابت نه هر یک از این سریال ها، بلکه بینندگان و طرفداران هر دوی آن ها باشند.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.