نرم افزار Notion کاربران ایرانی را بلاک کرد

نرم‌افزار مدیریت پروژه Notion «نوشن» حساب کاربران ایرانی را بلاک یا معلق کرد، در ایمیل‌هایی که برای کاربران ارسال شده است دلیل بلاک یا معلق شدن حساب کاربران تحریم‌های آمریکا عنوان شده است.

به گزارش فاواپرس، نرم افزار Notion که یکی از حرفه‌ای‌ترین نرم افزارهای مدیریت پروژه است، از زمان شیوع ویروس کرونا محبوبیت بیشتری میان کاربران ایرانی پیدا کرده است.

این نرم افزار با وجود آنکه قابلیت مدیریت پروژه‌های شخصی را نیز دارد اما اساساً برای مدیریت پروژه‌های بزرگ طراحی شده است. تسک‌های ایجادشده در این نرم افزار، بلوک نام دارند. نوشن تا هزار بلوک رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد و استفاده بیش از این تعداد بلوک نیازمند پرداخت هزینه اشتراک ماهانه است. هزینه اشتراک برای استفاده شخصی ماهانه چهار دلار و هزینه اشتراک برای استفاده تیمی، ماهانه هشت دلار به ازای هر کاربر است.

برخی از قابلیت‌های برجسته از میان ویژگی‌های متعدد نرم افزار Notion عبارت‌اند از: امکان ایجاد سطح‌بندی اولویت‌های انجام کار، تاریخ شروع و پایان، تعداد افراد درگیر در یک تسک، وضعیت حال حاضر تسک، قابلیت کامنت‌گذاری برای هر تسک، منشن کردن افراد، آپلود کردن انواع فرمت‌های مختلف فایل و اعمال فیلترهای متنوع به منظور نمایش لیست وظایف کاربران. این نرم افزار همچنین به‌ صورت آنلاین نشان می‌دهد هر کاربر اکنون بر کدام تسک تمرکز دارد.

نرم‌افزار Notion
نامه ارسالی از سوی نرم افزار نوشن برای کاربرانی که حساب‌شان تعلیق شده است.

اما در روزهای اخیر کاربران گوناگونی پیام‌هایی را از سوی نرم افزار Notion به اشتراک گذاشته‌اند که مبنی بر ایجاد محدودیت در دسترسی به دلیل آی‌پی مورد استفاده‌شان است. به‌ نظر می‌رسد «نوشن» آن دسته از کاربران خود را که با آی‌پی ایران و روسیه متصل می‌شدند بلاک کرده است.

نرم‌افزار Notion
کارشناسان این حوزه پیشنهاد می‌دهند کاربران از اطلاعات خود روی نوشن بک‌آپ بگیرند.

این در حالی است که این امر به نظر موجب از دست رفتن اطلاعات کاربران مسدودشده نیز می‌شود، از این رو در مدت اخیر از سوی برخی کاربران فضای مجازی توصیه شده است که کاربران ایرانی «نوشن» از اطلاعات حساب خود نسخه پشتیبان تهیه کنند.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.