اقتصاد دیجیتال فرصتی استراتژیک برای «تولید اشتغال آفرین» است

یک کارشناس حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌گوید: ظرفیت های فراوانی در بخش های مختلف صنعت دیجیتال وجود دارد که در صورت باالقوه شدن می‌تواند بخش بزرگی از نیاز کشور در اشتغال آفرینی را مرتفع کند.

به گزارش فاواپرس، سیدصابر امامی مشاور کسب‌وکارهای فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، گفت: بسیاری از صاحبان کسب و کار می توانند نیاز های کسب و کار خود را از طریق فضای مجازی توسعه دهند و جمع سپاری این فرصت های توسعه ای، علاوه بر افزایش بهره وری کسب و کار به توسعه اشتغال آفرینی نیز منجر می شود.

وی ادامه داد: توسعه پلتفرم هایی که فرایند های شغلی را بر بستر دیجیتال مهیا می کنند یکی از راهبردهای رسیدن سریع به اشتغال آفرینی از طریق جمع سپاری شغل در سطح ملی و بین المللی است.

وی افزود: معرفی محصول در فضای مجازی، اعتبار سنجی داده ها، تعدیل محتوا، ورود داده ها، تحقیقات و نظرسنجی ها از جمله نیازهای کسب و کارهاست که به راحتی بر بستر پلتفرم های دیجیتال قابل استقرار بوده و منجر به جمع سپاری شغل و به دنبال آن اشتغال آفرینی می شود.

نایب رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق اضافه کرد: امروزه متخصصان و نخبگان ما در صنعت دیجیتال علاوه بر داشتن مزیت رقابتی جدی فنی نسبت به رقبای منطقه ای،به توسعه محصولاتی رسیده اند که امکان صادرات خدمات فنی و مهندسی « دانش بنیان» برای این محصولات وجود دارد و ارزش افزوده ناشی از این نوع صادرات علاوه بر ارزآوری می تواند زمینه جلوگیری از خروج متخصصان از کشور را مهیا کرده و به صورت موازی منجر به توسعه اشتغال نیز شود.

فاواپرس / سیدصابر امامی

این عضو انجمن رمز ایران گفت: توسعه تولید محصولات دانش بنیان می تواند زمینه همکاری و تعامل بخش های اقتصادی و دانشگاه را نیز تقویت کند چرا که اقتصاد دانش بنیان به جریان پژوهشی کشور جهت می دهد و محصولات دانشگاهی در فرایندی به چرخه تولید دانش بنیان اضافه می شوند و این موتور پیشران بخش های دیگر اقتصاد می شود.

امامی گفت: فعالان بخش خصوصی می توانند با حرکت به سمت بهره برداری از ظرفیت های صنعت دیجیتال، علاوه بر افزایش بهره وری در سازمان صحنه گردان توسعه تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین باشند.

وی با اشاره به سهم صنعت دیجیتال در اقتصاد های پیشرو دنیا گفت: ظرفیت این بخش اقتصاد بسیار بالاست به طوریکه در برخی کشور ها بیش از 30 درصد تولید ناخالص داخلی از محل این صنایع است و این درحالیست که با وجود ظرفیت های فنی و مهندسی فراوان حجم اندکی از درآمدهای کشور ما از این حوزه است که با توجه ویژه به آن میتوان در این مسیر گام برداشت.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.