اتحادیه کسب‌و‌کارهای فضای مجازی تفکیک شد

وزارت صنعت، معدن و تجارت با تفکیک اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی به دو اتحادیه مجزا موافقت کرد.

به‌گزارش فاواپرس به نقل از ایرنا، وزارت صنعت، معدن و تجارت اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی را به ۲ اتحادیه کسب‌و‌کارهای مجازی توزیعی و اتحادیه کسب‌و‌کارهای مجازی خدماتی تفکیک کرد. با‌‌توجه‌‌‌به سیاست‌های وزرات صنعت، معدن و تجارت مبنی‌بر تولیت تمام فعالیت‌های مربوط به یک دفتر رشته تخصصی به‌وسیله همان دفتر و اظهارنظرهای کارشناسی در این زمینه، اعلام شد که اتحادیه کشوری کسب‌وکار مجازی شامل کسب‌و‌کارهایی با دو فعالیت عمده توزیعی و خدماتی است.

تجمیع تمام فعالیت‌های گوناگون کسب‌وکار مجازی در یک اتحادیه از ابتدا به‌دلیل کمبود اعضا اتفاق افتاد؛ اما با رشد تعداد فعالان این عرصه در سال‌های اخیر، نارضایتی درخصوص انجام وظایف این اتحادیه و تخلف اعضا رخ داد. به‌همین‌دلیل، معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست پیشنهاد تفکیک اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی به دو اتحادیه را مطرح کرد و با آن موافقت شد.

در دو ماه گذشته، هم کسب‌وکارهای نوپا و هم برخی از اعضای این اتحادیه از روند مدیریت اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی انتقاد‌های گوناگونی کردند. این انتقادات هم‌زمان با اعلام زمان انتخابات دومین دور از اعضای هیئت‌مدیره این اتحادیه به اوج خود رسید.

برای نمونه، فرشاد وکیل‌زاده، عضو هیئت‌مدیره این اتحادیه، چندی پیش در گفت‌وگو با زومیت از پیچیدگی‌های کار هیئت‌مدیره فعلی و تخلفات سال گذشته هیئت‌مدیره سخن گفت و اعلام کرد که دلیل اطلاع‌رسانی ضعیف و بی‌‌سروصدای اتحادیه برای تبلیغات انتخاباتش، این است که این انتخابات مهندسی شده است. او ادعا می‌کند افرادی که در هیئت‌مدیره فعلی هستند، از بعضی از ارتباطاتشان استفاده کرده‌اند تا دوباره بتوانند در ریاست هیئت‌مدیره فعلی نیز باقی بمانند.

در همین زمینه، مدیرعامل تپسی نیز در رشته‌توییتی اعلام کرد که در ۵ سال گذشته، اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی فقط به‌دنبال افزایش قدرت خود بوده است. همچنین، منشی‌پور اخیراً در نشست خبری نیز گفته بود که اتحادیه‌ی کسب‌و‌کارهای مجازی فقط منافع شرکت‌های دو هولدینگ کشور را در نظر می‌گیرند و ادامه‌ی این روند احتمالاً به انحلال اتحادیه و ایجاد مشکلات بزرگ منجر خواهد شد.

حالا به‌نظر می‌رسد با این تصمیم جدید وزارت صمت پیش‌بینی‌ها در‌باره تفکیک اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی به دو اتحادیه درست از آب درآمده است. وزارت صمت در حالی اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی را تفکیک کرده است که ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ قرار است بعد از ماه‌ها تأخیر، انتخابات هیئت‌مدیره آن برگزار شود.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.