بازی فورتنایت به آیفون بازگشت

بازی فورتنایت به لطف مایکروسافت به گوشی‌های آیفون بازگشت.

از زمانی که اپیک گیمز دعوای حقوقی‌اش با اپل را آغاز کرد، بازی فورتنایت از فروشگاه اپ این غول فناوری حذف شد. اما حالا اپیک گیمز تصمیم گرفته با مایکروسافت همکاری کند تا دوباره این بازی را به آیفون بیاورد، البته از طریق سرویس گیمینگ ایکس باکس کلاود (Xbox Cloud Gaming).

به گفته مایکروسافت، این بازی به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و برای تجربه آن تنها به یک حساب مایکروسافت به همراه اینترنت نیاز دارید. این بازی هم اکنون در 26 کشور در دسترس است و کاربران می‌توانند از طریق iOS (آیفون)، iPadOS (آیپد)، دستگاه‌های اندرویدی و ویندوزی آن را اجرا کنند.

بازی فورتنایت

نحوه اجرای بازی فورتنایت روی آیفون

برای اجرای بازی فورتنایت روی دستگاه‌های مختلف از جمله آیفون از طریق سرویس بازی ابری مایکروسافت، باید به سراغ مرورگر وب خود بروید. پس از ورود به حساب مایکروسافت خود می‌توانید بطور رایگان فورتنایت را تجربه کنید. این بازی علاوه بر کنترل‌های لمسی، از گیم پد هم پشتیبانی می‌کند و حتی می‌توانید از طریق استیم دک ولو هم آن را تجربه کنید.

مایکروسافت گفته با بررسی بازخوردهای کاربران، بازی‌های رایگان بیشتری را به سرویس بازی ابری خود می‌آورد. با این حال، اجرای فورتنایت از طریق این سرویس روی آیفون یک برگ برنده برای اپیک گیمز به حساب می‌آید. البته ردموندی‌ها هم می‌توانند از طریق این بازی گیمرها بیشتری را به اکوسیستم ایکس باکس وارد کنند.

در حقیقت کاربران شاید با اجرای بازی‌های رایگان مانند فورتنایت روی گوشی هوشمندشان، تصمیم بگیرند اشتراک پریمیوم سرویس مایکروسافت را تهیه کنند. باید منتظر ماند و دید چنین اقدامی چه نتیجه‌ای برای اپیک گیمز و البته مایکروسافت به دنبال دارد، البته انتظار می‌رود کاربران زیادی در سراسر جهان دوباره به سراغ فورتنایت روی آیفون بروند.

بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که امکان اجرای بازی فورتنایت روی آیفون از طریق جی‌فورس Now در گذشته فراهم شده بود، اما تنها در بتای بسته (Closed Beta) می‌توانستید آن را اجرا کنید.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.