«منیژه‌ جدید» در آپدیت جدید نشان

نقشه و مسیریاب نشان نسخه جدیدی از اپلیکیشن خود را منتشر کرده است. مهم‌ترین قابلیت در این نسخه، معرفی «منیژه‌ جدید» به عنوان دستیار صوتی هوشمند جدید است.

به گزارش فاواپرس، نقشه و مسیریاب نشان در نسخه جدید خود «منیژه‌ جدید» را به عنوان دستیار صوتی هوشمند جدید این اپلیکیشن معرفی کرده است. نسخه‌ی جدید منیژه نسبت به نسخه‌ی قبلی، لحن زیباتری دارد و از هوش مصنوعی کارآمدتری برخوردار است تا دستورات صوتی و نام خیابان‌ها با لحنی کاملا انسانی، شیوا و غیر رباتیک بیان شود.

تلفظ دقیق نام کوچه و خیابان‌ها از اولین نسخه نشان در پاییز ۱۳۹۶ در این اپلیکیشن وجود داشت و تا مدت‌ها نشان تنها مسیریابی بود که نام خیابان‌ها را اعلام می‌کرد. نکته‌ای که وجود داشت این بود که کاربران برای شنیدن نام خیابان‌ها باید لحن رباتیک و تا حدی خشک سخنگوی قدیمی را می‌پذیرفتند یا به سراغ سخنگوی جدیدتری می‌رفتند که صدایش به شکل استودیویی ضبط شده بود اما نام خیابان‌ها را اعلام نمی‌کرد.

حالا نقشه و مسیریاب نشان اعلام کرده سخنگوی تازه‌اش که «منیژه‌ جدید» نام دارد پس از یک سال تلاش و همکاری با یک شرکت داخلی، آماده عرضه شده است.

جواد عامل، مدیرعامل نقشه و مسیریاب نشان، در خصوص چگونگی آماده‌سازی سخن‌گوی جدید نشان گفت: شیوه آماده‌سازی این دستیار صوتی ترکیبی از آواسازی در استودیو با استفاده از گویندگان حرفه‌ای و سپس به‌کارگیری الگوریتم‌های جدید و هوشمندتر برای تبدیل دستورها و متن به گفتار (Text-to-Speech) بوده است. به این شکل دستیار جدید در کنار لحنی انسانی، به کمک هوش مصنوعی جدید نام تمام خیابان‌ها را نیز به شکلی رساتر بیان می‌کند.

فاواپرس / جواد عامل، مدیرعامل نشان / منیژه جدید سخنگوی نشان
جواد عامل، مدیرعامل نشان

دستیار صوتی جدید نشان با آپدیت این اپلیکیشن برای تمام کاربرانی که پیش‌فرض سخنگویشان یکی از سخنگوهای فارسی است فعال می‌شود و کسانی که سایر زبان‌ها نظیر ترکی و کردی را به عنوان پیش‌فرض انتخاب کرده‌اند می‌توانند از قسمت تنظیمات/سخنگو، «منیژه جدید» را انتخاب کنند. اکنون در نقشه و مسیریاب نشان، ۱۲ سخنگو به زبان‌های فارسی، ترکی آذری، کردی و عربی فعال و قابل استفاده است. این سخنگو دومین آپدیت مهم نشان در ماه‌های اخیر پس از عرضه‌ قابلیت‌های «رادیو نشان» و «کنکاش» است.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.