سقوط ۳۰ درصدی لونا در یک روز

لونا، ارز دیجیتال اصلی شبکه ترا (Terra)، در طول ۲۴ ساعت گذشته حدود ۳۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

لونا، ارز دیجیتال اصلی شبکه ترا (Terra)، در طول ۲۴ ساعت گذشته حدود ۳۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است. این سقوط عمدتاً تحت‌تأثیر عوامل فاندامنتال مرتبط با لوناست؛ اما آن‌طور که از نمودارها پیداست، ممکن است این ارز دیجیتال در ادامه سقوط عمیق‌تری را هم تجربه کند.

به گزارش فاواپرس به نقل از کوین تلگراف؛ ترس، بلاتکلیفی و شکی که نسبت به استیبل کوین شبکه ترا، یعنی یو‌اس‌تی (UST)، در بازار به وجود آمد، باعث شد که قیمت لونا هم به‌شدت کاهش یابد.

قیمت لونا در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۳۰ درصد کاهش یافته و به ۵۸ دلار رسیده است. این رقم پایین‌ترین قیمت لونا در سه ماه اخیر محسوب می‌شود. روز گذشته و قبل از سقوط قیمت لونا یک نهنگ ۲۸۵ میلیون دلار از استیبل کوین یو‌اس‌تی خود را فروخت و در نتیجه این فروش، ارزش یو‌اس‌تی که در شرایط عادی باید برابر با یک دلار باشد، تا کف ۰.۹۸ دلاری کاهش یافت.

طبق سیاست پولی پروتکل ترا، از توکن لونا برای ثابت‌نگهداشتن قیمت یو‌اس‌تی استفاده می‌شود. در نتیجه، زمانی که ارزش یو‌اس‌تی بیشتر از ۱.۰۰ دلار باشد، پروتکل ترا کاربرانش را تشویق می‌کند تا با سوزاندن لونا، یو‌اس‌تی‌های جدید تولید کنند. برعکس، زمانی که قیمت یو‌اس‌تی به کمتر از ۱.۰۰ دلار می‌رسد، پروتکل ترا کاربرانش را تشویق می‌کند و به آنها پاداش می‌دهد تا یو‌اس‌تی‌های خود را بسوزانند و در ازای آن لونا دریافت کنند.

بنابراین، با کاهش عرضه یو‌اس‌تی، ارزش لونا طبیعتاً باید کاهش یابد. ویل کامینز (Will Comyns)، محقق وب‌سایت تحلیلی مساری (Messari)، گفته است که به همین صورت، با رشد عرضه یو‌اس‌تی ارزش لونا نیز افزایش می‌یابد.

نمودار زیر روند نزولی مداوم عرضه روزانه یو‌اس‌تی (بخش پایین تصویر) را نشان می دهد که با افزایش نسبی عرضه روزانه لونا (بخش بالای تصویر) نیز همراه بوده‌ است. در ۸ مه (۱۸ اردیبهشت)، روند تغییرات عرضه یو‌اس‌تی برای اولین بار در دو ماه گذشته نزولی شد و به منفی ۲۸٬۱۰۰ واحد رسید. در همین روز، عرضه لونا هم ۴۳۶٬۷۶۸ واحد افزایش یافت.

فاواپرس / تغییرات روزانه عرضه لونا و یو‌اس‌تی
تغییرات روزانه عرضه لونا و یو‌اس‌تی

به‌طور کلی، عرضه بیش از حد روزانه لونا در برابر کاهش تقاضا یا ثابت‌ماندن تقاضا در بازار احتمالاً دلیل کاهش قیمت لونا در روزهای اخیر بوده‌ است.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.