افزایش قیمت سهام توییتر در پی اقدام دوباره ماسک به خرید

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و بنیان‌گذار اسپیس‌اکس، ۳۳.۵ میلیارد دلار بودجه برای خرید توییتر گردآوری کرده است.

به گزارش فاواپرس، به نقل از CNBC، ماسک در مذاکراتی با جک‌ دورسی، بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق توییتر، و دیگر افراد سعی دارد آنها را برای کمک به تامین مالی یا ارائه سهام‌شان در جهت تکمیل قرارداد توییتر متقاعد کند. ماسک برای خرید توییتر در حال تشکیل هلدینگی است که نامه‌ای به سرمایه‌گذاران ارسال کرده و ضمن آن مدیرعامل تسلا و اسپیس‌اکس بار دیگر بر تعهد خود به تکمیل قرارداد توییتر تاکید کرده است.

سهام توییتر در پی انتشار این خبر پنج درصد افزایش یافت و با این حال منبع اصلی ثروت ماسک یعنی تسلا در روز گذشته (۲۵ مه) یک درصد سقوط ارزش را تجربه کرد.

گزارش‌های قبلی نشان می‌دهد ایلان ماسک پس از تکمیل فرایند خرید ۴۴ میلیارد دلاری توییتر به مدت چند ماه عنوان مدیرعاملی توییتر را حفظ می‌کند و سپس این جایگاه به فرد دیگری منتقل می‌شود.

قرارداد توییتر از زمان پیشنهاد اولیه ماسک در ماه آوریل مسیر پرپیچ‌وخمی را پشت سر گذاشته و حالا سهام این شرکت بسیار پایین‌تر از قیمت پیشنهادی ۵۴.۲۰ دلار در ازای هر سهم معامله می‌شوند. چنین شرایطی معمولاً نشان‌دهنده عدم اطمینان سرمایه‌گذاران از اجرایی شدن قرارداد با همان قیمت پیشنهادی است.

فاواپرس / افزایش قیمت سهام توییتر در پی اقدام دوباره ایلان ماسک به خرید

ماسک پیش از این در ماه مه با اعلام «توقف موقت» این قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری تا زمان بررسی نسبت حساب‌های جعلی و اسپم به کل حساب‌های توییتری، قیمت سهام این شرکت را به شدت کاهش داد. ماسک در کنفرانس تکنولوژی میامی اعلام کرد شاید این قرارداد با قیمت پایین‌تری نهایی شود و دلیلش هم فعالیت حساب‌های نامعتبر و حجم بالای آنها در این پلتفرم شبکه اجتماعی است.

توییتر در گزارش خود برای اولین سه‌ماهه سال جدید مالی به وجود «حساب‌های جعلی یا اسپم» در کنار کاربران معتبر و قابل بهره‌برداری (mDAU) این شرکت اجتماعی اذعان کرد. این شرکت در مستندات منتشرشده نوشت: «ما نمونه‌ای از حساب‌ها را بررسی و برآورد کرده‌ایم که میانگین حساب‌های جعلی یا اسپم در اولین سه‌ماهه ۲۰۲۲ کمتر از پنج درصد mDAU بوده است.» توییتر همچنین به بزرگنمایی ۱.۴ تا ۱.۹ میلیونی کاربران در سه سال گذشته نیز اعتراف کرد.

سهامداران توییتر پیش از این روز چهارشنبه (۲۵ مه) به عدم انتخاب مجدد ایگان دوربن، یکی از مدیرعاملان شرکت سهامی سیلور لیک (Silver Lake)، به عنوان عضو هیات مدیره این شرکت رأی دادند. دوربن به‌ واسطه شرکت سیلور لیک از جمله شرکا و پشتیبان‌های دیرینه شرکت‌ها و قراردادهای تجاری پیشین ماسک محسوب می‌شود.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.