روشن کردن کامپیوتر در شهرداری تهران تا اطلاع ثانوی ممنوع شد

با وجود گذشت چند روز از حمله سایبری به شهرداری تهران، این نهاد همچنان با تبعات آن درگیر است و شهردار پایتخت به کارکنان خود دستور داد که از روز دوشنبه، ۱۶ خرداد تا «اطلاع ثانوی» از روشن کردن کامپیوترهای خود خودداری کنند.

در این اطلاعیه که روز یک‌شنبه، ۱۵ خرداد منتشر شده، علت این دستور «مشکل پیش‌آمده در سامانه‌های شهرداری تهران و به خصوص پرتال داخلی شهر تهران» عنوان و تاکید شده است که تنها «برخی دستگاه‌ها» و فقط برای انجام «امور ضروری» آن هم با «مسئولیت بالاترین مقام» و با «هماهنگی حراست سازمان فن‌آوری‌ و اطلاعات شهر تهران» امکان فعال شدن دارند.

گرفتن این تصمیم پس از آن اعلام می‌شود که سازمان مجاهدین خلق روز پنج‌شنبه، ۱۲ خرداد اعلام کرد که افراد این سازمان، در قالب گروهی موسوم به «قیام تا سرنگونی»، با نزدیک شدن تاریخ وفات بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، «۵۱۳۸ دوربین کنترلی» در شهرداری تهران را هک و از دسترس خارج کرده‌اند.

سازمان مجاهدین خلق هم‌زمان با انتشار کلیپی اعلام کرد که در جریان این هک بر روی وب‌سایت شهرداری و دیگر نهادها شعارهایی علیه سران جمهوری اسلامی و در تمجید از رهبران مجاهدین خلق قرار داده است.

خبرگزاری صدا و سیما در همان روز در خبری نوشت که «اختلال عمدی در صفحه داخلی سامانه داخلی شهرداری تهران برای دقایقی این سامانه را با انتشار تصویری موهن از دسترس همکاران خارج کرد.»

 

 


خبرهای مرتبط

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.