روش‌های کسب درآمد از متاورس و وب 3

برای داشتن یک شغل و کسب درآمد از متاورس و وب 3، باید مهارت‌های مورد نیاز را کسب کنیم.

به گزارش فاواپرس به نقل از کوین‌تلگراف، برای داشتن یک شغل و کسب درآمد از متاورس و وب 3، باید مهارت‌های مورد نیاز را کسب کنیم، با افراد دیگر در همین حوزه معاشرت داشته باشیم، تولید محتوا کنیم، برند خود را بسازیم و همینطور بیشتر در معرض بازار ارز دیجیتال قرار بگیریم. در این مقاله، این مباحث و نحوه انجام دادن آن‌ها را دنبال می‌کنیم.

آیا امکان کسب درآمد از متاورس وجود دارد؟

با وجود شرکت‌های بزرگی مثل مایکروسافت، متا، اوپن‌سی (OpenSea) و خیلی شرکت‌های دیگر، متاورس مسیر شغلی جدیدی را برای خیلی‌ها ایجاد کرده است. برای آشنایی با پیدا کردن شغل متاورس ، ابتدا باید بدانیم که این شغل، چه حوزه‌هایی را شامل می‌شود. در اصل، شغلی که در متاورس پیدا می‌کنید، ترکیبی از بلاک‌چین، هوش مصنوعی، 5G، بازی و تکنولوژی‌های وب 3 از جمله واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است. در این مقاله، قدم‌های اولیه برای پیدا کردن این شغل را بررسی می‌کنیم.

مهارت‌های مورد نیاز را کسب کنید

اولین قدم داشتن شغل و کسب درآمد از متاورس، به دست آوردن مهارت‌ها و دانش مورد نیاز است. به طور مثال، فردی که می‌خواهد آواتار‌های سه‌بعدی طراحی کند، باید با نرم‌افزارهای طراحی سه‌بعدی مثل Blender ،Maya ،Cinema 4D آشنا باشد. همچنین نیاز دارد که با بازی‌سازی نیز آشنا باشد.

اکثر مشاغل در متاورس، مثل مشاغل مربوط به مهندسی، نیاز به یکسری مهارت‌های رقابتی دارند؛ مثل دانش نود جی‌اس (NodeJS)، جاوا اسکریپت (Javascript)، API و ری اکت (React).

شما می‌توانید با استفاده از دوره‌های مرتبط متاورس، یا پلتفرم‌های مختلفی از جمله Coursera و edX مهارت‌های لازم را فرا بگیرید. در مرحله اول شما باید با افراد مرتبط با این حوزه ارتباط برقرار کنید. این نکته برای برداشتن قدم اول و کارآموزی اهمیت بالایی دارد.

برند خود را بسازید

بعد از اینکه مهارت‌های مورد نیاز را بدست آوردید، برند خود را بسازید و پورتفولیو خود را به‌روز نگه‌دارید. در سایت TheMetaverseJobs.com می‌توانید فرصت‌های شغلی مختلفی را مشاهده کنید. برای اینکه خودتان را در این صنعت به بقیه نشان دهید، می‌توانید نظرات خود را در مورد این حوزه با بقیه در فضای مجازی و پلتفرم‌های مربوط به متاورس و وب 3 به اشتراک بگذارید. اما با به اشتراک گذاشتن این نظرات نمی‌توان درآمدی کسب کرد. پس راه حل چیست؟

روش‌های دیگری برای کسب درآمد وجود دارد. به طور مثال با استفاده از بازی‌های P2E مثل اکسی اینفینیتی (Axie Infinity). در این بازی به 2 روش می‌توان کسب درآمد داشت:

  1. جمع آوری توکن SLP با بازی کردن
  2. فروش ان.اف.تی‌های مربوط به این بازی.

در نظر داشته باشید که بازی‌های بلاکچینی P2E دیگری نیز وجود دارد و تنها این بازی نیست. همچنین طراحانی وجود دارند که در متاورس، برای شرکت‌ها و برندهای مختلف تصویر‌ سه‌بعدی ساختمانشان را طراحی می‌کنند. بنابراین شما می‌توانید یک طراح یا معمار متاورس شوید و کسب درآمد کنید.

فرصت‌های شغلی در متاورس و وب 3

شغل‌های مختلفی در صنعت متاورس وجود دارد. شما می‌توانید در اینجا با این شغل‌ها آشنا شوید و همچنین رنج حقوق آن‌ها را نیز مشاهده کنید.

توجه داشته باشید که بیشتر شغل‌های مرتبط با متاورس، مهارت‌های زیر را نیاز دارند:

فاواپرس / روش‌های کسب درآمد از متاورس و وب 3

بیشتر عنوان‌های شغلی مورد نیاز، به صورت زیر است:

  • مدیریت انجمن و فضای مجازی
  • تولید محتوا و ویراستاری
  • توسعه بلاک‌چین
  • توسعه‌دهنده فرانت‌اند و بک‌اند
  • خبرنگار رسانه
  • مدیر بازاریابی و پروژه
  • استراژیست‌ بازی‌سازی

به علاوه بورسیه‌های تحصیلی برای بانوان مثل برنامه Girl with Secrets یا GWS موجود است. این برنامه جلسات آموزشی، پادکست و… به صورت رایگان ارائه می‌دهد.

همچنین برای پیدا کردن شغل مرتبط، از سایت cryptocurrencyjobs.co می‌توان استفاده کرد. برای بدست آوردن این شغل‌ها لازم است که در انجمن‌های مربوطه حضور داشته باشید و ارتباط برقرار کنید.

فرصت‌های شغلی در این حوزه فراوان است، اما علاقه‌مندان بلاک‌چین، باید خود را به‌روز نگه دارند و برای کارآموزی و شغل‌های مربوط به ان.اف.تی درخواست بدهند.

روش‌های درخواست شغل‌های متاورس و وب 3

هنوز یکسری موانعی در این زمینه وجود دارد که باید رفع شوند تا فرصت‌های شغلی بیشتری در زمینه این شغل‌های مجازی ایجاد شود؛ اما انتظار می‌رود که متاورس به تدریج تکامل پیدا کند.

هرچقدر ادغام این تکنولوژی‌های جدید در زندگی افراد مختلف بیشتر و عادی‌تر شود، فرصت‌های شغلی بیشتری ایجاد می‌شود. دقیقاً مثل پیدایش اینترنت که به تدریج در زندگی افراد ادغام شد، توسعه وب 3 هم به این صورت خواهد بود که این اتفاق، دسترسی به شغل‌های مرتبط را افزایش خواهد داد.

فرصت‌های شغلی در این زمینه، در مراحل اولیه خود است، که پذیرش آن گرچه ساده است، اما ریسک‌هایی را هم با خود به همراه دارد. ریسک‌هایی از جمله از دست رفتن زمان، هزینه و تمرکز. به‌روز نگه داشتن خود با آخرین توسعه‌های فضای رمزارزها مثل برنامه‌ها و پروتکل‌های مختلف نیاز به صرف وقت و زمان دارد. اما جدا از این، مزایایی را هم به همراه دارد؛ از جمله دستمزد رقابتی، فرصت‌های یادگیری که معایب آن را پوشش می‌دهد. روش‌هایی برای وارد شدن به متاورس و وب 3 وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

کارآموزی و پیدا کردن همکار

کارآموزی یکی از بهترین روش‌ها برای لذت بردن و یادگیری در هر زمینه و رشته است و باعث افزایش تجربه خواهد شد. به علاوه پیدا کردن کسی که در این زمینه کار می‌کند و مثل شما علاقه زیادی به این حوزه دارد، باعث می‌شود که یادگیری شما سریع‌تر شود، شک و تردید شما از بین برود و همچنین اعتماد به نفس شما افزایش پیدا کند.

کسب درآمد از متاورس با مشارکت در برنامه‌های مربی‌گری رایگان

برای افزایش مهارت خود در فضای وب 3 می‌توانید از برنامه 18 هفته‌ای DLT Talents که توسط مرکز بلاک‌چین مدرسه فرانکفورت ایجاد شده، استفاده کنید. این برنامه، روی توسعه حرفه‌ای بانوان در اکوسیستم بلاک‌چین تمرکز کرده است. همچنین برنامه دیگری به نام DeFi Talents وجود دارد که شرکت‌کنندگان را برای شغل‌های مرتبط با فضای دیفای آماده می‌کند.

با استفاده از این برنامه‌ها، شما می‌توانید به شغل‌های مختلفی در این فضا دسترسی داشته باشید و همچنین در جهت توسعه فضای وب 3 حرکت کنید و کاملاً به‌روز باشید تا بتوانید به کسب درآمد از متاورس بپردازید.

شرکت‌کردن در انجمن‌های فضای رمزارز و عضو شدن در یک دائو

علاوه بر موارد گفته شده، تمام فضای وب 3، در جامعه تعریف می‌شود و سازمان خودمختار غیرمتمرکز، کسب‌وکاری است که تماماً توسط جامعه اداره می‌شود. این سازمان‌ها، انسان را از وظایف خسته‌کننده و ناخوشایند، رها می‌کند و تصمیم‌گیری با سرعت بالا را ترویج می‌کند.

این تکنولوژی، به گروه‌های مختلف مردم اجازه می‌دهد تا با هزینه کم، وارد این محیط مجازی شوند و جامعه آن را تشکیل دهند. در این جوامع، استخدام‌کنندگان می‌توانند افراد بااستعداد و علاقه‌مند را پیدا کنند یا جویندگان کار می‌توانند برای موقعیت‌های خالی درخواست کار دهند.

بنابراین سعی کنید که عضو یک دائو شوید یا در انجمن‌های مختلف در پلتفرم دیسکورد و پروژه‌های مختلف شرکت کنید تا از فرصت‌های شغلی مختلف در فضای بلاک‌چین و کسب درآمد از متاورس اطلاع پیدا کنید.

در توییتر فعال باشید و به برنامه‌های همکاری درخواست دهید

شرکت‌های مختلفی در حوزه‌های مشاوره تکنولوژی، توسعه محصول یا کار مدیریت و ادمینی کمک لازم دارند. برای پیدا کردن این شرکت‌ها، نیاز است که در توئیتر فعال باشید. افراد در توئیتر سوالات مرتبطی می‌پرسند که آن‌ها را می‌توانید با هشتگ Cryptotwitter پیدا کنید. به عنوان یک علاقه‌مند به حوزه بلاک‌چین، کارهای زیر را در توئیتر باید انجام دهید:

در هشتگ cryptotwitter، گاهی اوقات موضوعات ترند شده فضای بلاک‌چین و فرصت‌های شغلی را می‌توان پیدا کرد. این به شما کمک می‌کند تا شغل مورد نظر خود را پیدا کنید. همچنین فعالیت بالای خودتان در توئیتر باعث ایجاد فرصت‌های بیشتری برای شما می‌شود.

جمع‌بندی

شما بعد از اینکه ایده مورد نظر خود را پیدا کردید و مهارت خود را افزایش دادید، می‌توانید برای پیدا کردن شغل و کسب درآمد از متاورس از طریق موارد گفته شده اقدام کنید.

برای فعالیت بیشتر در فضای بلاک‌چین، در پلتفرم‌های مختلف مثل توئیتر و تلگرام و دیسکورد فعال باشید و در یک دائو عضو شوید. اگر در این فضا برای بقیه مفید و ارزشمند واقع شوید، این باعث دیده‌شدن بیشتر شما خواهد شد و می‌توانید راحت‌‌تر، شغل مورد نظر خود را در این دنیای غیرمتمرکز پیدا کنید.

 

 

منبع cointelegraph
مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.