اخراج کارمندان اسپیس ایکس به دلیل انتقاد از رفتار ایلان ماسک

اسپیس ایکس تعدادی از کارمندان خود را که در نامه‌ای از رفتار ایلان ماسک انتقاد کرده بودند اخراج کرد.

اسپیس ایکس تعدادی از کارمندان خود را که در نامه‌ای از رفتار ایلان ماسک انتقاد کرده بودند اخراج کرد. این شرکت گردشگری فضایی، در بیانیه خود توضیح داد که کارمندان با نوشتن چنین نامه‌ای، از حد خود فراتر رفته‌اند.

کارمندان اسپیس ایکس در نامه خود ادعا کرده بودند که رفتار ماسک به ویژه در هفته‌های اخیر، باعث انحراف حواس و شرمندگی آن‌ها شده است. در این نامه با استناد به سیاست‌های اسپیس ایکس، از این شرکت خواسته شده تا «رفتار خطر آفرین ایلان در توییتر را حل و فصل و محکوم کند». در بخشی از نامه آمده است: به عنوان مدیرعامل و برجسته‌ترین سخنگوی ما، ایلان به عنوان چهره اصلی اسپیس ایکس شناخته می‌شود. بسیار مهم است که تیم‌ها و استعدادهای ما متوجه شوند که پیام‌های او منعکس‌کننده کار، ماموریت یا ارزش‌های ما نیست.

فاواپرس / اخراج کارمندان اسپیس ایکس به دلیل انتقاد از رفتار ایلان ماسک

اخراج کارمندان اسپیس ایکس توسط رییس شرکت

با این وجود، طبق گزارش نیویورک تایمز، «گوئین شاتول» رئیس و مدیر عامل شرکت SpaceX، تعدادی از تهیه‌کنندگان این نامه را اخراج کرده است. شاتول در نامه‌ای توضیح داد که اسپیس ایکس تعدادی از کارمندانی که در ساخت این نامه دخیل بوده‌اند را اخراج کرده است. در بخشی از این نامه آمده است: نامه و درخواست‌ها باعث می‌شود تا کارکنان احساس ناراحتی، ترس و آزار و اذیت داشته باشند، زیرا آن‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد تا چیزی را امضا کنند که نظرات آن‌ها را منعکس نمی‌کند. ما کارهای زیادی برای انجام دادن داریم و به این نوع فعالیت‌های بیش از حد نیازی نداریم. برای این حواس پرتی متاسفم. لطفا روی ماموریت اسپیس ایکس متمرکز بمانید و از زمان خود در محل کار برای انجام بهترین کار ممکن استفاده کنید. اینگونه به مریخ خواهیم رسید.

با این حال، یکی از کارمندانی که در نوشتن نامه مشارکت داشته، استدلال می‌کند که ایمیل شاتول فاقد حساسیت نسبت به ریزه کاری‌های موجود در شرکت است.

ماسک همیشه یکی از فعال‌ترین کاربران شبکه اجتماعی توییتر بوده و از زمان پیشنهادش برای خرید این شبکه اجتماعی که البته هنوز نهایی نشده، رفتار او در شبکه‌های اجتماعی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.