مجمع مبین وان 50 ریال سود تقسیم کرد

مجمع سالانه شرکت «مبین وان کیش» به منظور بررسی عملکرد سال مالی ۱۴۰۰ برگزار شد. همچنین در این مجمع ۵۰ ریال سود برای هر سهم تقسیم شد. بر اساس صورت‌های مالی، EPS (سود به ازای هر سهم) این شرکت ۱۳۳ ریال است.

به گزارش فاواپرس، مسعود وکیلی‌نیا مدیرعامل شرکت مبین‌ وان کیش در مجمع سالانه این شرکت به ارائه گزارش عملکرد یک‌ساله پرداخت. او با اشاره به اینکه ۱۴۰۱ سال دانش‌بنیان است گفت: با توجه به اینکه مبین‌وان در حوزه آی‌تی و آی‌سی‌تی فعالیت دارد و در پروژه‌های دانش‌محور و استارت‌آپ‌های دانش‌بنیان سرمایه‌گذاری می‌کند سال خوبی پیش روی ماست.

او ادامه داد: بعد از سال ۹۹ ما روی چند حوزه تمرکز ویژه داشتیم که یکی از آنها حوزه فین‌تک بود. علاوه بر این در حوزه پلتفرم‌های نوآوری باز و سرویس‌های متنوع از جمله هاب API نیز سرمایه‌گذاری کردیم که در سال جاری از آن رونمایی خواهیم کرد.

وکیلی‌نیا معتقد است حوزه بازی در کشورهای توسعه‌یافته روزبه‌روز مهم‌تر می‌شود. او گفت: این یکی از حوزه‌هایی است که ما در مبین‌وان روی آن سرمایه‌گذاری کردیم و در حال برنامه‌ریزی و ورود به بازارهای ترکیه و نیجریه هستیم.

او همچنین به حوزه اگریگریتور (تجمیع‌کننده‌های محتوا و خدمات) و همچنین پیامک به عنوان دیگر حوزه‌های سوددهی که مبین‌وان بر آنها تمرکز کرده اشاره کرد و افزود: در این حوزه‌ها حتی در خرداد هم نسبت به اردیبهشت سال جاری رشد ۵۰ درصدی داشتیم.

VODها یا محصولات فیلم‌محور حوزه دیگری بود که مدیرعامل مبین وان به عنوان یکی از سرمایه‌گذاری‌های شرکت به آن اشاره کرد. او با اشاره به همکاری‌هایی که پیش از این با آسیاتک در خصوص تماشاخانه انجام شده عنوان کرد: در حال حاضر تمرکز ما بر محصول خودمان در این حوزه است و در تلاشیم تا به یکی از بازیگران اصلی حوزه VOD تبدیل شویم.

وکیلی‌نیا به اقداماتی که تاکنون در حوزه دیتاسنتر و فضای ابری در مبین وان انجام شده اشاره کرد و افزود: اگرچه شروع سرمایه‌گذاری با ۱۵ رک و محدود بوده است اما توانایی مشارکت در طرح‌هایی که با ۵۰۰ رک ساخته می‌شود را نیز داریم.

او در ادامه درآمد عملیاتی منفی ۴.۵ میلیاردی این شرکت در سال ۹۹ را نتیجه مصوباتی دانست که در حوزه تنظیم مقررات انجام شد و ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ توانستیم شرکت را به ریل بازگردانیم و درآمدهای عملیاتی را افزایش دادیم و تراز شرکت را مثبت کردیم و به ۵.۵ میلیارد تومان رساندیم.

وکیلی‌نیا با اشاره به اینکه ایجاد زیرساخت‌های درآمدی و کسب‌وکاری جدید زمان‌بر است گفت: در سال ۱۴۰۰ مبین وان از چند منبع درآمدی و به طرق کاملاً پایداری به درآمد عملیاتی خوبی رسید و سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام شد نیز به ثمر نشست.

او در ادامه با اشاره به اینکه هزینه‌های عمومی، اداری و فروش شرکت در سال ۱۴۰۰ کمتر از تورم رشد داشت گفت: هزینه‌های عمومی و اداری و همچنین دستمزدها در سال ۹۹، ۶ میلیارد تومان بوده اما در سال ۱۴۰۰ این حوزه تنها ۵۰۰ میلیون تومان رشد داشت و این نشان‌دهنده نظم مالی‌ای بود که در دوره گذار به آن نیاز داشتیم.

مدیرعامل مبین وان همچنین به حل معضلات مطالبه پیمانکاران و کاهش ریسک بیمه و مالیات این شرکت اشاره کرد و گفت: در سال ۹۹ به پرونده‌های مالیاتی و بیمه شرکت رسیدگی شد و بخش زیادی از آنها تعیین تکلیف شدند.

فاواپرس / مبین وان کیش

پیش‌بینی رشد ۵۰ درصدی درآمدها

او با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی درآمدهای عملیاتی شرکت در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ توضیح داد: با توجه به منابع درآمدی جدید تعریف‌شده و سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها درآمدهای عملیاتی شرکت در سال ۱۴۰۱ رشد ۵۰ درصدی خواهد داشت. رشد ۳۰ درصدی درآمدها در خرداد سال جاری نسبت به اردیبهشت نیز گواهی بر امکان تحقق افزایش درآمد پیش‌بینی‌شده است.

مدیرعامل مبین وان با بیان این نکته که درآمد سود ناخالص شرکت در سال ۹۹ منفی ۴.۵ میلیارد تومان بوده گفت: این درآمد در سال ۱۴۰۰ به ۵.۵ میلیارد تومان رسید که روند مثبت ۱۰ میلیارد تومانی را در سال گذشته نشان می‌دهد.

وکیلی‌نیا به سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر و بورسی این شرکت در سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: در این حوزه یک استارت‌آپ و همچنین سه درصد از سهام آسیاتک را خریدیم که خرید سهام آسیاتک سود ۶۰ میلیارد تومانی برای ما به همراه داشته است.

او با این توضیح که جمع سود مبین وان از سال ۹۷ تا ۱۴۰۰، ۴۲ میلیارد تومان بوده است گفت: نقدینگی به‌دست‌آمده شرکت از محل سرمایه‌گذاری‌های دو سال گذشته ۹۰ میلیارد تومان بوده است.

مدیرعامل مبین وان در پایان از پرداخت بدهی‌ها، وجود نقدینگی و لزوم سرمایه‌گذاری و ایجاد درآمد پایدار و ثابت به عنوان نکات مثبت نام برد و گفت: موظفیم در سال جاری ۲۵ درصد از سهام آسیاتک خود را بفروشیم و نقدینگی حاصل از آن را در سایر حوزه‌ها سرمایه‌گذاری خواهیم کرد. لاین‌های درآمدی‌ای که تعریف کرده‌ایم به سوددهی رسیده و فقط سود یکی از سرمایه‌گذاری‌های جدید ما از سهام آسیاتک هم بیشتر بوده است.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.