فراهم شدن امکان خرید بیمه قسطی به صورت آنلاین

برای نخستین بار در کشور امکان خرید بیمه‌نامه به صورت قسطی فراهم شد.

برای نخستین بار در کشور امکان خرید بیمه‌نامه به صورت قسطی فراهم شد. ازکی وام با همکاری سکوک با استفاده از سفته الکترونیکی امکان خرید بیمه‌نامه را در اپلیکیشن خود فراهم کرده و افراد می‌توانند بیمه‌نامه‌های خود را در اقساط ۹ ماهه از بیمه آسیا خریداری کنند.

علیرضا ماهیار، معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی، در نشست خبری رونمایی استفاده از سفته الکترونیکی در صنعت بیمه برای نخستین بار، با اشاره به اینکه ۲۵ اردیبهشت امسال شعبه ملی‌پلاس بانک ملی افتتاح شد، گفت: یکی از رسالت‌های مهم این شعبه ارتباط موثر و تنگاتنگ شرکت‌های دانش‌بنیان، استارت‌آپ‌ها و پلتفرم‌های این حوزه با صنعت و بازارها و محصولات بانک بود.

او ادامه داد: امروز ما در کشور پلتفرم‌های متفاوتی داریم که پیش از این تعامل خوبی با حوزه بانک نداشته‌اند و تقویت این ارتباط از طریق جاری‌سازی زیرساخت‌ها بسیار مهم است. از این رو تلاش ما در بانک ملی بیشتر جاری‌سازی زیرساخت‌هاست.

ماهیار در ادامه ظرفیت بی‌نظیر موجود در حوزه‌های مختلف فین‌تک را یادآور شد و گفت: ترکیب این پلتفرم‌ها کانسپت بانکداری سنتی را به چالش می‌کشد. در این میان هرچه محصولات بانکی را در خدمت این حوزه بگذاریم شاهد موفقیت بیشتری خواهیم بود.

معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی با اشاره به اینکه مجموعه ازکی وام برای استفاده از سفته الکترونیکی در صنعت بیمه پیش‌قدم شد گفت: سفته الکترونیکی برای جلوگیری از فرایندهای سنتی و پرداخت هزینه‌های بالا اتفاق افتاد و مجموعه از‌کی‌وام با محصول سفته الکترونیکی آشنا شد.

او افزود: امروز شاهد هستیم که این محصول در مجموعه فین‌تکی قرار می‌گیرد و در این چند وقت اخیر پنج هزار سفته صادر شده است. این آمار به زودی به بالای روزی ده‌ها هزار خواهد رسید.

ماهیار ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه در بانک ملی با جاری‌سازی زیرساخت‌ها به سمت کمک به پلتفرم‌ها برای استفاده از ابزارهای بانکی حرکت کنیم گفت: صراحتاً می‌گویم دنبال جاری‌سازی فضای فین‌تک داخل بانک ملی هستیم و می‌خواهیم بانک ملی را به عنوان فین‌تک بنک ملی جا بینداریم.

به دنبال انحصار نیستیم

محمدمهدی مومنی، مدیرعامل ازکی وام، در این برنامه ضمن رونمایی از استفاده از سفته الکترونیکی در اپلیکیشن ازکی گفت: در صنعت بیمه برای اولین بار شاهد استفاده از سفته الکترونیکی برای خرید قسطی بیمه‌‌نامه‌های مختلف هستیم.

او افزود: در ازکی از ابتدا هدف‌مان این بود که عمق بازار بیمه را افزایش دهیم تا آحاد مردم خدمات بیشتری دریافت کنند و بیمه، پوشش‌دهنده حوادث مختلف زندگی آنان باشد. در همین راستا با توجه به اینکه خرید اقساطی بیمه در پلتفرم‌ها ممکن نبود و در شبکه سنتی هم پرداخت سخت بود به سراغ سیستم پرداخت اقساطی رفتیم.

او ادامه داد: با همکاری شرکت سکوک در استفاده از سفته الکترونیکی امروز این امر محقق شده و در فرایندی پنج دقیقه‌ای افراد می‌توانند بیمه‌نامه خود را از بیمه آسیا و در اقساط ۹ ماهه تهیه کنند. این سرویس می‌تواند در خدمت سایر همکاران باشد و ما به دنبال انحصار نیستیم بلکه هدف‌مان کمک به کل صنعت است.

صدور صد هزار سفته الکترونیکی در سه ماه

احمد تقوایی‌‌نجیب، سرپرست مرکز فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند وزارت اقتصاد، نیز در ادامه این نشست با بیان این مطلب که دور از ذهن بود روزی صدور اوراق بهادار به صورت الکترونیکی انجام شود گفت: انتظارات دوستان حقوقی و مالی متفاوت بود و قاعده و روندهایی تعریف کرده بودند که امکان تجمیع همه موارد را میسر نمی‌کرد.

او ادامه داد: ولی رویکرد پیش‌ روی وزیر اقتصاد کمک کرد سدها از میان برداشته شود و از بهمن پارسال این سرویس را در بانک‌های مختلف عملیاتی کنیم. ما در سطح کشور ظرف سه ماه بیش از صد هزار سفته الکترونیکی صادر کردیم که اتفاق بسیار خوبی و حرکت رو به جلویی است.

تقوایی‌نجیب توضیح داد: از سال گذشته این حرکت بسیار مورد استقبال بوده و ظرف سه ماه آینده نیز برنامه داریم تا سایر بانک‌ها به این مسیر بپیوندند و جاری‌سازی و استفاده از سرویس‌های پایه‌ای کلان در مسیر خدمت‌رسانی هدف ماست.

سرپرست مرکز فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند وزارت اقتصاد گفت: اینکه ما در صدور بیمه‌نامه‌ها این امکان را فراهم کنیم که مردم از شرایط اقساطی برخوردار شوند اتفاق بسیار خوبی است و امیدوارم این مسیر ادامه یابد.

او در پایان گفت: در حوزه بانکی و سایر صنایع به ابتکاراتی از این دست نیازمندیم و امیدواریم ما به عنوان یک نهاد حاکمیتی بتوانیم زیرساخت لازم را هموار کنیم.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.