مدیرعامل فناپ در نمایشگاه شهر هوشمند

مدیرعامل فناپ در نمایشگاه شهر هوشمند: مسائل واقعی صنعت را شناسایی و راه‌حل‌های متناسب ارایه کنیم.

به گزارش واحد روابط عمومی و برندینگ فناپ، سومین نمایشگاه شهر هوشمند (City Smart Expo 2022) از 12 تیرماه آغاز به کار کرد.

«نمایشگاه شهر هوشمند» با حمایت وزارت کشور (مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار)، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، سازمان‌ها، اتحادیه‌ها، انجمن‌ها و نهادها از 12 تا 14 تیر در محل مصلای تهران در حال برگزاری است.

این نمایشگاه که با محورهای ساختمان‌های هوشمند، دولت هوشمند، انرژی، حمل‌ونقل هوشمند، محیط زیست هوشمند، تجهیزات زیرساخت‌های اطلاعات و مخابرات، سلامت، آموزش و پرورش، اقتصاد هوشمند، و امنیت در شهرهای هوشمند برگزار شده، بزرگ‌ترین گردهمایی شرکت‌های برتر هوشمندسازی کشور است که نقشی اساسی ‌در توانمندسازی شهرهای نوآور و نیز تصمیم‌گیری بهتر مدیران شهری برای ارائه‌ هر چه بهتر خدمات نوی شهری دارد.

دکتر جوانمردی، مدیرعامل هلدینگ فناپ، ضمن بازدید از این نمایشگاه و غرفه شرکت «فناپ‌زیرساخت» اظهار داشت: «گروه فناپ شعار کلیدی خود را «سکوی خلق آینده» می‌داند و ما مسئولیت حوزه‌ هوشمندی و انقلاب صنعتی چهارم را در مجموعه فناپ و شرکت فناپ‌زیرساخت بر عهده داریم. با توجه به چشم‌انداز آینده، بی‌شک باید بر موضوعاتی متمرکز شویم که بتوانیم مسائل را در حوزه‌ شهری و صنعتی با نفوذ هر چه بیشتر ارکان مختلف هوشمندی و فناوری‌های جدید و مدل‌های کسب‌وکاری متفاوت حل کنیم و برای مشکلات و چالش‌ها راه‌حلی بیابیم. در واقع، اگر با نگاهی گسترده و فراگیر به صنعت بنگریم، درمی‌یابیم که صنایع کشور ما از مشکلات زیادی رنج می‌برند و در عمل بهره‌وری پایینی دارند و تولیدات و محصولات آنها رقابت‌پذیر نیستند و به این ترتیب، با حجم بالایی از استهلاک صنعت روبه‌رو هستیم. همه‌ این موارد، نگاه کلانی می‌طلبد و مستلزم این است که با افق‌گشایی جدید و نفوذ صنعت چهار بتوانیم رقابت‌پذیری صنعت‌مان را حفظ کنیم».

شهاب جوانمردی در ادامه افزود: «بی‌شک، مجموعه فناپ و شرکت فناپ‌زیرساخت با داشتن قابلیت‌ها، امکانات، و سرمایه‌های انسانی خود، این ظرفیت را دارد که مسائل واقعی صنعت را شناسایی کند و راه‌حل‌های متناسب و رو به آینده ارائه دهد».

وی همچنین در ادامه اضافه کرد: «این موضوع در شهرهای ایران هم قابل مشاهده است، و ما برای اینکه یک زندگی شهری مناسب شهروند ایرانی فراهم کنیم، با توجه به پیچیدگی‌هایی که در ارکان مختلف شهری دارد، بدون بهره‌گیری از فناوری‌ها و تفکر جدید این امکان را نخواهیم داشت که مقدمات شایسته‌ای برای این منظور فراهم سازیم. شرکت فناپ‌زیرساخت این قابلیت را دارد تا با بهره‌گیری از توانمندی‌های درون‌سازمانی خود بر مسائلی متمرکز شود که کیفیت زندگی شهری را بالا ببرد. وضعیتی که امروز ما در کلان‌شهرها با آن مواجه‌ایم، برای مثال ترافیک، اتلاف زمان و عمر شهروندان، آلودگی، نبود عدالت دسترسی به امکانات و ده‌ها موضوع و مسئله دیگر، همگی امکان و موقعیتی برای ما هستند که بتوانیم بر آنها متمرکز شویم و به حل و رفع موانع و چالش‌ها بپردازیم. اگر ما نگاهی دقیق‌تر به معضلات و مسائل خود داشته باشیم و اقدام به شناسایی مشکلات کلیدی خود کنیم و برای آن راه‌حلی ارائه دهیم، چه در فناپ باشیم یا هر جای دیگر، به‌طور حتم بهتر و بیشتر می‌توانیم به هدف خود دست یابیم».

گفتنی است در روز‌های برگزاری این نمایشگاه، سخنرانی‌های علمی و تخصصی و کارگاه‌های آموزشی درباره معرفی ابعاد مختلف هوشمندسازی و ویژگی‌های شهر‌های هوشمند، با حضور صاحب‌نظران داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.