دبی به مرکز رمزارز و متاورس جهان تبدیل می‌شود

دولت دبی قصد دارد بخشی از دفاتر خود را به متاورس انتقال دهد. به گفته شراد آگاروال (Sharad Agarwal)، مدیر ارشد متاورس Cybergear، دولت دبی در حال حاضر به دنبال شرکت‌های ثالث است تا در روند انتقال برخی از بخش‌‌های دولتی به متاورس، به آنها کمک کند.

بنابر گزارش‌‌ها، دبی برخی از بخش‌های دولتی خود را به متاورس می‌برد تا کاربران بتوانند در آینده، کارها و فعالیت‌های خود را در فضای متاورس و با استفاده از تجهیزات آن انجام دهند. این اقدام جدید دولت دبی، گام بزرگ و مهمی در جهت برنامه‌هایی است که با عنوان Dubai Metaverse Strategy معرفی شده بود. بر اساس این استراتژی، تکنولوژی متاورس درواقع بخش مهمی از آینده امارات را می‌سازد.

اهداف دبی برای انتقال دفاتر دولتی به متاورس

شراد آگاروال، مدیر ارشد متاورس Cybergear (یک شرکت متاورس مستقر در دبی) در یک رویداد محلی با موضوع متاورس در مورد برنامه‌های جدید دولت دبی صحبت کرد. او توضیح داد: «ما درخواست‌های زیادی را از ادارات و وزارتخانه‌های دولتی دریافت کرده‌ایم تا آنها را در Metaverse فعال کنیم. دبی به مرکز ارزهای دیجیتال و متاورس جهان تبدیل می‌شود؛ تنها مسئله زمان است.»

فاواپرس / دبی به مرکز رمزارز و متاورس جهان تبدیل می‌شود

ساخت این مناطق و استقرار فعالیت آنها زمان بر است. آگاروال در ادامه توضیح داد: «کار سختی است، بنابراین باید تصمیم بگیرید که چه خدماتی را می‌خواهید ارائه دهید و مدل کسب‌وکار و سپس سازوکاری را مشابه آنچه در دنیای فیزیکی وجود دارد، مستقر کنید.»

دبی یکی از کشورهایی بوده که برنامه‌ای جهانی را برای تبدیل کردن متاورس به صنعتی سودآور در آینده در نظر گرفته است. استراتژی متاورس دبی، درواقع مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های رسمی است که قصد دارد تا سال 2030، 1 درصد از درآمد ناخالص داخلی (GDP) را از متاورس به دست آورد و 42 هزار شغل مجازی ایجاد کند. کشورهای دیگری همچون کره جنوبی هم قصد دارند صنعت متاورس خود را توسعه دهند و حدودا 177 میلیون دلار برای این پروژه سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

برخی نمی‌توانند جذابیت متاورس دبی را ببینند؛ اما آگاروال در مورد یکی از کاربردهایی که فناوری متاورس می‌تواند در آینده داشته باشد توضیح داد که همان بازار املاک و مستغلات است او می‌گوید: «دبی بازار املاک و مستغلات بزرگی دارد. در آینده، مردم می‌توانند مانند سوپرمن به یک جامعه پرواز کنند، ویلاها را نگاه کنند، فضای داخلی آنها را ببینند و همچنین دکوراسیون داخلی را به دلخواه خود پیکربندی کنند. بعد از اینکه راضی شدند، می‌توانند به صورت دیجیتال پرداخت کنند.»

رگولاتوری دارایی مجازی دبی اخیرا فعالیت خود را در متاورس راه‌اندازی کرده و یکی از پیشگامان این فضا است.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.