چالش تیک تاک جان دو کودک را گرفت

خانواده دو دختر جوان که گفته می‌شود در نتیجه چالش تیک تاک جان خود را از دست داده‌اند، از این پلتفرم شکایت کرده و ادعا دارند الگوریتم‌های «خطرناک» تیک تاک مقصر مرگ فرزندانشان است.

به گزارش فاوا پرس، والدین دو دختری که در سال 2021 در یک چالش تیک تاک با نام «blackout challenge» جان خود را از دست دادند، روز سه شنبه شکایت خود را در دادگاه عالی لس آنجلس آمریکا تنظیم کردند.

چالش خاموشی (blackout challenge) کاربران را تشویق می‌کرد با فشردن گلو خود را خفه کرده و سپس از تجربه بی‌هوش شدن برای دیگران بگویند.

در پی شکایت این خانواده، مرکز حقوقی قربانیان رسانه های اجتماعی (SMVLC)اذعان دارد خانواده دو کودک قربانی، ادعا می‌کنند «الگوریتم خطرناک این پلتفرم (تیک تاک) به طور عمدی و مکرر» ویدئوهای چالش تیک تاک را در فید کودکان قرار داده و آن‌ها را تشویق به شرکت در چالشی می‌کند که در نهایت جان آن‌ها را می‌گیرد.

از طرفی Matthew P Bergman، وکیل مؤسس SMVLC می‌گوید تیک تاک باید به خاطر ارسال محتوای مرگبار به این دو دختر جوان پاسخگو باشد.

TikTokمیلیاردها دلار سرمایه‌گذاری کرده است تا عمداً محصولاتی را طراحی کند که محتوای خطرناکی را که می‌داند خطرناک است و می‌تواند منجر به مرگ کاربرانش شود، ارائه دهد.

فاواپرس / چالش تیک تاک جان دو کودک را گرفت

یکی از قربانیان این چالش تیک تاک Lalani Erika Renee Walton، یک کودک 8 ساله بود که در سال 2021 درگذشت. در ژوئیه 2021، خانواده او متوجه کبودی روی گردن لالانی شده بودند که او آن را یک اتفاق توصیف کرده بود.

در واقع اما، او ویدیوهای چالش خاموشی را تماشا کرده بود که برای اولین بار هفته‌ها قبل در فید تیک تاک او ظاهر شده بودند.

متن شکایت خانواده او اذعان دارد دختر آن‌ها همچنین معتقد بود که اگر ویدیویی از خود در حال انجام چالش Blackout پست کند، مشهور می‌شود؛ بنابراین تصمیم گرفته آن را امتحان کند.

لالانی در آن زمان هشت ساله بود و ماهیت خطرناک کاری که TikTok او را به انجام آن تشویق می‌کرد را متوجه نمی‌شد.

فاواپرس / چالش تیک تاک جان دو کودک را گرفت

قربانی دیگر نیز دختری به نام Arriani Jaileen Arroyo است که در سال 2021 توسط برادر پنج ساله‌اش در حالی که نفس نمی‌کشید پیدا شد.

تیک تاک البته در گذشته هم به دلیل اجازه انتشار چالش‌های خطرناک، مورد انتقاد قرار گرفته بود.

پزشکان پیش‌تر گزارش دادند که چالش تیک تاک با نام «چالش جعبه شیر» در سال 2021 که کاربران را به روی هم چیدن و بالا رفتن از جعبه‌های شیر تشویق می‌کرد، منجر به دررفتگی شانه‌ها، پارگی ACL و حتی آسیب‌های نخاعی شده بود.

در سال 2020 هم یک دختر 15 ساله پس از شرکت در چالش تیک تاک با نام «چالش Benadryl» که در آن کاربران برای ایجاد اثرات توهم‌زا مقدار زیادی آنتی‌هیستامین مصرف می‌کردند، جان باخت. در همان سال، دو کودک خردسال پس از شرکت در چالش جمجمه شکن (skull breaker) که باعث تشنج یکی از قربانیان شد، متهم به حمله فیزیکی شدند.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.