کیوان امام وردی به اعدام محکوم شد

شیما قوشه وکیل شاکیان پرونده کیوان امام وردی که به تجاوز به ده ها زن جوان متهم است، از محکومیت او به اعدام در دادگاه بدوی خبر داد.

شیما قوشه دقایقی قبل در توییتی کوتاه این خبر را اعلام کرده و نوشت: کیوان امام وردی در دادگاه بدوی به اعدام محکوم شد. پایان پیام. امام وردی در اوایل شهریور سال ۱۳۹۹ با شکایت ده ها زن و افشاگری های آن ها بازداشت شد، زنانی که مدعی بودند پس از خوراندن مشروب حاوی مواد بیهوش کننده توسط وی، به آن ها تجاوز شده است.

تعارف نوشیدنی و سپس گیج شدن و بیهوشی، نقطه اشتراک تمام روایت‌ های مربوط به امام‌ وردی بود. امام وردی اما اتهام تجاوز را رد کرده و مدعی شود بود که این زنان با رضایت خود به خانه او رفته بودند.

فاواپرس / کیوان امام وردی به اعدام محکوم شد

تعداد قربانیان تجاوز امام وردی بیش از ۳۰۰ زن در طول ۱۰ سال اعالام شده بودند اما وی به گزارش روزنامه همشهری تنها به برقراری رابطه جنسی با ۵۰ دختر اعتراف کرده بود. امام وردی در جدیدترین جلسه ی دادگاه خود مدعی شده بود که تمامی اعترافاتش به تجاوز به دختران اجباری بوده است.

شیما قوشه پیش تر درباره روند دادگاه رسیدگی به پرونده تجاوزهای کیوان امام وردی گفته بود متهم طبق معمول همه اتهامات را رد و ادعا کرد که هیچ‌کدام از ارتباط‌هایش بدون رضایت طرف مقابل نبوده است. و اضافه کرد که اگر هم قبلا اقراری داشته به خاطر این بود که مأمور پلیس امنیت او را کتک زده بود تا از او اقرار بگیرد (در همین حال به نماینده پلیس امنیت حاضر در دادگاه هم اشاره کرد و گفت همین آقا) و مدعی شد که سرپرست مجتمع ارشاد من را تهدید کرده و گفته بود که اعدامت که حتما قطعی است؛ ولی اگر می‌خواهی به فکر خانواده‌ات و آبروی آنها باشی و دوست نداری این اعدام در ملأعام باشد، اقرار کن. من هم به‌همین‌خاطر خیلی ترسیده بودم و مجبور شدم اقرار کنم.

فاواپرس / کیوان امام وردی به اعدام محکوم شد

در تابستان سال ۹۹ هشتگی در فضای مجازی به راه افتاد که دختران و زنانی را که مورد تعرض و آزار جنسی قرار گرفته بودند تشویق می کرد تا پرده از این ماجرا بردارند. به دنبال این هشتگ بود که سریال تجاوزات مرد جوانی به نام کیوان امام وردی از سوی قربانیان یکی یکی برملا شد. آن ها با انتشار تصاویری از مکالمات خود با امام وردی مدعی شدند که او آن‌ ها را به خانه ی خود دعوت و پس از بیهوش کردن آن ها با یک نوشیدنی، اقدام به تعرض جنسی می‌ کرده است.

برخی از آن ها نیز ادعا کردند که او از تجاوزات خود فیلم تهیه می کرده و قربانیان را با تهدید به انتشار این ویدیوها وادار به سکوت می کرده است.

پس از این ماجرا امام وردی خیلی زود در شهریور سال ۹۹ توسط مأموران پلیس پایتخت دستگیر شد. او در بازجویی‌ ها مدعی شد که با قربانیان خود در فضای مجازی آشنا شده و آن ها با پای خود به خانه‌ اش آمده‌ اند و فقط به خاطر هیجان این کارها را انجام داده است و هیچ تنفری از زنان نداشته است.

فاواپرس / کیوان امام وردی به اعدام محکوم شد

در مهر ماه ۹۹ سردار رحیمی، رییس پلیس تهران بزرگ اعلام کرد کیوان امام وردی به تجاوز به بیش از ۳۰۰ دختر طی ۱۰ سال اعتراف کرده و ‌مأموران پلیس از مخفیگاه او فیلم‌ های سیاهی از تجاوز به ۴۶ دختر کشف کرده‌ اند. قوشه همچنین درباره ی فیلم های کشف شده از امام وردی گفت: فیلم‌هایی کشف شده اما من تعدادش را تایید نمی‌کنم. تصور من این است که فیلم‌ها را از روی تلفن همراه متهم ریکاوری کرده‌اند. حتی نمی‌توانم تایید کنم که کیوان پس از کشف فیلم‌ها اقرار به جرم کرده است.

قوشه تأکید کرد که موکلان وی به دنبال اعدام امام وردی نیستند و به نظر آن ها اعدام مشکلی را حل نمی کند. با این حال با توجه به کشف فیلم‌ های مذکور از منزل امام‌ وردی، اتهام وی از زنای به عنف به افساد فی الارض تغییر کرد، به این معنی که او به ارتکاب گسترده جرائم متهم شده است.

حکم اعدام کیوان امام وردی در دادگاه بدوی بوده و وی امکان اعتراض به آن را دارد.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.