مدیرعامل ایرانسل: پهنای باند کم نشده، مصرف اینترنت بالا رفته است

مدیرعامل شرکت ایرانسل، گفت: پهنای باند کم نشده است، بلکه مصرف اینترنت بالا رفته است و مردم در برخی ساعت‌ها که شبکه خلوت است همچون ظهر، سرعت خوبی را تجربه می‌کنند و در شب که شبکه خیلی شلوغ می‌شود سرعت اینترنت هم پایین می‌آید.

به گزارش فاوا پرس، دکتر بیژن عباسی آرند، در گفت‌وگو با سیتنا در حاشیه‌ی بازدید از پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات، پیرامون و در پاسخ به این موضوع که «آیا کاهش سرعت اینترنت می‌تواند ناشی از کاهش پهنای‌باند باشد؟» گفت: اینگونه نیست که پهنای باند کم شده باشد، بلکه مصرف بالا رفته است. از طرف دیگر باید تاکید کرد که اصولا بار اصلی ترافیک اینترنت باید بر روی شبکه‌ی ثابت باشد و نه شبکه‌ی همراه.

مدیرعامل شرکت ایرانسل، اظهار کرد: در کشور ما چون شبکه ثابت آنطور که توقع می‌رفت توسعه پیدا نکرده است، بار اصلی ترافیک بر روی شبکه‌ی همراه رفته و توسعه‌ی شبکه‌ی موبایل با توجه به افزایش شدید هزینه‌ها در چند سال اخیر، نتوانسته متناسب با توسعه‌ی تقاضا باشد و کرونا نیز این مشکل را تشدید کرده است.

وی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شبکه‌ای داریم که ظرفیت و تقاضایی دارد و در مواقعی و ساعاتی خاص این تقاضا بیش از ظرفیت موجود است که باعث می شود مشترکین در هنگام استفاده احساس کنند پهنای باند یا ترافیک کم شده است.

عباسی آرند، افزود: چیزی به عنوان کاهش پهنای باند به آن شکل وجود ندارد، پهنای باندی از خارج خریداری شده و به اپراتورها داده شده و اپراتورها نیز در سراسر کشور توزیع می‌کنند و مردم در برخی ساعت‌ها که شبکه خلوت است همچون ظهر، سرعت خوبی را تجربه می‌کنند و در شب که شبکه خیلی شلوغ می‌شود سرعت اینترنت هم پایین می آید.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.