همکاری بانک تجارت با فین‌تک‌ها برای طراحی سرویس‌های بانکی

هفتمین دوره مسابقات چالش‌های حوزه فناوری اطلاعات به میزبانی صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و با حمایت بانک تجارت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بانک تجارت، مرتضی ترک تبریزی نایب‌رییس هیات‌مدیره بانک تجارت، به‌عنوان یکی از سخنرانان افتتاحیه این دوره از مسابقات به سیر تحولات ایجاد شده در بخش فناوری اطلاعات بانک‌ها در سه دهه اخیر اشاره کرد و گفت: «حضور و نفوذ IT در بانک‌ها همسو با افزایش انتظارات و توقع مشتریان در سه دهه گذشته به‌خوبی نمایان است و بانک‌ها با استخدام نیروهای متخصص و تأسیس شرکت‌های مختلف در حوزه IT تلاش کرده‌اند که زیرساخت‌های خود را در این حوزه ارتقا دهند. ظهور فناوری در بانک‌ها با کامپیوترهای بزرگ آغاز شد و آرام‌آرام دستگاه‌های خودپرداز، تلفن‌بانک، همراه بانک وغیره به عرصه خدمات بانکی ورود کردند و اکنون نیز بحث بانکداری باز و سرویس‌های بانکی دیجیتالی مطرح است. بانک تجارت با درک شرایط موجود، از سال‌های قبل نسبت به ایجاد شرکت تکنو تجارت اقدام کرد که این شرکت تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان و فین‌تک‌ها را تحت پوشش دارد. این در حالی است که بانک تجارت در سال‌های اخیر در بحث همکاری با صندوق نوآوری و شکوفایی و در حوزه اعطای تسهیلات و تعهدات به این دسته از شرکت‌ها عملکرد قابل‌توجهی را بر جای گذاشته است.»



ترک تبریزی با اعلام آمادگی بانک تجارت برای همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و فین‌تک‌ها در حوزه طراحی سرویس‌ها و خدمات بانکی تاکید کرد: «همه سرویس‌های ارائه شده در بانکداری خرد به‌صورت دیجیتالی نیز قابل‌ارائه است و ارائه این خدمات به‌زودی در شعب بانک‌ها حذف خواهد شد. بانک تجارت در استراتژی جدید خود افزایش نفوذ در بازار مشتریان شرکتی، اصناف و مشتریان خرد را مدنظر قرار داده و اطمینان داریم ادامه و گسترش همکاری بانک با شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه طراحی محصولات جدید اثرات مثبتی را برای دو طرف به ارمغان خواهد آورد.»

قائم مقام هیات مدیره بانک تجارت در پایان با اشاره به اینکه بانک تجارت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را در اولویت برنامه‌های خودقرارداده است گفت: «در سیستم بانکی و در حوزه نرم‌افزار با چالش‌هایی روبرو هستیم. بسیاری از اپلیکیشن‌های موجود در سیستم بانکی با زبان‌های برنامه‌نویسی قدیمی نوشته شده که مهاجرت از این سیستم‌ها را دشوار کرده است. همچنین عدم آشنایی کامل برنامه‌نویسان با فرایندهای بانکی و تحریم‌های سال‌های اخیر نیز بانک‌ها را با کمبود دانش و ایجاد موانعی در پروسه مهاجرت روبه‌رو کرده است.»

 



 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.