بخشی از مغز امیلیا کلارک از کار افتاده است

امیلیا کلارک می گوید که بخشی از مغزش به دلیل عارضه «آنوریسم» از کار افتاده است.

بخشی از مغز امیلیا کلارک، به گفته خود این بازیگر معروف و محبوب، به دلیل نوعی عارضه مغزی از کار افتاده است.

به گزارش فاوا پرس، امیلیا کلارک جزییات بیشتری از مشکلات جسمانی و بیماری خود در حین ساخت سریال Game of Thrones را فاش کرده است، سریالی که وی در تمام طول هشت فصل آن نقش دنریس تارگرین را بازی می کرد و تنها در اپیزود آخر آن حضور نداشت. 

کلارک پیش تر در مورد مشکل جسمی شدیدی که هنگام ساخت این سریال با آن مواجه شده بود افشاگری کرده بود. در سال ۲۰۱۹ بود که امیلیا کلارک در مقاله ای که برای نیویورکر نوشت در مورد دو بار بهبودش پس از ابتلا به آنوریسم (aneurysms یا تورم رگ های مغزی که حاوی خون لخته شده است) خبر داد که یکی پس از پایان فیلمبرداری فصل اول و دومی پس از پایان فیلمبرداری فصل سوم سریال اتفاق افتاد.

اولین مورد آنوریسم نیازی به جراحی تهاجمی پیدا نکرد اما از آنجایی که مورد دوم بسیار خطرناک بود، او باید مورد جراحی قرار می گرفت.

فاواپرس / بخشی از مغز امیلیا کلارک از کار افتاده است

کلارک می گوید که بعد از این جراحی دچار درد وحشتناکی شده، احساسات هولناکی را تجربه کرده و با از دست دادن موقت حافظه مواجه شده است. در تازه ترین روایت از بیماریش در دوران ساخت سریال بازی تاج و تخت، کلارک در برنامه Sunday Morning از شبکه بی بی سی گفته است که اگر چه نسبت به بیماری خطرناکش خوش بین بوده است اما آنوریسمی که او تجربه کرده بود بسیار خطرناک و جدی بوده است.

او نه تنها بسیار خوش شانس بوده که از این بیماری جان سالم به در برده بلکه او توانسته بدون مشکلی جدی به زندگی و شغلش به عنوان بازیگر ادامه دهد، اتفاقی که به ندرت برای قربانیان آنوریسم رخ می دهد. کلارک در این باره چنین گفته است: «مقداری از مغزم دیگر قابل استفاده نیست، با این وجود بسیار قابل توجه اس تکه هنوز می توانم صحبت کنم، گاهی اوقات با تسلط کامل و زندگی کاملاً نرمای داشته باشم بدون اینکه عوارضی داشته باشد. من در اقلیت بسیار بسیار بسیار اندکی از افرادی هستند که می تواند از این بیماری جان سالم به در ببرد».

فاواپرس / بخشی از مغز امیلیا کلارک از کار افتاده است

همانند شخصیت دنریس تارگرین، امیلیا کلارک نیز در زندگی شخصی خود با مشکلات بسیاری مواجه شده اما توانسته از موانع عبور کند. بعد از بهبود از آنوریسم، کلارک یک بنیاد خیریه به نام SameYou تاسیس کرد که هدف آن کمک به بهبود ریکاوری در بازماندگان خونریزی، جراحات و سکته مغزی است. از زمان انتشار فصل هشتم سریال بازی تاج و تخت، طرفداران آن در یک کمپین جمع آوری کمک مالی، ۲۵,۰۰۰ دلار برای این سازمان خیریه جمع آوری کردند.

فاواپرس / بخشی از مغز امیلیا کلارک از کار افتاده است

سریال Game of Thrones در سال ۲۰۲۲ نیز رکورد دانلود و تماشای غیرقانونی را در اختیار دارد

نکته جالب اینکه حتی در سال ۲۰۲۲ نیز بازی تاج و تخت همچنان بیشترین میزان دانلود و تماشای غیرقانونی را در جهان دارد، سریالی که پخش آن سه سال پیش به پایان رسید. سریال Game of Thrones در فصل هشتم و پایانی خود ۴۴.۲ میلیون بازدید به ازای هر اپیزود را در تمامی پلتفرم های استریمینگ و نمایشی تجربه کرد و رکوردی را ثبت کرد که همچنان باقی مانده است.

برای درک این عدد باید بدانید که فصل دوم سریال Euphoria در تمامی پلتفرم ها به طور متوسط ۱۶.۳ میلیون بار در هر اپیزود دیده شد در حالی که فصل بسیار پربیننده ای بود. برای مثال در هنگام پخش فصل هشتم سریال بازی تاج و تخت و در حالی که شاید صدها میلیون نفر آن را به صورت قانونی خریداری کرده و تماشا می کردند، تنها در عرض ۲۴ ساعت بیش از ۵۴ میلیون بار به صورت غیرقانونی دانلود شد.

بدین ترتیب آمار نشان می دهد که بازی تاج و تخت همچنان در میان دانلود کنندگان غیرقانونی محبوب است و همچنان رتبه اول در این زمینه را حتی در سال ۲۰۲۲ در میان سریال ها دارد. میزان جستجو برای دانلود غیرقانونی این سریال هر ماه به طور متوسط ۸,۵۶۰ بار است. جایگاه دوم در این زمینه در اختیار یکی دیگر از سریال های محبوب شبکه HBO یعنی سریال Euphoria است که هر ماه به طور متوسط ۷.۹۶۰ بار برای دانلود غیرقانونی جستجو شده و سریال Friends نیز با ۵,۰۶۰ بار جستجوی متوسط در هر ماه در رتبه سوم قرار دارد.

اگر چه سریال هایی مانند WandaVision و The Mandalorian پس از پایان بازی تاج و تخت در سال ۲۰۱۹ در میان سریال هایی بوده اند که بیشترین میزان دانلود غیرقانونی را داشته اند اما به نظر می رسد که با نزدیک شدن به زمان انتشار سریال House of the Dragon که پیش درآمد بازی تاج و تخت است، بسیاری تمایل دارند سریال اورجینال را یک بار دیگر تماشا کنند و به همین دلیل دانلود غیرقانونی ان بار دیگر افزایش یافته است.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.