مجمع عادی سالیانه و مجمع فوق‌العاده آپ برگزار شد

مجمع عمومی عادی سالیانه و مجمع فوق‌العاده شرکت آسان پرداخت پرشین برگزار شد.

به گزارش فاوا پرس، مجمع عمومی عادی سالیانه و مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت آسان پرداخت پرشین، روز پنج‌شنبه سی تیر با حضور ۸۶ درصد از سهامداران از جمله حامد منصوری سهامدار عمده شرکت برگزار شد. در این مجمع سود تقسیمی سالیانه منتهی به اسفند ۱۴۰۰ به ازای هر سهم حدود ۲۲ ریال مشخص شد.

علی اکبر فراهانی، مدیرعامل شرکت آسان پرداخت در مجمع سالیانه آپ با ارائه خلاصه‌ای از گزارش مالی سال ۱۴۰۰ توضیح داد: «با محصولاتی که در مجموعه خود داریم، در صنعت توانستیم جایگاه خود را پیدا کنیم و بیشترین سهم پرداخت اینترنتی و همچنین بزرگ‌ترین کیف پول کشور را به خودمان اختصاص دادیم.»

او ادامه داد: «آسان پرداخت براساس دانش فنی تاسیس شد و از مجموعه امکانات دانش بنیان بودن استفاده کردیم. ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در این شرکت مشغول به کار شدند. بیشترین سهم بازار پرداخت قبوض کشور را توانستیم کسب کنیم. برنامه جدیدی در حوزه BNPL را با شرکت توسن شروع کردیم که با شتاب خوبی در حال پیشرفت است.»

به گفته فراهانی سهم آسان پرداخت در پوز ۸ درصد و در پرداخت اینترنتی ۳۲ درصد بوده است. نزدیک به ۱۰ درصد سهم تراکنشی کشور نیز به آسان پرداخت تعلق دارد.

او تاکید کرد: «در حوزه عملکرد عملیاتی در تعداد پوز فعال، رتبه ۸ را داریم و در سهم تعداد تراکنش کارتخوان فروشگاهی رتبه ۶ را کسب کردیم. در حوزه پوز متاسفانه طی سال‌های اخیر رشد زیادی نداشتیم، امیدواریم امسال سرمایه‌گذاری‌های جدید در این حوزه منجر به رشد ما شود. اما در حوزه دانلود اپلیکیشن رتبه اول را داریم.»

طبق این گزارش در حوزه عملکرد مالی، درآمدهای عملیاتی آسان پرداخت رشد داشته و از ۶ هزار و ۲۰۰ میلیاردتومان در سال ۹۹ به ۶ هزار و ۵۰۰ میلیاردتومان در ۱۴۰۰ رسیده است. اما تغییر عمده‌ای در دارایی‌های این شرکت اتفاق نیفتاده و دارایی جدیدی اضافه نشده است. سود تقسیمی سال ۱۴۰۰ آپ نیز به ازای هر سهم ۲۲ ریال مشخص شد که نسبت به سال ۹۹ کاهش پیدا کرده است. سود تقسیمی سال ۹۹ به ازای هر سهم ۸۰ ریال بود.

ورود به حوزه‌های جدید

فراهانی در ادامه از برنامه‌های آینده آسان پرداخت خبر داد و گفت:«امسال و سال گذشته ما توانستیم سرمایه‌گذاری در حوزه‌های هلث‌تک، لندتک، بیمه و گردشگری انجام دهیم و قصد داریم به حوزه نئوبانک نیز ورود کنیم. همچنین به دنبال افزایش درآمدهای غیروابسته به کارمزد شاپرک هستیم و همکاری خود را با شبکه همکاران و سایر استارتاپ‌ها افزایش خواهیم داد.»

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.