آسیاتک به هر سهم خود ۷۰ ریال سود اختصاص داد

اولین مجمع عمومی سالانه شرکت آسیاتک برگزار شد.

اولین مجمع عمومی سالانه شرکت آسیاتک با تصویب پرداخت سود ۷۰ ریالی به هر سهم پایان یافت. این شرکت در سال ۱۴۰۰ به سود انباشته ۱۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی دست یافت که از این مبلغ،‌ ۱۰۰ میلیارد تومان به افزایش سرمایه اختصاص پیدا کرد و مابقی به هر سهم پرداخت می‌شود.

به گزارش فاواپرس، امروز (۳۰ تیر ۱۴۰۱) آسیاتک اولین مجمع عمومی عادی سالانه خود را حدود سه ماه پس از عرضه اولیه‌اش در بورس برگزار کرد.

در این مجمع که در مرکز نوآوری و شتابدهی رایمون برگزار شد،‌ سود ۷۰ ریالی برای هر سهم به تصویب رسید که تا سی‌ام مرداد به سهامداران پرداخت خواهد شد. آسیاتک در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ سود انباشته ۱۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی به ثبت رساند که ۱۰۰ میلیارد تومان آن صرف افزایش سرمایه می‌شود.

پیش‌بینی رشد ۷۰ درصدی درآمد

محمدعلی یوسفی‌زاده، مدیرعامل آسیاتک، در این مجمع از لزوم افزایش تعرفه‌‌ها با توجه به افزایش هزینه‌های جاری اپراتورهای اینترنت سخن گفت و اظهار کرد از سال ۹۹ با وزارتخانه مذاکراتی در این خصوص در حال انجام است.

او با وجود این مساله اعلام کرد ARPU (میانگین درآمد ماهانه از هر مشتری) این اپراتور طی سال‌های اخیر افزایش یافته است. یوسفی‌زاده گفت‌: با وجود ثابت ماندن تعرفه‌های اینترنت ثابت از سال ۹۶،‌ در این سال‌ها ARPU ما رشد کرده و از ۲۴ هزار تومان به ۶۲ هزار تومان رسیده است. این به دلیل افزایش مصرف مشترکان در این سال‌ها و ارتقای کیفیت سرویس‌ ما اتفاق افتاده است. پیش‌بینی می‌کنیم میانگین درآمد ماهانه‌مان از هر کاربر در سال ۱۴۰۱ به ۷۸ هزار تومان برسد.

مدیرعامل آسیاتک همچنین به روند درآمدی این FCP در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت:‌ آمار نشان می‌دهد درآمد سالانه شرکت در سال‌های اخیر همواره رو به رشد بوده است. در سال گذشته درآمد شرکت ۴۵ درصد افزایش یافت و برای امسال رشد ۷۰ درصدی درآمد سالانه را پیش‌بینی می‌کنیم.

به گفته یوسفی‌زاده، در سال ۸۵ حدود ۸۰ درصد درآمدهای این شرکت از محل درآمدهای مربوط به خدمات xDSL بوده و با اضافه شدن خطوط درآمدی، در سال گذشته ۵۴ درصد درآمدها از xDSL حاصل شده است.

او همچنین گفت: اگر شرکت مخابرات را در نظر نگیریم، در میان اپراتورهای خصوصی، سهمی ۲۸.۹ درصدی از بازار اینترنت ثابت را در اختیار داریم.

 

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.